Geld & Recht alle pijlers

Vakantie uitgaven

23-08-2014 12:22 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben in ons gezin een discussie over hoe vaak en hoe luxe we onze vakantie invullen. Wij zijn een gezin met 3 kinderen en een goed inkomen (2-3modaal).



Tot op heden gaan we 2 weken op vakantie in eigen land en besteden +\- ¤1.000 p/wk aan accommodatie.

Ik zou wel wat vaker weg willen en wat meer besteden.

Ik denk dat een weekje herfstvakantie best ¤1.500 mag kosten.



Wat geven jullie gemiddeld per jaar uit aan vakanties?



Ik realiseer me dat dit voor veel mensen een "luxe" probleem discussie is, maar hoop toch op een constructieve bijdrage :-)
Alle reacties Link kopieren
Begonie, wat ik uit geef aan vakantie daar heb je niks aan want partner en ik wonen samen met lage lasten. Samen verdienen we ongeveer 4x modaal.



Maar wij tellen meestal 50 euro per dag per persoon los van de reis en accommodatie als we binnen Europa gaan. Mijn ouders hadden een vergelijkbaar inkomen dan jij en maar 1 kind, maar no way dat ze het met 1.500 euro (en 1 kind) haalden voor een week. Dat werd echt wel wat meer. In jouw geval is dat 300 euro pp. Daar kom je eerlijk gezegd nergens mee in mijn beleving.



In de zomervakantie gaven mijn ouders voor 3 personen denk ik gemiddeld 5.000 euro in totaal uit voor twee weken in het buitenland
Alle reacties Link kopieren
¤1000 per week in eigen land? Zit je dan in een kasteel ofzo?



Wij geven per vakantie nog geen ¤1000 uit. Das incl benzine ( meestal Italie/Duitsland/Frankrijk), camping/huurtent, eten en drinken en uitjes.

Alles dus. 2 weken.



Wij zijn met 2 volwassenen. Gaan wel buiten de school vakantie. Anders zou het ong ¤200 duurder zijn.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Het ene jaar twee weken kamperen in het hoogseizoen, in NL, alles bij elkaar 1000¤ misschien, nog niet eens denk ik. Het andere jaar vier weken Canada, geen idee wat dat wordt in totaal want moeten nog vertrekken, maar reis en camper zitten we al op dik ¤5000. Wij kijken wat we willen gaan doen, waar we heen willen en dan of het financieel kan en we het waard vinden. We hebben niet een bepaald budget ofzo. Wij zijn met drieën trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig vorige week even de berekening gemaakt:



Hier koppel zonder kinderen, meerdere malen per jaar op vakantie/citytrip. Dit jaar hebben we gezamenlijk voor vervoer+accommodatie 4000euro uitgegeven. Dus ik gok met eten, uitstapjes, inkom voor musea en dergelijke iets van een 5000-5500euro voor twee.
Alle reacties Link kopieren
in het hoogseizoen is 1000 pw voor accommodatie heel doorsnee.
wij slapen nooit.
Wij hebben dit jaar bijna 2000,- aan accomodatie uitgegeven, in de meivakantie 2 weken in een huisje in Duitsland, in de zomervakantie ook 2 weken in een huisje in Duitsland en een week op een landal park in Nederland. Huisjes in Duitsland allemaal met buitenruimte (groot balkon of privetuin) en meer dan genoeg ruimte voor ons gezin van 4. De week landal een stacaravan met veranda.



Gemiddeld 400,- per week voor accomodatie voor 4 personen dus dit jaar.
Dit jaar 4000 Euro voor een vakantie van 3 weken in een gîte in Z-Frankrijk. Dit is incl. uitjes en eten (ik kook grotendeels zelf). Wij zijn met z'n 4-en (2 volwassenen, 2 kleuters).

Benzinekosten hebben we nauwelijks i.v.m. leaseauto.



Ik vind het eerlijk gezegd best een behoorlijk bedrag maar lees hierboven mensen die een veelvoud uitgeven...
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar zijn wij helaas nog niet op vakantie geweest in verband met de aankoop van een huis. Vorig jaar hebben wij (2 personen zonder kinderen) een rondreis door Kenia, Tanzania en Zanzibar gemaakt. Dit heeft rond de 9000 euro gekost.
Alle reacties Link kopieren
Tickets Turkije a 1500.- voor 4, accomodatie ter plaatse is gratis. Ongeveer 100/200.- per dag voor taxi's/ eten/ drinken en soms kopen we wat kleding of gaan we een dagje weg.

Ik kook op vakantie per definitie niet.



Met drie weken zijn we meestal rond de 3500/4500 kwijt.
Wij (2 personen zonder kinderen) verdienen ongeveer evenveel als jullie TO. Wij gaan meestal 2 keer per jaar wat langer op vakantie (een keer een week en een keer twee weken) en een aantal keer per jaar een weekend weg (ongeveer 5 keer per jaar). Zo'n weekend kost ongeveer ¤500. Een week weg kost ons meestal rond de ¤1000 en twee weken rond de ¤2000.

We zijn nu bezig met zwanger worden en zijn van plan om wanneer er kinderen zijn, het overgrote deel van de weekenden te schrappen.



Weet je wat het is... je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Het is maar net wat je wil: op een camping in Nederland of een rondreis door Afrika zijn natuurlijk heel andere vakanties.
Alle reacties Link kopieren
Zomervakantie gemiddeld ongeveer 8000 Euro voor drie tot vier weken, wintervakantie anderhalve week ongeveer 2000 en zo'n 3000 aan tussendoortjes, kan in Nederland zijn, Duitsland of Normandië.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
wij huren niets.. wij kamperen..dan zit ik voor 3 weken op 900 euro



dit jaar huisje in limburg gehuurd in de zomervakantie. 500 euro per week.. er was verder niets op het park ofzo.. geen faciliteiten.. maar dat zochten we ook niet.



Wij zijn met 5..
Eenoudergezin, 2 kinderen, inkomen ongeveer 1,5 keer modaal, en ik geef ca. 3000 euro per jaar uit aan onze zomervakantie. Meestal rond de 2000 voor de reis en accommodatie (auto of vliegen), en 1000 euro verblijfskosten. In de praktijk kun je voor dat budget ongeveer 1 week vliegvakantie + appartement doen of 2 weken met de auto in een huis(je).
Ik geef tussen de 3000 en 6000 uit voor 'n vakantie in mijn eentje: 4 weken en op een ander continent. Ik maak dus gebruik van intercontinentale vluchten, soms een binnenlandse, een huurauto, hotels/b&b's/lodges en doe activiteiten als snorkelen, jetboaten, deltavliegen, paardrijden etc. Ik hou van lekker eten en vind 't leuk af en toe 'n souvenir te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Poldervrouw, das knap hoor 900.- voor drie weken vakantie. Drie weken in mijn eigen huis wonen is duurder ( en ik heb een gemiddelde hypotheek).

Maar dan kook je ook alle dagen en doe je verder niet iets behalve dan kamperen? Of zitten daar ook dagjes weg bij? Of is doe 900,- alleen de staplaats? 43.- per dag?
Als je zo'n krap budget hebt kun je wellicht je kinderen ergens laten logeren en dan met je man buiten het hoogseizoen een leuke lastminute boeken naar een Caribisch eiland.
Wij zoeken eerst naar de bestemming en wat we willen, dan naar de prijs en kijken of we dat ervoor over hebben en of het haalbaar is.



Kan dus totaal verschillend zijn.

Zo zijn we twee zomers geleden met zijn tweeën ruim vier weken naar de noordkaap geweest, buiten het seizoen in kampeerhutten, waren we totaal (reis, ferry's, benzine, verblijf, eten, uitstapjes etc) 2200¤ kwijt terwijl mijn schoonouders voor dat bedrag twaalf dagen hoogseizoen in Frankrijk zaten (alleen accomodatie)

Het jaar ervoor waren we vier weken in west-canada, die reis koste ruim 6000¤ Voor alles.

Ik denk dat beide vakanties even mooi waren, ik zou ze ook allebei zo overdoen.
In de zomervakantie gaan wij het liefst naar het buitenland omdat dat bij ons het ultieme vakantiegevoel bezorgd. 2 weken met 4 personen kost ons dan rond de 4000/4500 euro.

In eigen land zouden wij dat er dan bv weer niet snel voor over hebben.



Het is inderdaad heel persoonlijk. Het is maar net wat je wil en of je dat het geld waard vind.
Alle reacties Link kopieren
En dan vind ik me weekend vlieland ¤ 281 al een heel bedrag in me 1tje. maar dat is met 4 sterren hotel eten en yoga arrangement etc erbij
Voor het kamperen in het hoogseizoen zijn wij voor 3 weken ongeveer Euro 1700 kwijt voor 2 volwassenen en 2 kinderen. De staplek is rond de Euro 1000 en daarnaast nog zo'n Euro 700 aan benzine, boodschappen en etentjes.



Verder gaan we meestal nog 2 weekendjes weg. In het voorjaar en najaar. Dit kost gemiddeld zo'n Euro 400 per keer.
Wij zijn in de zomervakantie 3 weken op vakantie geweest (kamperen) in Frankrijk en dat kostte ons E1200,00, inlcusief vervoer, boodschappen ter plaatse, uit eten, aangeschafte kleding ed.



In mei wil ik ook altijd even weg: paar dagen waddeneiland (B&B/Hotel) of kamperen met Hemelvaart/Pinksteren. Dat kost ons ongeveer E500,00.



2 volwassenen, 1 kleuter.
Wij gaan meestal drie weken kamperen met eigen vouwwagen. Deze vakantie kost ons, inclusief de stalling van de vouwwagen en het onderhoud 2500 euro. Dat 500 voor stalling en onderhoud en 2000 voor de vakantie. We zijn met zijn vijven. En hebben dus ongeveer 100 euro per dag te besteden. Voor reis, verblijf, eten, uitstapjes etc. Wij vinden dat goed te doen.



Verder gaan we in de meivakantie vaak een week weg. Boeken we heel laat en vaak voordelig. Deze vakantie kost meestal 800 euro of minder!



Ik vind goed zoeken en voordelig boeken vaak echt een sport. Dit jaar een midweek met aansluitend een weekend geboekt in de meivakantie, was goedkoper dan een week met aankomst op zaterdag! En maandag vertrekken viel voor ons nog gunstiger uit ook!
Alle reacties Link kopieren
Helga, kan je voor de kosten eens opsplitsen. 1200.- is echt zo weinig namelijk.
Staanplaats: E400,00

Vervoerskosten: E200,00

Per week E200,00 voor eten, kleding en uitjes.

2-3x per week een dagje weg/activiteit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven