Geld & Recht alle pijlers

Vaststellingsovereenkomst payroll

17-04-2014 09:47 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Wie van jullie heeft ervaring met einde vast dienstverband krijgen bij een payrollorganisatie? Ik heb gewerkt tot januari, daarna 3 maandan doorbetaald gekregen (90%) met hulp bij banenzoeken. Nu heb ik een vaststellingsovereenkomst gekregen en hun voorstel is dat ik nog salaris doorbetaald krijg tot half juni, er wordt geen ontslagvergoeding uitgekeerd.



Ik denk er over om nog een maand extra te vragen (half juli) en dan is het wel in orde, denk ik. Alhoewel, misschien zijn hier mensen die dit ook hebben meegemaakt? Hoe is het in jullie situatie gelopen? Is een half jaar loon doorbetalen (90%) en geen ontslagvergoeding krijgen redelijk?



Mijn baas, de overheid, had mij eigenlijk al in vaste dienst maar is via payroll van mij afgekomen. Als ik een bedrag vraag, kunnen zij dat dan weer doorvragen aan mijn werkgever?



Groeten, Jetske.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik zie dat ik het bij het verkeerde topic heb neergezet! Ik heb het nu bij werk neergezet.
Hoe lang heb je bij het bedrijf gewerkt en wat is jouw leeftijd?
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik je topic even kom trashen TO, maar NummerZoveel, mag ik jou even een PB sturen? Jij weet nogal veel van het rechtsysteem af. En ik zit even met mijn handen in het haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 30+ en ik heb 5,5 jaar bij het bedrijf gewerkt. Waarvan het laatste jaar via payroll.
quote:boerderijgeit028 schreef op donderdag 17 april 2014 11:01 Sorry dat ik je topic even kom trashen TO, maar NummerZoveel, mag ik jou even een PB sturen? Jij weet nogal veel van het rechtsysteem af. En ik zit even met mijn handen in het haar.Natuurlijk! Ik moet zo even weg, maar zal later vandaag via de pc inloggen! (Meestal forum ik mobiel en dan zie je geen berichten).
quote:jetske34 schreef op donderdag 17 april 2014 11:05 Ik ben 30+ en ik heb 5,5 jaar bij het bedrijf gewerkt. Waarvan het laatste jaar via payroll.



Wat redelijk is, wordt meestal vergeleken met de kantonrechtersformule. Die stelt dat tot 35 jaar ongeveer een halve maand per gewerkt jaar en van 35-45 jaar ca 1 maand per gewerkt jaar een redelijke "vergoeding" is. Als jij al 6 mnd doorbetaald krijgt, dan lijkt dat dus heel redelijk.



Een en ander hangt nog wel van de omstandigheden af. Als de schuld volledig bij de werkgever ligt, kan een vergoeding hoger uitpakken. Is dat om economische redenen, dan meestal weer (veel) lager. En ligt het volledig aan de werknemer, dan is geen vergoeding meestal redelijk. Maar gemiddeld gewogen is bovenstaande berekening de basis.



Ik hoop dat je hier iets aan hebt?
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 17 april 2014 @ 12:02:

[...]

Natuurlijk! Ik moet zo even weg, maar zal later vandaag via de pc inloggen! (Meestal forum ik mobiel en dan zie je geen berichten).Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Beste NummerZoveel,



Ik ben nog net onder de 35, dus wat dat betreft is het eigenlijk royaal, wat ze me bieden, begrijp ik. Mijn chef deed indertijd een beetje vaag over waarom ik ondanks 4 contracten bij payroll ondergebracht moest worden. Ik houd mij meestal koest op dit vlak (heb op andere gebieden wel meer aan m'n hoofd zoals ziekte familie, dan vind ik dit de moeite van het mijn hoofd breken niet waard) en daarom heb ik wel een paar keer een gesprek gevraagd, en een brief geschreven, maar ben ik toch wel akkoord gegaan, met in m'n achterhoofd dat dit niet eerlijk is! Het was echter werk waar ik me op m'n plek voel. Dat is ook heel wat waard.



Kan een payrollorganisatie, mocht ik wel om een ontslagvergoeding vragen (wat ze meestel niet geven - zo is mij al gezegd) dit terughalen op de overheidsdienst waar ik aan het werk ben geweest?



Of zal ik gewoon maar akkoord gaan met de 6 maanden?
Alle reacties Link kopieren
Mijn chef zat nogal op de centen. Volgens mij was het puur een financiele kwestie.



Trouwens: hartelijk dank voor je meedenken en je berichten!
Heeft de werkgever die jou heeft overgedragen aan de payrollonderneming je uitgelegd wat de gevolgen van overgang naar payroll zijn? Wat dit met je rechtspositie doet e.d.? Indien dit niet het geval is, zou ik eens een advocaat gaan raadplegen want mogelijk kan dat voorkomen dat je überhaupt ontslagen wordt. Het kan zijn dat de gehele overgang naar de payrollonderneming niet "geldig" is en er dus (ook) nog steeds een arbeidsovereenkomst met je oude werkgever bestaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven