Geld & Recht alle pijlers

Vergeten deurwaarder te betalen!

05-09-2013 22:53 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vergeten het afgesproken maandelijkse bedrag over te maken aan de deurwaarder. Vandaag heb ik een mail gekregen dat de betalingsregeling stopt en dat ik het overgebleven bedrag in 1x moet terug betalen. Of dat ze beslag gaan leggen op auto/ inkomen of andere waardevolle spullen.

Ik heb dat bedrag dus niet, maar wil graag nog een betalingsregeling. Dan kan ik via m'n internetbankieren een periodieke overschrijving doen. Op die manier zal ik het dus nooit vergeten

Denken jullie dat dat nog mogelijk is?

Kan ik mijzelf nog redden in deze situatie?

Wat kan ik het beste zeggen als ik ze morgen bel?

( aub geen verwijtende reacties, hoe ik het zover heb laten komen, want dat weet ik inmiddels wel!)

Bedankt
Waar een wil is, is een weg
waarom ben je het vergeten?

Waarom had je nog geen periodieke overschrijving dan?
Proberen kan altijd. Maar je staat natuurlijk al niet als erg betrouwbaar te boek.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Morgenochtend om 9 uur meteen bellen en het voorleggen dat het per ongeluk vergeten is, of een regeling nog mogelijk is, en de belofte via aut.incasso laten gaan zodat ze misschien iets meer vertrouwen hebben in je handelen/woorden.

En dan kijken wat ze zeggen.

Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
ik acht de kans vrij klein, maar je kunt natuurlijk met schuldsanering dreigen.
Ik denk dat je morgen het best kunt bellen. In dat gesprek je excuses maken en de waarheid vertellen ( ben het vergeten), vragen of ze je nog een kans willen geven als je gelijk de vergeten termijn betaalt en direct een periodieke overboeking in werking stelt. Dat zou ik doen.
Wat kun je zeggen?

" Sorry ik ben het vergeten, het spijt mij, mag ik nog een kans. Dan geef ik u een doorlopende machtiging voor automatische incasso". Zo iets?

( niet dat dat iets waard is, want je kunt dat storneren, maar goed).
Heel veel excuses en ik zou aanbieden om nu meteen meer dan het maandelijkse bedrag over te maken. Je hebt weinig te verliezen.

Maar of ik als deurwaarder akkoord zou gaan durf ik zo niet te zeggen. Dit was al een alleruiterste afspraak.
Normaal kun je geen nieuwe regeling treffen als je je niet aan de eerdere afspraak gehouden hebt.

Ontbonden is dan het restant ineens betalen of idd beslag.
Ik heb maar 1x een bedrag overgemaakt en dacht: ik ga zometeen wel een periodieke overschrijving doen, maar dat ben ik dus vergeten! Dom! Dat weet ik.

Ik woon namelijk in England en heb alleen deze schuld nog lopen in NL.

Ik ben nu wel tijdelijk in hier. En ga over een maand weer terug naar England
quote:roza34 schreef op 05 september 2013 @ 22:57:

ik acht de kans vrij klein, maar je kunt natuurlijk met schuldsanering dreigen.

Daar heeft een incassobureau echt geen boodschap aan. Die weten ook dat die procedure maanden kost.

Dreigen maak je geen vrienden mee. Dan weet je zeker dat niemand daar nog zin heeft wat extra moeite voor haar te doen.
quote:verginia84 schreef op 05 september 2013 @ 23:02:

Ik heb maar 1x een bedrag overgemaakt en dacht: ik ga zometeen wel een periodieke overschrijving doen, maar dat ben ik dus vergeten! Dom! Dat weet ik.

Ik woon namelijk in England en heb alleen deze schuld nog lopen in NL.

Ik ben nu wel tijdelijk in hier. En ga over een maand weer terug naar EnglandSowieso meteen snel bellen maar als het kan dan is het beter om even langs te gaan. Zeker als je weer snel weg moet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Je kunt ook nog aangeven dat je het totale bedrag niet hebt/ niet in 1 keer kunt missen gezien je evt. andere vaste lasten. Wellicht helpt dat je zaak nog wat.
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga morgen ochtend bellen en idd mn excuses aanbieden. Hopelijk begrijpen ze het wel. Ik kan wel het bedrag van de afgelopen 2 maanden overmaken + die van deze maand. Zou dat helpen?
Bedoel je dat je 3 termijnen vergeten bent???

Als je slim bent maak je dat NU over. Met een beetje mazzel hebben ze dat als je belt morgen.

Toon je gelijk dat je echt wel wilt.
Het gaat dus niet om een maand vergeten, maar drie?

Dan vrees ik dat je moet dokken. Kun je het geld bij iemand anders lenen?
ik denk niet dat die schuldeiser nog veel vertrouwen in je zal hebben
Gaat het trouwens om een deurwaarder of incassobureau?

In het eerste geval heb je het al heel ver laten komen natuurlijk en zijn ze waarschijnlijk strenger.
Ik ben het vergeten, heb het geld niet en het is al 3 maanden achter elkaar hetzelfde....

Wij geloven je verhaal al niet, denk je dat de deurwaarder je wel gaat geloven??
Heb dit zelf ook meegemaakt, het kan gebeuren.

Het belangrijkste voor hun is dat ze hun geld krijgen, meestal eggen ze iets als 'normaal doen we dit niet maar we zullen voor nu een uitzondering maken'.

Als ze beslag gaan leggen op je salaris moeten ze rekening houden met een langere tijd voordat dit gedaan kan worden, en bovendien geldt er dan een minimum bedrag dat jij nog moet kunnen ontvangen om van te leven.

Als je nu wel blijft betalen hebben zij daar baat bij.

Maar doe het dan wel, en probeer desnoods met een ander bedrijf een betalingsregeling te treffen zodat je je deurwaarder zeker kan betalen.

Sterkte!
Geniet zoveel mogelijk!
Het feit dat je vordering aan de deurwaarder is overgedragen betekent al dat je op dat moment al een wanbetaler was. En dan ben je ook nog eens bij de deurwaarder een wanbetaler. Hoeveel kansen wil je nog krijgen om te betalen? Maar goed, het hangt helemaal van de deurwaarder in kwestie af of hij je nog een (zoveelste) kans wil geven. Probeer het dus maar gewoon, misschien tref je net een coulante deurwaarder.
quote:stiekummaf schreef op 05 september 2013 @ 23:53:

Heb dit zelf ook meegemaakt, het kan gebeuren.

Het kan inderdaad gebeuren dat je een maandje vergeet. Maar niet 3 maanden.
quote:verginia84 schreef op 05 september 2013 @ 22:53:

Ik ben vergeten het afgesproken maandelijkse bedrag over te maken aan de deurwaarder. quote:Ik heb dat bedrag dus nietquote:verginia84 schreef op 05 september 2013 @ 23:09:Ik kan wel het bedrag van de afgelopen 2 maanden overmaken + die van deze maand. Zou dat helpen?Je bent het vergeten? Je hebt het bedrag niet? Het gaat nu al om drie termijnen die je vergeten bent en niet hebt? Maar je wilt het wel meteen overmaken? Het klinkt als smoes na smoes na smoes. Eén keertje vergeten kan, maar niet drie maanden achter elkaar. En dan zeggen dat je het niet hebt, maar wel drie termijnen tegelijk kunnen overmaken? Waar haal je dat geld vandaan dan?

Als ik die deurwaarder was zou ik allang klaar met je zijn. Je hebt je kans gehad, ik zou je nu lekker alles in 1 keer laten betalen.
Vergeten?! Ik geloof er geen snars van en zeker niet 3 maanden! Je leert toch nooit schijnbaar. Dan zit je maar op de blaren ik kan er niet mee zitten.

Kop in het zand steken in zo'n gevallen.... Ik zou maar eens professionele hulp zoeken als ik jou was.
Ah, je bent drie termijnen vergeten. Dat is natuurlijk niet zo. Want een deurwaarder, daar droom je 's nachts over. Dat vergeet je niet. Je hebt gewoon net gedaan alsof de schuld en deurwaarder niet bestonden. Misschien hoopte je het uit te zingen tot je terug kon naar de UK of dacht je dat negeren zou helpen. Tja.

Bellen en bespreken wat mogelijk is. Dat is je enige optie. Als ik de deurwaarder was, had ik geen boodschap meer aan jou beloftes en kwam ik beslag leggen. Drie maanden niets van je laten horen en dan zielig gaan doen. Nee, zo werkt het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven