Vergeten deurwaarder te betalen!
donderdag 5 september 2013 om 22:53
Ik ben vergeten het afgesproken maandelijkse bedrag over te maken aan de deurwaarder. Vandaag heb ik een mail gekregen dat de betalingsregeling stopt en dat ik het overgebleven bedrag in 1x moet terug betalen. Of dat ze beslag gaan leggen op auto/ inkomen of andere waardevolle spullen.
Ik heb dat bedrag dus niet, maar wil graag nog een betalingsregeling. Dan kan ik via m'n internetbankieren een periodieke overschrijving doen. Op die manier zal ik het dus nooit vergeten
Denken jullie dat dat nog mogelijk is?
Kan ik mijzelf nog redden in deze situatie?
Wat kan ik het beste zeggen als ik ze morgen bel?
( aub geen verwijtende reacties, hoe ik het zover heb laten komen, want dat weet ik inmiddels wel!)
Bedankt
Ik heb dat bedrag dus niet, maar wil graag nog een betalingsregeling. Dan kan ik via m'n internetbankieren een periodieke overschrijving doen. Op die manier zal ik het dus nooit vergeten
Denken jullie dat dat nog mogelijk is?
Kan ik mijzelf nog redden in deze situatie?
Wat kan ik het beste zeggen als ik ze morgen bel?
( aub geen verwijtende reacties, hoe ik het zover heb laten komen, want dat weet ik inmiddels wel!)
Bedankt
Waar een wil is, is een weg
donderdag 5 september 2013 om 22:57
Morgenochtend om 9 uur meteen bellen en het voorleggen dat het per ongeluk vergeten is, of een regeling nog mogelijk is, en de belofte via aut.incasso laten gaan zodat ze misschien iets meer vertrouwen hebben in je handelen/woorden.
En dan kijken wat ze zeggen.
Succes.
En dan kijken wat ze zeggen.
Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 5 september 2013 om 22:58
donderdag 5 september 2013 om 22:59

donderdag 5 september 2013 om 23:02
Ik heb maar 1x een bedrag overgemaakt en dacht: ik ga zometeen wel een periodieke overschrijving doen, maar dat ben ik dus vergeten! Dom! Dat weet ik.
Ik woon namelijk in England en heb alleen deze schuld nog lopen in NL.
Ik ben nu wel tijdelijk in hier. En ga over een maand weer terug naar England
Ik ben nu wel tijdelijk in hier. En ga over een maand weer terug naar England
Waar een wil is, is een weg

donderdag 5 september 2013 om 23:03
quote:roza34 schreef op 05 september 2013 @ 22:57:
ik acht de kans vrij klein, maar je kunt natuurlijk met schuldsanering dreigen.
Daar heeft een incassobureau echt geen boodschap aan. Die weten ook dat die procedure maanden kost.
Dreigen maak je geen vrienden mee. Dan weet je zeker dat niemand daar nog zin heeft wat extra moeite voor haar te doen.
ik acht de kans vrij klein, maar je kunt natuurlijk met schuldsanering dreigen.
Daar heeft een incassobureau echt geen boodschap aan. Die weten ook dat die procedure maanden kost.
Dreigen maak je geen vrienden mee. Dan weet je zeker dat niemand daar nog zin heeft wat extra moeite voor haar te doen.
donderdag 5 september 2013 om 23:04
quote:verginia84 schreef op 05 september 2013 @ 23:02:
Ik heb maar 1x een bedrag overgemaakt en dacht: ik ga zometeen wel een periodieke overschrijving doen, maar dat ben ik dus vergeten! Dom! Dat weet ik.
Ik ben nu wel tijdelijk in hier. En ga over een maand weer terug naar EnglandSowieso meteen snel bellen maar als het kan dan is het beter om even langs te gaan. Zeker als je weer snel weg moet.
Ik ben nu wel tijdelijk in hier. En ga over een maand weer terug naar EnglandSowieso meteen snel bellen maar als het kan dan is het beter om even langs te gaan. Zeker als je weer snel weg moet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 5 september 2013 om 23:09

donderdag 5 september 2013 om 23:53
Heb dit zelf ook meegemaakt, het kan gebeuren.
Het belangrijkste voor hun is dat ze hun geld krijgen, meestal eggen ze iets als 'normaal doen we dit niet maar we zullen voor nu een uitzondering maken'.
Als ze beslag gaan leggen op je salaris moeten ze rekening houden met een langere tijd voordat dit gedaan kan worden, en bovendien geldt er dan een minimum bedrag dat jij nog moet kunnen ontvangen om van te leven.
Als je nu wel blijft betalen hebben zij daar baat bij.
Maar doe het dan wel, en probeer desnoods met een ander bedrijf een betalingsregeling te treffen zodat je je deurwaarder zeker kan betalen.
Sterkte!
Het belangrijkste voor hun is dat ze hun geld krijgen, meestal eggen ze iets als 'normaal doen we dit niet maar we zullen voor nu een uitzondering maken'.
Als ze beslag gaan leggen op je salaris moeten ze rekening houden met een langere tijd voordat dit gedaan kan worden, en bovendien geldt er dan een minimum bedrag dat jij nog moet kunnen ontvangen om van te leven.
Als je nu wel blijft betalen hebben zij daar baat bij.
Maar doe het dan wel, en probeer desnoods met een ander bedrijf een betalingsregeling te treffen zodat je je deurwaarder zeker kan betalen.
Sterkte!
Geniet zoveel mogelijk!
vrijdag 6 september 2013 om 07:32
Het feit dat je vordering aan de deurwaarder is overgedragen betekent al dat je op dat moment al een wanbetaler was. En dan ben je ook nog eens bij de deurwaarder een wanbetaler. Hoeveel kansen wil je nog krijgen om te betalen? Maar goed, het hangt helemaal van de deurwaarder in kwestie af of hij je nog een (zoveelste) kans wil geven. Probeer het dus maar gewoon, misschien tref je net een coulante deurwaarder.

vrijdag 6 september 2013 om 07:45
quote:verginia84 schreef op 05 september 2013 @ 22:53:
Ik ben vergeten het afgesproken maandelijkse bedrag over te maken aan de deurwaarder. quote:Ik heb dat bedrag dus nietquote:verginia84 schreef op 05 september 2013 @ 23:09:Ik kan wel het bedrag van de afgelopen 2 maanden overmaken + die van deze maand. Zou dat helpen?Je bent het vergeten? Je hebt het bedrag niet? Het gaat nu al om drie termijnen die je vergeten bent en niet hebt? Maar je wilt het wel meteen overmaken? Het klinkt als smoes na smoes na smoes. Eén keertje vergeten kan, maar niet drie maanden achter elkaar. En dan zeggen dat je het niet hebt, maar wel drie termijnen tegelijk kunnen overmaken? Waar haal je dat geld vandaan dan?
Als ik die deurwaarder was zou ik allang klaar met je zijn. Je hebt je kans gehad, ik zou je nu lekker alles in 1 keer laten betalen.
Ik ben vergeten het afgesproken maandelijkse bedrag over te maken aan de deurwaarder. quote:Ik heb dat bedrag dus nietquote:verginia84 schreef op 05 september 2013 @ 23:09:Ik kan wel het bedrag van de afgelopen 2 maanden overmaken + die van deze maand. Zou dat helpen?Je bent het vergeten? Je hebt het bedrag niet? Het gaat nu al om drie termijnen die je vergeten bent en niet hebt? Maar je wilt het wel meteen overmaken? Het klinkt als smoes na smoes na smoes. Eén keertje vergeten kan, maar niet drie maanden achter elkaar. En dan zeggen dat je het niet hebt, maar wel drie termijnen tegelijk kunnen overmaken? Waar haal je dat geld vandaan dan?
Als ik die deurwaarder was zou ik allang klaar met je zijn. Je hebt je kans gehad, ik zou je nu lekker alles in 1 keer laten betalen.
vrijdag 6 september 2013 om 08:19
vrijdag 6 september 2013 om 08:26
Ah, je bent drie termijnen vergeten. Dat is natuurlijk niet zo. Want een deurwaarder, daar droom je 's nachts over. Dat vergeet je niet. Je hebt gewoon net gedaan alsof de schuld en deurwaarder niet bestonden. Misschien hoopte je het uit te zingen tot je terug kon naar de UK of dacht je dat negeren zou helpen. Tja.
Bellen en bespreken wat mogelijk is. Dat is je enige optie. Als ik de deurwaarder was, had ik geen boodschap meer aan jou beloftes en kwam ik beslag leggen. Drie maanden niets van je laten horen en dan zielig gaan doen. Nee, zo werkt het niet.
Bellen en bespreken wat mogelijk is. Dat is je enige optie. Als ik de deurwaarder was, had ik geen boodschap meer aan jou beloftes en kwam ik beslag leggen. Drie maanden niets van je laten horen en dan zielig gaan doen. Nee, zo werkt het niet.