Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 07:29.
Dit onderwerp heeft 10 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 14:57.
[ Verzamelinkomen kinderopvangtoeslag uitrekenen ]
- Ik ben benieuwd wat wij in onze situatie zouden moeten betalen voor kinderopvang als wij een kindje zouden krijgen.
Maar ik las iets dat je bij het jaarinkomen je hypotheekrente aftrek eraf moest halen, klopt dit?
- Dat is wel heel simpel gesteld, maar ja.
Kan je niet beter gewoon van jullie bruto inkomen uitgaan, dan zit je nml gewoon altijd safe en wat je teveel betaald krijg je dan weer terug. - Belastbaar inkomen is het inkomen waarover u inkomstenbelasting moet betalen, minus eventuele aftrekposten en verrekenbare verliezen. Er zijn voor de inkomstenbelasting (IB) 3 soorten belastbaar inkomen, die zijn ondergebracht in 3 boxen.
Het verzamelinkomen is het totaal van uw inkomsten en aftrekposten in de 3 boxen. - Je schrijft 'als we een kindje zouden krijgen'. Je bent dus nog niet zwanger?
Er veranderd de komende tijd zo ontzettend veel op dit gebied dat het me niet handig lijkt om nu uitgebreide berekeningen te gaan maken. Het kan volgend jaar of het jaar daarop zomaar een paar tientjes (of meer) per maand schelen. - je verzamelinkomen vind je terug op je laatste belastingaangifte/aanslag.
Maar je kan zoals ZeZ zegt ook gewoon van jullie beider bruto-inkomen uitgaan. Ik geef voor de toeslagen altijd een hoger loon op dan ik heb, scheelt weer met terugbetalen.You`re who? - inderdaad, als je nu nog geen kindje hebt, kan het hele toeslagen- systeem welweer 3x veranderd zijn voordat je een kindje hebt....
Nu is het zo:
bruto jaarinkomens bij elkaar optellen
hiervan aftrekken: betaalde hypotheekrente en hierbij weer optellen het eigenwoningforfait. En dan altijd aan de hoge kant gaan zitten qua inkomen, want dan kun je niet teveel krijgen. Wij hebben ooit (ik meen in 2006) een keer gehad dat we bruto 3000 meer verdiend hadden (dus netto 1500) en dat we bijna 500 moesten terugbetalen. Je kunt dus beter aan de veilige kant gaan zitten. - Ga er maar vanuit dat je alles zelf moet betalen, dan kan het alleen maar meevallen.
- Ja, kerstklok, ik denk dat dat wel verstandig is....Maar zover zou het toch niet komen??
3 jaar geleden betaalden wij nog 1720 euro aan het kdv (2 kinderen 3 dgn pw). Mijn netto salaris was toen 1600. En ook nog een vreselijke K** baan. Als er toen geen toeslagen waren betaald, had ik gestopt met werken! - Dragonmom, nee ik ben nog niet zwanger maar zou wel willen weten of ik 100 euro moet betalen of 400 bijv
- Nou dan vul je dus je jullie brutoinkomens in en dan ga je daarvan uit, kan het alleen maar goedkoper worden.
- ik vind het ook niet gek of onverstandig om nu alvast uit te rekenen wat een en ander gaat kosten als je besluit kinderen te willen. Er zijn ook mensen die doen maar en komen ineens tot de ontdekking dat het te duur is.You`re who?
Dit onderwerp heeft 10 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 14:57.