Geld & Recht alle pijlers

Visacard is geskimmed in Miami

01-10-2014 15:18 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken geleden heb ik een heerlijk weekje Miami gehad samen met mijn dochter. Lekker aan strand gelegen en natuurlijk goed geshopt.

Een week na thuiskomst ontving ik een brief van Visa dat met mijn card behoorlijk geshopt was bij een juwelier in de buurt van Orlando.

De uitgaven weken erg af van mijn normale bestedingspatroon, en mijn card was uit voorzorg geblokkeerd. Ik heb contact opgenomen met Visa, en verteld dat ik wel in Miami was geweest, maar nooit in Orlando, en ook al thuis was toen er fraude werd gepleegd. Alles is gelijk keurig gecorrigeerd, dus geen nadeel voor mij.

Ik ben samen met mijn dochter gaan bedenken waar het fout kan zijn gegaan. Ik had alle bonnen bewaard. Eigenlijk de enige twijfelachtige transactie was bij een fastfoodketen. We kregen de rekening in een mapje. Daar kon je noteren wat je aan fooi wilde geven. Visacard in mapje, en serveerster liep er mee naar de balie. Daar dus even uit het oog verloren. Dit wordt heel normaal gevonden daar. We hebben via google ontdekt dat het zo vaak fout gaat. Personeel kan 20 dollar krijgen voor elke gekopieerde pas. Dit zijn vaak bendes waar zij dan voor werken. We vonden het al vreemd dat nergens in VS een pincode wordt gevraagd. Slechts bij 1 transactie werd mijn legitimatie gevraagd.

Hebben jullie ook wel eens zo iets mee gemaakt?
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
ik kom al jaren meerdere keren per jaar in de VS en de keren dat ik om id ben gevraagd bij het gebruik van een credit card is op 1 hand te tellen. Tja, valt niks aan te doen. Je bent goed verzekerd, het is even vervelend maar zo weer opgelost.

Overigens nog nooit geskimmed.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook in Miami geweest en bij ons is precies hetzelfde gebeurd. Gelukkig ook alles gecorrigeerd. Irritant he?
No worries
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn al heel vaak geskimmed. Gebeurd op de vreemste plekken. Als je uiteten gaat in Amerika gaat het altijd op de manier zoals jij noemt. Nog nooit gehoord dat personeel 20 dollar krijgt als ze de gegevens doorgeven. Gelukkig ben je goed verzekerd.

De laatste keer bij ons was dat iemand aan de andere kant van Amerika met ons creditkaart een bril had besteld, nooit iets van weer gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Brisbane

ja, dat is zeker irritant. Je zou denken dat Amerika voorop loopt met pincodes e.d. In Indonesie zijn ze daar verder mee.

Ik vraag me ook af of ik mee had moeten lopen met de serveerster.

Ja, ik weet het, ik ga de schuld weer bij me zelf zoeken.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig niet meegemaakt (ook meerdere keren in Amerika op dezelfde manier afgerekend als jij).

Wel dat het verhuurbedrijf elke 3 maanden de autohuur liet afschrijven. Iedere keer werd het na contact met de cc maatschappij weer teruggestort, maar door de koersverschillen ging me dit steeds meer geld kosten. Uiteindelijk (weer) met mastercard gebeld en heb ik het netto verschil teruggekregen en de kaart direct laten blokkeren.



Dat vind ik overigens wel het grote voordeel van met de cc betalen. Was voorheen daar heel huiverig voor, maar merk nu dat ik in het buitenland daar liever mee betaal dan met de maestro, vanwege het skimmen en de verzekering die je bij je cc maatschappij krijgt. (en bij veel gewone banken niet)
Alle reacties Link kopieren
Ja, dit is inderdaad een normale manier van betalen in de VS. In Europa op veel plekken trouwens ook hoor. En ik heb in de VS inderdaad zelden een pincode nodig. Ik ben nog nooit geskimt, het is ook gewoon een kwestie van pech of mazzel hebben denk ik. Voordeel is dat Cc maatschappijen er best goed in zijn om ongebruikelijke transacties te achterhalen. En je bent er voor verzekerd.
Alle reacties Link kopieren
De mijne is laatst gehackt op het internet. Kan je gewoon overal gebeuren. Overigens waren ze er wel heel snel bij. De dag dat de verdachte transacties begonnen zijn, is de kaart ook meteen geblokkeerd. Was wel al voor ruim 1200 euro mee geshopt op het internet in alle uithoeken van de wereld. Het geld is eventjes van mijn rekening gegaan, maar na een paar dagen heb ik alles netjes teruggekregen. Het is allemaal heel erg goed geregeld.
Alle reacties Link kopieren
Tijd terug in Londen een aankoop gedaan op de markt: een leren jas voor mijn man. Ze hadden daar nog zo'n ouderwets systeem met een apparaat waar je kaart ingelegd wordt en dan op een papiertje gedrukt wordt. Je krijgt dan zelf de gele afschrijving. 's Avonds wilden we uit eten gaan en met cc betalen, lukte niet.



Gebeld met mastercard, bleek dat ze de transactie verdacht vonden (ouderwets systeem en bedrag ver buiten normale bestedingsniveau) en mijn cc geblokkeerd hadden.

Was onhandig op dat moment, maar achteraf vind ik het wel netjes dat ze het zo in de gaten houden.



Ik kreeg de tip als ik weer eens in het buitenland zoiets aan de hand had (dure juwelen wilde kopen of zo) ik het liet weten. Ach, zo vaak komt dat niet voor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven