Geld & Recht alle pijlers

Vragen over rondkomen WIA, UWV overslaan.

24-07-2014 12:27 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand een idee waar ik een vraag kan stellen over het rondkomen met een mini Wia uit NL, in het buitenland, zonder het aan het UWV te moeten vragen?

Ik ben nl bang van het UWV.



Mijn vraag gaat over de hoogte van inkomen en het hangen tussen de regels in twee landen.



Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
waarom niet gewoon met uwv bellen?
Alle reacties Link kopieren
Dat staat in de OP.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie wel eens UWV webcare die vragen beantwoorden op bepaalde fora. Zij reageren dan gewoon in een topic, dus je kan dan anoniem je vraag stellen. Al zal je dat wel uitgebreider moeten doen dan hierboven.



Waarom ben je bang voor het UWV? Ik heb altijd aardige, behulpzame mensen getroffen daar.
Alle reacties Link kopieren
Is WIAgeld anders dan ander geld??
Waarom ben je bang voor het UWV dan? Is er een kans dat je je Wia kwijtraakt omdat je in het buitenland woont?



Ik dacht dat je dit soort vragen bij een vakbond kunt stellen. Je zou het kunnen proberen.
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop, ah, ik wist niet dat ze hier nog steeds waren.

Dat is inderdaad handig.

Anoniem durf ik dat wel.



Ik heb echt een trauma overgehouden aan het UWV. Ik krijg al paniekaanvallen als ik een brief binnen krijg met die blauwe letters.
Bang voor het UWV? Dat hoef je alleen te zijn als je je niet aan de regels houdt. Is dat 't?
Alle reacties Link kopieren
quote:ivattje schreef op 24 juli 2014 @ 12:32:

Is WIAgeld anders dan ander geld??Je mag je WIA meenemen naar het buitenland, maar van 15 uur WIA kan ik niet rondkomen hier. Daar gaat mijn vraag over. Ik val tussen de regels van twee landen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Trotter schreef op 24 juli 2014 @ 12:33:

Bang voor het UWV? Dat hoef je alleen te zijn als je je niet aan de regels houdt. Is dat 't?Nee, ik hou me absoluut voor 100% aan de regels.
Alle reacties Link kopieren
quote:liara schreef op 24 juli 2014 @ 12:32:

Waarom ben je bang voor het UWV dan? Is er een kans dat je je Wia kwijtraakt omdat je in het buitenland woont?



Ik dacht dat je dit soort vragen bij een vakbond kunt stellen. Je zou het kunnen proberen.

Nee, WIA mag je naar verdragslanden meenemen. Woon hier al 2 jaar. Dat is allemaal prima en 100% ok.



Ik ben bang van het UWV omdat ik heel erg veel drama heb meegemaakt met hen over een tijd van 5 jaar.
quote:Scamp schreef op 24 juli 2014 @ 12:34:

[...]



Nee, ik hou me absoluut voor 100% aan de regels.Nou, dan zou ik toch gewoon het UWV bellen, ik heb echt altijd vriendelijke mensen aan de telefoon daar. Zij weten er toch echt het meeste van, lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Scamp schreef op 24 juli 2014 @ 12:33:

Dropdrop, ah, ik wist niet dat ze hier nog steeds waren.

Dat is inderdaad handig.

Anoniem durf ik dat wel.



Ik heb echt een trauma overgehouden aan het UWV. Ik krijg al paniekaanvallen als ik een brief binnen krijg met die blauwe letters.Je zal beslist de enige niet zijn...denk maar eens aan al die mensen die voor een herkeuring moeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal even in het modtopic vragen hoe/of ik contact op kan nemen met de UWV webcare hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 24 juli 2014 @ 12:35:

[...]





Je zal beslist de enige niet zijn...denk maar eens aan al die mensen die voor een herkeuring moeten.

Ook dat.

Ook hier in Engeland zijn zeaan het herkeuren. (lang verhaal) en nu is mijn man (al 25 jaar volledig afgekeurd) zijn uitkering kwijtgeraakt.

Niet goedgekeurd, gewoon kwijtgeraakt door nieuwe regels.



Dus nu moeten we rond komen van 15 uur WIA van mij.

Daar heb ik een vraag over en durf gewoon niet.

Belachelijk, ik weet het.
Alle reacties Link kopieren
quote:liara schreef op 24 juli 2014 @ 12:35:

[...]





Nou, dan zou ik toch gewoon het UWV bellen, ik heb echt altijd vriendelijke mensen aan de telefoon daar. Zij weten er toch echt het meeste van, lijkt mij.Misschien toch mijn ''big girl panties'' aantrekken en gewoon bellen
www.uwv.nl/webcare



ik geloof niet dat je er zelf contact mee op kan nemen, zoals ik het lees.
quote:Scamp schreef op 24 juli 2014 @ 12:38:

[...]



Misschien toch mijn ''big girl panties'' aantrekken en gewoon bellen Ja joh, je zit toch ver weg nu, wat kunnen ze je maken
Alle reacties Link kopieren
Trotter: ik kan me voorstellen dat je ook bang bent voor het UWV als je je wel aan de regels houdt. Ikzelf heb ook een flink trauma van het UWV, puur hoe er soms met je wordt omgegaan... (en ja: ik doe alles netjes volgens de regels).



Scamp: je vraag is te vaag om zo te beantwoorden denk ik. Sowieso, maar dat weet je denk ik zelf ook wel, als je onder een minimum komt, wordt je uitkering aangevuld met een toeslag. Zie hier: [url=http://http://www.uwv.nl/Particulieren/ ... ijgen.aspx].
Alle reacties Link kopieren
Dank je Liara, ik had natuurlijk ook gewoon mijn google aan kunnen slingeren

Uwv + Scamp = wegsmelten van rationele gedachten.



Ik zal eens gaan bellen.



Dit topic heeft me weer in laten zien dat ik met mijn paniek denk ipv rationele brein.

*zucht*
Alle reacties Link kopieren
quote:ann3113 schreef op 24 juli 2014 @ 12:41:

Trotter: ik kan me voorstellen dat je ook bang bent voor het UWV als je je wel aan de regels houdt. Ikzelf heb ook een flink trauma van het UWV, puur hoe er soms met je wordt omgegaan... (en ja: ik doe alles netjes volgens de regels).



Scamp: je vraag is te vaag om zo te beantwoorden denk ik. Sowieso, maar dat weet je denk ik zelf ook wel, als je onder een minimum komt, wordt je uitkering aangevuld met een toeslag. Zie hier: [url=http://http://www.uwv.nl/Particulieren/ ... ijgen.aspx].

Maar die toeslagen gelden niet in het buitenland denk ik.

Ik kon er niks over vinden.



Zal die link nog eens doorlezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nu bellen.



quote:Scamp schreef op 24 juli 2014 @ 12:42:

Dank je Liara, ik had natuurlijk ook gewoon mijn google aan kunnen slingeren

Uwv + Scamp = wegsmelten van rationele gedachten.



Ik zal eens gaan bellen.



Dit topic heeft me weer in laten zien dat ik met mijn paniek denk ipv rationele brein.

*zucht*Graag gedaan hoor. Succes met bellen
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik dus ook niet Scamp... Maar kun je dan weer niet gebruik maken van voorzieningen daar?
quote:Scamp schreef op 24 juli 2014 @ 12:47:

Ik ga nu bellen.



[img]http://emoticoner.com/files/emoticons/s ... 1292867551[/img] [img]http://emoticoner.com/files/emoticons/s ... 1292867675[/img]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven