Geld & Recht alle pijlers

WW uitkering en uitgekocht worden bij scheiding

31-07-2014 15:38 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik gaan na 23 jaar uit elkaar. Ik heb zelf een WW uitkering, hij blijft in ons koophuis wonen en ik word uitgekocht.

Krijg ik dat bedrag mee en behoud ik mijn WW of moet ik eerst mijn uitkoopbedrag "opeten" om daarna weer evt WW te krijgen? Iemand enig idee?
Alle reacties Link kopieren
een ww uitkering heb je altijd recht op. Dat is niet afhankelijk van hoeveelheid geld je nog zelf op de bank heb. Pas als je ww afloopt zul je hier last van hebben.
Dat bedrag waarmee je uitgekocht wordt is geen inkomen, en dus niet van invloed op je ww-uitkering.
WW is een werkgerelateerde verzekering, geen inkomensgerelateerde uitkering zoals WWB. De uitkoopsom heeft geen invloed op je WW. Als je na einde WW nog geen nieuwe baan hebt, dan kan je vermogen (dus ook die uitkoopsom) wel invloed hebben op je recht op bijstand (WWB).
Alle reacties Link kopieren
Voor de WW geldt geen vermogenstoets voor de WWB/bijstand wel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel, had het al via Google geprobeerd, maar kon het niet vinden. Dat is weer een opluchting!
Pas als de bijstand er aan te pas komt zit je met zulke dingen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij betaal je zelf een premie voor WW.



Bijstand brengen we met zijn alle op via de belasting.
quote:mara2 schreef op 31 juli 2014 @ 17:07:

Volgens mij betaal je zelf een premie voor WW.



Bijstand brengen we met zijn alle op via de belasting.Wat een raar antwoord op een vraag die ze helemaal niet stelt.
Alle reacties Link kopieren
Annapalona dank voor u vriendelijke woorden.



Ik doe er mijn voordeel mee.
Alle reacties Link kopieren
nvt
Alle reacties Link kopieren
Als je t.zt. in de bijstand komt heeft het wel invloed, nu nog niet maar misschien vind je vóór je WW afloopt een baan.



Is een gehaktballetje bij de mosterd ook goed?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
De vermogentoets van de bijstand is recent wel iets verruimd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 31 juli 2014 @ 18:56:

De vermogentoets van de bijstand is recent wel iets verruimd..
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 31-07-2014 23:16
Reden: Dubbel
% gewijzigd
quote:viva-amber schreef op 31 juli 2014 @ 18:56:

De vermogentoets van de bijstand is recent wel iets verruimd.Ik ben benieuwd wat je daar mee bedoelt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven