Geld & Recht alle pijlers

Waar heb ik recht op?

22-09-2014 20:51 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
In april heb ik mijn HBO opleiding afgerond. Omdat ik op dat moment even iets anders wilde doen, ben ik in de horeca gaan werken. Ik heb toen een nul-uren contract gekregen voor een half jaar. In de vijfde maand liep het aantal dagen waarop ik kon werken drastisch af. Daarom ben ik naar een nieuwe baan opzoek gegaan. Na twee weken vond ik weer een baan in een horeca zaak, en ook dit keer was het een nul-uren contract. Tijdens dit sollicitatie gesprek is mij veel uren beloofd. Helaas blijkt dat er na oktober ook hier heel weinig werk voor me is. Dit contract loop tot februari. Omdat dit werk dus ook al afloopt, heb ik mij ingeschreven voor een invalpool waarvoor ik ben afgestudeerd. Ook dit is weer een nul-urencontract. Bij deze baan moet mijn eerste dag nog komen. Ik verwacht niet dat ik veel werk zal krijgen, maar het staat wel goed op mijn cv. Hiernaast ben ik ook aangenomen om één dag in de week te werken in een kroeg in oktober.



Het komt er dus op neer dat ik straks drie nul-uur contracten heb waarbij ik alle drie heel weinig kan werken. Ik woon samen met mijn vriend maar we beginnen het nu al krap te krijgen. Ik denk dat dit straks ook het geval zal zijn. Ik heb al veel gezocht op internet, maar er is me nog niet veel duidelijk geworden.



Mijn vraag is nu (en sorry voor het lange verhaal) heb ik recht op een aanvullende uitkering of iets dergelijks. Veel meer werk kan ik namelijk niet vinden en zeker niet in de branche waarin ik ben afgestudeerd. Wie o wie zou mij hiermee kunnen helpen? Alvast bedankt :D
Alle reacties Link kopieren
Als je vriend meer verdient dan het sociaal minimum heb je geen recht op een aanvullende uitkering, misschien komen jullie in aanmerking voor huurtoeslag?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Beter op zoek te gaan naar een baantje waarin je meer uren kunt maken? Ik weet niet hoe het zit met heffingskorting bij 0-urencontracten maar volgens mij geldt dat maar voor 1 baan/contract. Er is vast werk te vinden waarin je met 1 baan meer uren kunt maken.
Ik ben 't nog steeds :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoe hoog is het sociaal minimum? En nee we hebben helaas geen recht op huursubsidie :(.



Ik ben dus al enig tijd op zoek naar een betere baan, maar dat is dus nog niet gelukt. En ik heb inderdaad maar bij 1 baan loonheffingskorting. Maar ik hoop van de andere baantjes volgend jaar een deel belasting terug te krijgen .
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens gekeken in een andere branche (omdat je enkel horecacontracten hebt volgens mij)? Misschien in een winkel, receptiewerk, sales? Je hoeft echt niet meteen een callcenter te bellen ;)
Ik ben 't nog steeds :-)
Als je vriend een inkomen heeft boven bijstandsniveau, dan is er geen andere aanvullende uitkering. Dan zullen jullie moeten bezuinigen en jij zal nog harder op zoek moeten naar een baan met meer uren.

Stop met zoeken in de horeca (hollen of stilstaan) en solliciteer binnen je vakgebied of op HBO niveau.
Alle reacties Link kopieren
www.berekenuwrecht.nl voor eventuele aanvullingen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven