Geld & Recht alle pijlers

Wat zijn mijn rechten?

17-09-2014 21:13 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatie; 14 weken zwanger. Partime-baan (vast contract).



Sfeer op werk vrijwel onhoudbaar qua sfeer.



Heb ik überhaupt rechten als ik zelf ontslag neem?
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf ontslag neemt, heb je nergens recht op
Alle reacties Link kopieren
Nope je bent dan verwijtbaar werkloos en hebt dus geen recht op WW.
Alle reacties Link kopieren
Was ik al bang voor en ontslaan gaan ze mij niet......
Als je zelf ontslag neemt, heb je geen recht op een uitkering van het UWV. Jou inkomen zal dus volkomen wegvallen, aannemende dat de vader van je kindje bij je is en een inkomen heeft. Dan zal je hooguit een aanvullende WWB kunnen krijgen, maar wel met een maatregel omdat je door eigen schuld in de WWB terecht komt.



Beter is het om ofwel een goed gesprek aan te gaan met je leidinggevende ofwel te solliciteren naar een andere baan.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je in godsnaam ontslagen willen worden? Je geld verdienen, want dat doe je, is toch veel beter dan een uitkering aanvragen terwijl je gewoon kunt werken…
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Alle reacties Link kopieren
Wat doet het er toe dat je zwanger bent?



Verder eens met bovenstaande.
Alle reacties Link kopieren
Ja doet er ook geen drol toe inderdaad of ik zwanger ben. Beetje overbodige info.....



Wil ook absoluut liever werken ipv WW. Situatie is alleen verre van ideaal op werk, maar goed het is niet anders. Moet mij nu eerst maar verbijten.......
Heb je een tijdelijk contract? Dan is het uitzingen. Je wil toch wel een goede referentie hebben straks? Een beetje fatsoenlijk uit elkaar? Begin vanavond nog met het updaten van je cv en schrijf je weer in als beschikbaar bij alle uitzendbureaus. Lees je in hoeveel opzegtermijn je hebt en pak aan wat je kunt.
In extreme omstandigheden zou je je ziek kunnen melden en bij de bedrijfsarts aangeven dat de stress/werkdruk/situatie op het werk je ziek maakt en je niet weet hoe je verder moet. Psychisch ziek is ook ziek.

Maar het is niet makkelijk hoor, en echt niet aan te raden. Ik heb het 1x moeten doen omdat ik me ernstig bedreigd voelde door mijn bazin. De arts heeft me toen gelijk gegeven en me de tijd gegeven om tot rust te komen. Gelukkig kreeg ik ergens anders een baan aangeboden zodat ik daar alsnog snel weg kon gaan.



Succes... even flink doorbijten, oplossingsgericht proberen te denken, en goed om je heen kijken qua banen!
Wat dacht je van solliciteren?
Alle reacties Link kopieren
Hoezo doet het er niet toe dat ze zwanger is? Over een paar weken hoeft ze echt niet meer op sollicitatiegesprek te gaan, want de kans dat je zwanger wordt aangenomen is heel klein. Zelfs voor uitzendwerk.



Ook kan ik me voorstellen dat je misschien iets minder stressbestendig bent door je hormonen.



Als het werkelijk onhoudbaar is zou ik je aanraden in gesprek te gaan met de bedrijfsarts. Is er echt geen mogelijkheid meer binnen het bedrijf om dit conflict op te lossen?
Is niet altijd waar, het is moeilijker dat wel. Daarnaast vind ik het een beetje vreemd dat op het moment dat ze het waarschijnlijk naar buiten brengt, de sfeer ineens onhoudbaar is. Is er sprake van een arbeidsconflict?
Wat is er dan zo onhoudbaar?



Je hebt een vast contract. Geef dat niet zomaar op in deze tijd.
Alle reacties Link kopieren
@ dropbox maar de situatie is toch niet afhankelijk van haar zwangerschap? De sfeer is zoals die is en wel of niet zwanger maakt niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Net even op de site van het UWV gekeken, maar daar wordt een mens niet vrolijk van.



Toch maar doorbijten, met 34 weken lekker verlof en daarna solliciteren als een malle. Voor de zwangerschap speelde dit ook al, dus ik had er voordat ik zwanger werd beter over na moeten denken.......
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op woensdag 17 september 2014 21:50 Wat is er dan zo onhoudbaar?



Je hebt een vast contract. Geef dat niet zomaar op in deze tijd. Klopt hoor, en babyvoeding plus brood komt niet zomaar op de plank, maar een beetje met lol naar je werk gaan zou weer fijn zijn. Na een }$%^
Alle reacties Link kopieren
Na een #%
Alle reacties Link kopieren
Ben ik niet met je eens mariatesselschade. Sfeer is zo ongeveer het meest subjectieve wat er is. Iedereen ervaart die anders. Waar de 1 denkt 'ik kom hier om te werken niet om vrienden te maken', is het voor de ander een onwerkbare situatie.



Als je zelf dan ook nog moe, misschien wel misselijk of een beetje chagrijnig bent, kan het toch extra moeilijk zijn als er een vervelende werksfeer heerst?



Ik heb zelf wel eens meegemaakt dat een collega met 7 weken al veranderde in een zwangere heks. In de psychiatrie is dat niet handig. Cliënten continue over de zeik als zij in dienst was. Zij werd voor de rest van de zwangerschap overgeplaatst naar een plek zonder cliëntencontact.



Daarna hebben we nog wel eens gelachen toen ik haar vertelde wat ze allemaal had gezegd en gedaan. Kon ze zich helemaal niet zo herinneren.



Ik wil absoluut niet zeggen dat TO dit conflict veroorzaakt heeft of dat iedere zwangere ontoerekeningsvatbaar wordt, maar een zwangerschap kan heel veel invloed hebben.
quote:pioenroos87 schreef op 17 september 2014 @ 21:14:

Als je zelf ontslag neemt, heb je nergens recht opGelukkig niet, hoewel de anderen een halleluja zullen kwelen met een dergelijk besluit.... Want zwangere collega's zijn imo de pest voor de werkvloer.
Alle reacties Link kopieren
Zoals gezegd, bij zelf ontslag nemen heb je geen enkel recht. Ook niet als je zwanger bent. Zwanger zijn heeft maar een iemand in de geschiedenis tot onaantastbare Heilige gemaakt. En dat was dan ook alleen maar omdat ze onbevlekt ontvangen had. De rest is gewoon werknemer en zwanger.



Je mag enkel niet ontslagen worden OMDAT je zwanger bent. Wat veel niet al te belezen vrouwen dan weer vertalen naar; 'je mag niet ontslagen worden als je zwanger bent'. Wat dan weer totale nonsens is
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ja daar was ik inmiddels achter. Tijdens zwangerschap ga ik nu van 3 naar 2 dagen. Wat gemist kan worden.

Na de zwangerschap heb ik als het goed is een hbo-papiertje (nog 3 tentamens) en zijn de kansen op de arbeidsmarkt ook groter.

Lijkt mij de beste oplossing. Ontslag nemen is nu geen optie. Fijne werkdag iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven