Geld & Recht alle pijlers

Word ze in de maling genomen?

31-08-2014 22:46 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Voor een vriendin ben ik op zoek naar iemand die kan vertellen of ze in de maling word genomen tijdens het uit elkaar gaan en verdelen van de woning.



Haar woonkamer is net helemaal opgeknapt en na het plaatsen van de nieuwe keuken is haar liefde vertrokken. Zo maar poef ineens weg. Ze blijft achter met niet alleen een gebroken hart maar naar mijn mening ook met een huis die klaar gemaakt is voor snelle verkoop.



Zelf snapt ze niets van zijn actie, hoopt dat hij nog terug komt maar ik heb het vermoeden dat hij de laatste verbouwing nog heeft gedaan en nu ineens het huis wil verkopen. Zo ja, kan hier nog wat mee gedaan worden qua verkoop want misschien is het huis wel iets meer waard geworden. Ik vind het knap lullig als dit zo is maar wil haar zo graag steunen en hopelijk haar ogen openen.



Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Het staat op zijn naam?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Tsja geen idee.... hoe zouden wij dat kunnen weten hè?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Koophuis op naam van alleen hem en zij heeft er geld in gestoken?
ik neem het leven met een korreltje zout... schijfje citroen en een glaasje tequila
Alle reacties Link kopieren
Naar wat ik begrepen heb heeft zij het huis juist op haar naam en staat hij alleen bij de hypotheek erbij. Hij denkt dat het huis van hun beide is.
Alle reacties Link kopieren
Beetje warrig verhaal. Ik lees "Haar woonkamer is net opgeknapt " én "Hij heeft de laatste verbouwing gedaan en wil het huis verkopen" Van wie is dat huis?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Dat kunnen wij niet weten. Maar als hij de woning nog netjes heeft achtergelaten is dat voor haar ook alleen maar gunstig tijdens de verkoop. Ik geloof niet dat iemand zomaar poef wegloopt omdat de spruiten niet om vijf uur op tafel stonden maar dat terzijde.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-09-2014 10:50
Reden: trollhunten
% gewijzigd
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Welk nadeel ondervindt zij dan van dat opgeknapte huis? Lijkt mij toch juist wel gunstig?



Of is het het idee dat hij eigenlijk al maanden eerder weg wilde en dat ze daar door in de maling is genomen?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Sorry TO, mijn glazen bol draait overuren in het weekend. Je bent de 103e in rij.
Alle reacties Link kopieren
Hij was er al maanden mee bezig zegt hij, maar er is nog wel een keuken besteld en geplaatst. Zij wist nergens wat van, kreeg te horen dat hij het niet meer zag zitten en geen gevoelens meer had. Keuken staat nu een maand hij is al 3 weken weg.



Heb zo met haar te doen. Ik vermoed dat hij die verbouwing gedaan heeft met het oog om het huis makkelijk en snel te verkopen, je kan er zo in, alles is strak en netjes. Hij is denk ik uit op geld door verkoop. Ze krijgt geeneens rust om te verwerken dat hij weg is. Alles moet snel en voorspoedig geregeld worden maar dat kan toch niet in 3 weken tijd? Ik vind dit gewoon niet meer normaal.
Alle reacties Link kopieren
Als het huis door de verbouwingen meer waard is geworden, kunnen ze er bij eventuele verkoop inderdaad meer voor vragen. Maar het gaat er nu eerst om wie de eigenaar is. Als dat je vriendin is en zij wil niet verkopen, maakt die waardevermeerdering verder ook niets uit.
Alle reacties Link kopieren
Als hij die verbouwingen heeft gedaan om meer voor het huis te kunnen vragen, had hij zich die moeite kunnen besparen. Verbouwingskosten verdien je bij verkoop bijna nooit helemaal terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:miracle71 schreef op 31 augustus 2014 @ 22:59:

Hij was er al maanden mee bezig zegt hij, maar er is nog wel een keuken besteld en geplaatst. Zij wist nergens wat van, kreeg te horen dat hij het niet meer zag zitten en geen gevoelens meer had. Keuken staat nu een maand hij is al 3 weken weg.



Heb zo met haar te doen. Ik vermoed dat hij die verbouwing gedaan heeft met het oog om het huis makkelijk en snel te verkopen, je kan er zo in, alles is strak en netjes. Hij is denk ik uit op geld door verkoop. Ze krijgt geeneens rust om te verwerken dat hij weg is. Alles moet snel en voorspoedig geregeld worden maar dat kan toch niet in 3 weken tijd? Ik vind dit gewoon niet meer normaal.



Dus eigenlijk is de vraag: WErd ze in de maling genomen? ipv Wordt ze in de maling genomen?



Als dat huis op beider naam staat en het huis wordt verkocht krijgt zij toch ook meer geld? Dus financieel wordt ze niet in de mailing genomen. Je denkt alleen nu dat hij allang weg wilde, maar het niet deed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lariba schreef op 31 augustus 2014 @ 23:02:

Als hij die verbouwingen heeft gedaan om meer voor het huis te kunnen vragen, had hij zich die moeite kunnen besparen. Verbouwingskosten verdien je bij verkoop bijna nooit helemaal terug.En al helemaal niet als je een nieuwere keuken installeert. Tenzij er nog helemaal geen keuken was natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 31 augustus 2014 @ 23:04:

[...]





Dus eigenlijk is de vraag: WErd ze in de maling genomen? ipv Wordt ze in de maling genomen?



Als dat huis op beider naam staat en het huis wordt verkocht krijgt zij toch ook meer geld? Dus financieel wordt ze niet in de mailing genomen. Je denkt alleen nu dat hij allang weg wilde, maar het niet deed.Het huis is van haar, dat is duidelijk. Hypotheek staat hij bij als mede schuldenaar maar in het samenlevingcontract staat dat hij bij overwaarde de helft krijgt en bij onderwaarde moet hij haar betalen. Nu wil zij het huis niet verkopen en is er onderwaarde zelfs na de verbouwing. Het gaat er om of hij de keuken heeft geplaatst met als doel snelle verkoop, dan neemt hij haar dus in de maling. Maar hij heeft nergens recht op en moet haar zelfs betalen. Volgens mij is hij niet op de hoogte dat het huis alleen van haar is namelijk. Vandaar dat hij misschien heeft gedacht, als er nou een nieuwe keuken in komt dan is het makkelijk te verkopen en krijg ik nog geld.
Misschien moet je je er niet mee bemoeien, TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:miracle71 schreef op 31 augustus 2014 @ 23:11:

[...]





Het huis is van haar, dat is duidelijk. Hypotheek staat hij bij als mede schuldenaar maar in het samenlevingcontract staat dat hij bij overwaarde de helft krijgt en bij onderwaarde moet hij haar betalen. Nu wil zij het huis niet verkopen en is er onderwaarde zelfs na de verbouwing. Het gaat er om of hij de keuken heeft geplaatst met als doel snelle verkoop, dan neemt hij haar dus in de maling. Maar hij heeft nergens recht op en moet haar zelfs betalen. Volgens mij is hij niet op de hoogte dat het huis alleen van haar is namelijk. Vandaar dat hij misschien heeft gedacht, als er nou een nieuwe keuken in komt dan is het makkelijk te verkopen en krijg ik nog geld.



Dus eigenlijk heeft hij zichzelf in de maling genomen? Het huis staat op haar naam, zij wil niet verkopen, maar heeft wel een nieuwe keuken. Toch?



Ik snap nog steeds niet hoe hij haar in de maling neemt trouwens.
Hij heeft zichzelf flink in de maling genomen inderdaad. Een keuken betalen in een huis dat niet op zijn naam staat en ook nog een hypotheek op zijn naam voor een huis dat niet van hem is.



Weet je zeker dat dit klopt?
Ja. Nee. Misschien.
Alle reacties Link kopieren
Tof van hem dat hij dan toch nog die keuken heeft geïnstalleerd, en er niet tijdens de verbouwing vandoor is gegaan!



Nee, je vriendin is niet in de maling genomen. In de steek gelaten, dat wel. En dat is erg verdrietig voor haar. Maar met de informatie die je ons nu geeft, denk ik dat ze netjes is behandeld door haar ex.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op zondag 31 augustus 2014 23:16 Misschien moet je je er niet mee bemoeien, TO.Wijze woorden..
Alle reacties Link kopieren
Als dat klopt, heeft hij destijds een hele domme beslissing genomen. Wel de hypotheekschuld op je nemen, en geen mede-eigenaar zijn is oerstom. Maar goed, als dat zo is, is het zo.

Waarschijnlijk was hij al onzeker over de relatie maar was er voor zichzelf nog niet uit. En dan ga je niet allerlei geplande dingen alvast stop zetten. Tenminste, veel mensen niet. En misschien wilde hij haar wel in een mooi huis achterlaten ipv een huis met een oude keuken? Het is maar hoe je het bekijkt.

In elk geval heeft je vriendin financieel geen nadeel, want óf ze heeft nu een mooier huis waar hij aan meebetaald heeft, óf ze krijgt nu meer geld bij evt verkoop (of minder restschuld), niet hij, want hij krijgt niks.

En of hij eigenlijk al weg wilde, dat weet niemand behalve hijzelf. Maar dat doet er ook niet meer toe, hij is nu weg. Mensen hebben nogal de neiging om terug te kijken, zich af te vragen waar de beslissing is genomen, etc. Maar daar heb je niks aan, het verandert nu toch niks.
Alle reacties Link kopieren
Niet mee bemoeien. Ze zal niet de eerste vrouw zijn die liegt om mensen op haar hand te krijgen. Je kent zijn kant van het verhaal niet dus hou je bemoeizucht voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven