Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 07:32.
Dit onderwerp heeft 119 reacties, en bestaat uit 5 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 5.
De laatste reactie is geplaatst op 10-02-2012 09:07.
- In juni 2011 is een voorstel naar de Kamer gegaan om het aantal regelingen mbt kinderen en belasting te 'vereenvoudigen'. Nu heeft Kamp de voorstellen van juni 2011 inmiddels alweer aangepast en komt het volgende eruit:
Deze regelingen blijven bestaan:
# Kinderbijslag
# Kinderopvangtoeslag
# Kindgebondenbudget
# Combinatiekorting
Deze regelingen verdwijnen:
# Aanvulling op sociaal-minimum uitkeringen voor alleenstaande ouders
# Tegemoetkoming onderwijs en schoolkosten
# Tegemoetkoming ouders thuiswonende gehandicapte kinderen
# Kindertoeslag op vrijstelling box 3
# Aftrek levensonderhoud kinderen
# Alleenstaande ouderkorting
# Ouderschapsverlofkorting
# Aanvullende alleenstaande ouderkorting
Weet iemand de stand van zaken? Of het al in de Ministerraad besproken is oid?
- Ik heb geen idee wat de stand van zaken is. Maar ik denk dat ik het maar bij mijn ene gadget houd.
Haha, ja, ik ook...quote:Onderdezon schreef op 04 februari 2012 @ 10:40:
Ik heb geen idee wat de stand van zaken is. Maar ik denk dat ik het maar bij mijn ene gadget houd.
- Ik heb van de week op het nieuws wel wat voorbij zien gaan hierover, maar het werd nog besproken.Als je het niet simpel kunt uitleggen, snap je het niet goed genoeg.
- Shit, heb 2 gadgets.
Maar worden de alleenstaande ouders nu niet het meest gepakt hiermee? Vind dat echt erg.Met al die uitzonderingen op de regel is er geen regel meer. - De aangekondigde maatregels zijn er op gericht om (alleenstaande) ouders meer te laten werken ... dus iedereen een 2e baantje erbij en het moet kunnen.. Als je meer werkt hou je meer over is de gedachtengang als ik het goed heb begrepen.
( dont shoot the messenger )dunschiller wijzigde dit bericht op 04-02-2012 10:54 met 18%Roses are red Violets are blue,Frankenstein is ugly,What the f*ck happend to you. - Maar de aanvullende alleenstaand ouder korting wordt toch hoger naarmate je meer verdient?! Dat is al zo.
Als alleenstaand ouder word je echt 'gepakt' op deze manier zeg. En ik ben alleenstaand ouder en werk en met 3/4 van deze regelingen heb ik niet eens iets te maken. De enige die hier last van krijgen, zijn de kinderen om wie het gaat. Ik werk in een achterstandswijk en dit gaat nog meer kommer en kwel opleveren. Moet er ook werk zijn natuurlijk....Marahbloem wijzigde dit bericht op 04-02-2012 10:57 met 64%
Dat geeft dan wel een incentive om bij elkaar te blijven. Dat lijkt me erg in het belang van het kind.quote:missy_acy schreef op 04 februari 2012 @ 10:44:
Shit, heb 2 gadgets.
Maar worden de alleenstaande ouders nu niet het meest gepakt hiermee? Vind dat echt erg.There is no band, yet.... we hear a band.- Klinkt alsof de alleenstaande ouders flink de pineut zijn.
Moeten die 100 uur per week gaan werken ofzo?
Stel je bent alleenstaande ouder, je werkt fulltime en verdient zeg maar 1800 netto? Een gewone baan waarmee je dan nauwelijks rondkomt.
En dan maar hopen dat diegene niet ook nog eens een kind beperking/ziekte heeft want wat dan?
Ik vind het erg!
Ik snap de bezuinigingen maar waarom altijd de 'working poor' pakken. Die groep wordt steeds groter, zelfs met 1,5 modaal heb je het niet eens meer heel breed.... - Met 1800 euro netto nauwelijks rondkomen?
Volgens mij doe je dan toch echt iets verkeerd. - Eens, 1800 netto is echt niet weinig. Dan ben je veel gewend als je dat weinig vindt.
Maar on topic. Het is wel raar dat ze alleenstaande ouders juist aanpakken. Is dat nog een restantje van de christenunie en het CDA?
Gelukkig heb ik een gelukkig huwelijk. Laat ik dat voor mijn 2 gadgets maar zo houden
Alles komt goed. En zo niet, dan toch.
Of om weer een man te gaan zoekenquote:martin81 schreef op 04 februari 2012 @ 10:56:
[...]
Dat geeft dan wel een incentive om bij elkaar te blijven. Dat lijkt me erg in het belang van het kind.
Inderdaad zeg! Had ik het maar vast!quote:loulouise schreef op 04 februari 2012 @ 11:01:
Met 1800 euro netto nauwelijks rondkomen?
Volgens mij doe je dan toch echt iets verkeerd.Ik ben daar unaniem in!- quote:martin81 schreef op 04 februari 2012 @ 10:56:
[...]
Dat geeft dan wel een incentive om bij elkaar te blijven. Dat lijkt me erg in het belang van het kind.
Zei hij die geen kinderen heeft in een kl*tehuwelijk. Dan had ik het dus maar goed moeten vinden dat mn ex hm in een 17jarige hing. Lijkt me ook geen goed voorbeeld voor mn zoon...
On topic Ik werk 90% en heb idd 3/4 vd regelingen. Gaat dan weer een hoop rekenen worden.je kunt niet van iedereen houden, begin bij jezelf - Als je 3 kinderen hebt, alleenstaand bent en voor deze 3 kinderen opvang/tso/bso moet betalen en geen alimentatie oid ontvangt, is 1800 euro niet zoveel hoor. Dan ben je al 300 a 400 euro pm kwijt aan opvang.
Ga je dan niet voorbij dat de mensen die boven modaal verdienen 52% van hun inkomen afdragen aan de belasting? O.a. voor de "working poor"?quote:zebraatje80 schreef op 04 februari 2012 @ 10:57:
Ik snap de bezuinigingen maar waarom altijd de 'working poor' pakken. Die groep wordt steeds groter, zelfs met 1,5 modaal heb je het niet eens meer heel breed....Echte mannen eten geen honing, echte mannen kauwen op bijen.- Verhuis naar Belgie, meer kindergeld, gratis naar school, goedkope zorgverzekeringen :P
Dan wordt het tijd om te zorgen dat je wel alimentatie gaat ontvangen. Niet alles kan je op de belastingbetaler afwentelen hè.quote:Marahbloem schreef op 04 februari 2012 @ 11:18:
Als je 3 kinderen hebt, alleenstaand bent en voor deze 3 kinderen opvang/tso/bso moet betalen en geen alimentatie oid ontvangt, is 1800 euro niet zoveel hoor. Dan ben je al 300 a 400 euro pm kwijt aan opvang.- quote:loulouise schreef op 04 februari 2012 @ 11:27:
[...]
Dan wordt het tijd om te zorgen dat je wel alimentatie gaat ontvangen. Niet alles kan je op de belastingbetaler afwentelen hè.
Ik schrik echt van je reactie. Hoe kun je zo koud en harteloos zijn.
Was het leven maar zo simpel, hopen dat je nooit gaat scheiden dan maar?...overigens is bovenstaande voorbeeld een kennis van mij met gelukkig een goede baan, die zelf veel afdraagt aan belastingen. - Marahbloem er zijn genoeg middelen om alimentatiebetaling af te laten dwingen.
En er zijn evenveel mogelijkheden om er onderuit te komen. (ik heb het overigens niet over mezelf, maar zie dit in mijn omgeving). Het leven is niet zo maakbaar als je denkt hoor.quote:loulouise schreef op 04 februari 2012 @ 11:31:
Marahbloem er zijn genoeg middelen om alimentatiebetaling af te laten dwingen.- quote:dunschiller schreef op 04 februari 2012 @ 10:52:
De aangekondigde maatregels zijn er op gericht om (alleenstaande) ouders meer te laten werken ... dus iedereen een 2e baantje erbij en het moet kunnen.. Als je meer werkt hou je meer over is de gedachtengang als ik het goed heb begrepen.
( dont shoot the messenger )
O, dat verklaart het ingrijpen in de toeslagen kinderdagopvang
(trouwens, messenger: ik schiet niet op jou hoor)
Dat is als voorbeeld dan toch niet relevant?quote:Marahbloem schreef op 04 februari 2012 @ 11:30:
[...]Ikoverigens is bovenstaande voorbeeld een kennis van mij met gelukkig een goede baan, die zelf veel afdraagt aan belastingen.Echte mannen eten geen honing, echte mannen kauwen op bijen.
Net zozeer relevent als het is om de 'belastingbetaler' erbij te betrekken die 'ervoor op moet draaien'. De meesten van ons betalen namelijk belasting... ik betaal ook mee aan de JSF en hypotheekrenteaftrek van anderen. Heb ik ook geen ruk aan.quote:- Vereenvoudiging en beperking van de kindregelingen
Kinderopvangtoeslag is een van de twaalf kindregelingen die door het kabinet worden aangepakt, maar in totaal gaat er op alle kindregelingen bij elkaar 1,5 miljard bezuinigd worden, zodat de uitgaven met 9 miljard euro uiteindelijk weer op het niveau van 2008 komen. Tussen 2012 en 2015 zullen drie van de twaalf regelingen deels gefaseerd helemaal worden geschrapt: de kindertoeslag in box 3, de aftrek van de kosten in levensonderhoud van kinderen en de ouderschapsverlofkorting. Ook wordt de uitzondering van overdraagbaarheid van algemene heffingskorting voor gezinnen met kinderen tot 6 jaar gefaseerd afgebouwd.
De kindregelingen hebben in beginsel twee doelen: het geven van inkomensondersteuning en het bevorderen van de arbeidsparticipatie. Deze doelen zullen ook in het nieuwe stelsel nog van groot belang zijn, het kabinet geeft aan dat het beperken van armoede centraal moet staan bij de bezuinigingen. Als men vanuit een uitkering gaat werken, mag dit niet betekenen dat men er financieel op achteruit gaat.
Het nieuwe stelsel moet eenvoudig en effectief zijn, voor ouders én uitvoerders. Regelingen werken elkaar in sommige situaties nu tegen, zodat het stelsel niet alleen ingewikkeld, maar soms ook ineffectief is.
http://www.boink.info/node/555Als je het niet simpel kunt uitleggen, snap je het niet goed genoeg.
Dit onderwerp heeft 119 reacties, en bestaat uit 5 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 5.
De laatste reactie is geplaatst op 10-02-2012 09:07.