Geld & Recht alle pijlers

bkr registratie

30-08-2014 23:51 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry moet het gewoon even kwijt.

6 jaar geleden verhuisd. De rekening bij Rabobank is iets mis mee gegaan. Ik hier nooit dcht bij stil gestaan gebruikte die rekening nooit.

Echter ging hier nog 1 rekening vanaf van 7 euro in de maand. Bij afsluiten rekening aangegeven dat ik niet in het rood mocht staan omdat ik dat niet wil. Die rekening is er toch steeds vanaf gehaald ondanks dat ik in het rood stond. Deze is opgelopen tot een paar honderd euro. Op een gegeven moment kreeg ik op het nieuwe adres brief van deurwaarder. Na wat gebeld te hebben deze maar betaald om er vanaf te zijn. Dit heeft me alleen een registratie bij bkr opgeleverd. A2 en A3 snap er nog niet veel van dat ik dan ook nog zo'n zware krijg. Verder nooit schulden gehad.



Nu zijn wij bezig met een nieuwbouw huis te kopen. Echter waren wij deze registratie vergeten ook niet in de gaten dat die zo erg was. Over 5 maanden loopt de registratie af. Ik baal er nu goed van dat ik zo'n zware straf heb voor 500 euro. Al die jaren netjes mijn vorige hypotheek betaald dat huis is een paar maanden geleden al verkocht kan ook niks meer met de hypotheek.



Zaterdag gesprek met adviseur maar ben beetje bang dat onze droom in duigen valt :(

Ik baal nu even van mezelf dat ik het jaren geleden niet in de gaten had. Moest dit even kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Een a2 en 3 zijn zware coderingen. Kans dat de hypotheek rond komt is erg klein . Met enkel een a of een a1 zou het misschien nog wel gelukt zijn. De 2 of 3 staat echter voor ( gedeeltelijk) kwijtschelding... dit lijkt niet te kloppen met jouw verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Kan je partner alleen kopen? Als jullie niet getrouwd zijn is dat misschien nog een optie...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou contact opnemen met de bank en navraag doen hoe dit kan en waarom je een a2 of a3 hebt gekregen. Is het een idee om met diezelfde bank te gaan praten om te kijken of die wat voor je kunnen betekenen op hypotheek gebied?
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanmiddag ook al gegoogled op die codes en kwam daar ook op uit. Ik heb nooit kwijtschelding gehad. Lijkt me ook sterk dat ze dat zouden doen voor een bedrag van 500 euro en ik heb ten alle tijde een paar duizend euro spaargeld gehad. Was dus genoeg te halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde het zelfde opperen als mooiedromen, kan je man/vriend niet alleen kopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet negatief klinken maar uit ervaring weet ik dat BKR niet zo up to date is met registraties verwijderen. Je moet dan ook echt zelf heel dicht op zitten en hier op letten. Veel succes, ik hoop dat het toch goed komt. Het is echt heel cru als het hierdoor niet doorgaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, vergelijkbare stomme situatie. Ook nu de pineut om een paar honderd euro, verder nooit schulden ofzo gehad, maar ook van plan iets te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Helaas partner kan niet alleen kopen. Ik weet alleen niet hoe het met nieuwbouw betalen zit. Je betaald in termijnen eerste termijnen kan vriend betalen (beginnen in december met bouwen) vanaf januari kan ik wel weer hypotheek krijgen maar of ze daar intrappen.
Alle reacties Link kopieren
Je moet de rabo aanschrijven met verzoek tot verwijdering van de bkr.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Vriend had ook zo'n registratie, voor een vergeten rekening van net 120 euro. Sommige hypotheekverstrekkers accepteren het niet, sommige wel. Zorg in ieder geval dat je een plausibele verklaring op schrift hebt. Kan zijn dat daar naar gevraagd word.
Alle reacties Link kopieren
NHG kan verstrekt worden, mits de A2 codering op datum verstrekken lening door verjaring is komen te vervallen.



Dat zou als ik het goed begrijp in januari zijn. Is het niet mogelijk om het met de bouwer op een akkoordje te gooien, dat jullie de eerste termijn pas in januari hoeven te betalen? Dat zal je wel wat grondrente en/ of bouwrente kosten, maar dan zou de koop wel door kunnen gaan.



Bij A2 is het normaal gesproken zo dat de bank de schuld heeft moeten afboeken.



Als de codering foutief was en het A of A1 had moeten zijn en het is inmiddels netjes betaald, dan zou je de bank kunnen verzoeken om een herstelcode in te laten brengen bij BKR. Ook dan zou het voldoende moeten zijn om te kunnen kopen
Alle reacties Link kopieren
En mocht het inderdaad een foutje van de bank geweest zijn (dus dat het geen A2/3 was), laat ze dan niet alleen een herstelcode opstellen voor het BKR, maar dat ook schriftelijk vastleggen voor jullie. De wijziging bij het BKR kan wel even duren, maar hypotheek vertrekkers nemen meestal ook wel genoegen met een officiële verklaring van de bank dat bv een lening is afgelost of een codering niet klopte.
Alle reacties Link kopieren
ik ga van de week in ieder geval de bank bellen.

Ik heb 6,5 jaar een hypotheek gehad bij de ING.

Huis is eind mei verkocht. Ik wil ook kijken in hoeverre ik bij de ING een lening weer levend kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:83angel schreef op 31 augustus 2014 @ 07:48:

ik ga van de week in ieder geval de bank bellen.

Ik heb 6,5 jaar een hypotheek gehad bij de ING.

Huis is eind mei verkocht. Ik wil ook kijken in hoeverre ik bij de ING een lening weer levend kan krijgen.De ING zal dit beoordelen als een nieuwe situatie. Bij verkoop van het huis worden de leningen afgelost en de hypothecaire inschrijvingen bij de notaris doorgehaald. Dit is dus een volkomen nieuwe situatie. Wel is het zo dat zij wellicht bij twijfel eerder zullen verstrekken dan een andere financierder, aangezien zij kunnen zien dat er altijd netjes aan verplichtingen is voldaan
Alle reacties Link kopieren
Een a of a1 is iets beter te overzien dan een a3 dus mocht het onterecht zijn, ga er dan achteraan. Maar...ook met een a1 is een hypotheek lastig. Koop een half jaar uitstellen is t beste...als je zeker weet dat het dan 5 jaar geleden is nadat hij is afgemeld bij t bkr. De codering blijft 5 jaar staan na aflossing.



Het verhaal met bouwtermijnen gaat de bank niet intrappen..
Alle reacties Link kopieren
Als het is opgelopen tot een paar honderd euro is het dus een langdurige (jarenlange) situatie geweest waarin jij rood stond en niet terugbetaalde en ook voor hen niet bereikbaar was.

Dan is die zware codering toch gewoon terecht?



Hoe kan het dat de bank al die tijd daarover geen contact met je heeft opgenomen? Had je geen adreswijziging doorgegeven? En de nieuwe bewoners van je oude adres hebben niks doorgestuurd?

En die instantie die maar 7 euro per maand bleef afschrijven, die heeft jou al die jaren ook nooit post gestuurd oid waardoor er een belletje ging rinkelen dat je daar nog lid van was?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Er stond altijd geld op die rekening. Op er. Gegeven moment kreeg ik bericht dat ze het niet konden innen en kreeg ik acceptgiro. Ik dacht toen geld is op die rekening op want ja ik mag niet in het rood staan. A3 is sowieso niet terecht want er is geen geld kwijt gescholden. Tevens sluit ik bewust een rekening waarbij ik 0 euro rood mag staan dan mag je er toch ook wel vanuit gaan dat ze dit niet toestaan. Ik had zoiets van geld is op en doe toch niks met die rekening. Voor à 2 staat er dat deurwaarder ook geen reactie moet hebben gekregen en die heb ik wel betaald dus klopt ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet trouwens zeker dat die dan afloopt heb papieren van bkr hier. Kreeg geen credit card en wilde toen weten waarvoor het was maar dit is alweer tijdje geleden heel stom maar niet aan gedacht. Vond credit card niet echt belangrijk verder toen ook niks uitgezocht. Wilden eigenlijk ook pad volgend jaar kopen maar dit kwam op ons pad
Alle reacties Link kopieren
En al die tijd had je geen afschriften, maar je kreeg wel het seintje dat ze niet meer konden innen? Vreemd.

Je brnt natuurlijk zelf verantwoordelijk voor het stopzetten van een automatischd incasso en dus het opzeggen van die dienst die maandelijks 7 euro afschreef. Je kunt niet verwachten dat als jij niet rood mag staan en 'niks meer doet met die rekening', dat die dienst zichzelf dan opzegt of zo. Hoe zag je dat voor je?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Is vrij weinig aan te doen denk ik. Een BKR melding blijft 5 jaar, na de laatste aflossing, staan. Met een A2 of A3 ga je geen hypotheek rondkrijgen. Ik denk dat de bank niks voor je kan betekenen omdat het al jaren geleden is.



Daarnaast: je kan aangeven bij de bank/adviseur dat je een rekening wilt zonder roodstand maar jij bent uiteindelijk degene die dit moet controleren en vervolgens voor tekent. Goed in de kleine lettertjes gekeken toentertijd?
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
quote:83angel schreef op 30 augustus 2014 @ 23:51:

Sorry moet het gewoon even kwijt.

6 jaar geleden verhuisd. De rekening bij Rabobank is iets mis mee gegaan. Ik hier nooit dcht bij stil gestaan gebruikte die rekening nooit.

Echter ging hier nog 1 rekening vanaf van 7 euro in de maand. Bij afsluiten rekening aangegeven dat ik niet in het rood mocht staan omdat ik dat niet wil. Die rekening is er toch steeds vanaf gehaald ondanks dat ik in het rood stond. Deze is opgelopen tot een paar honderd euro. Op een gegeven moment kreeg ik op het nieuwe adres brief van deurwaarder. Na wat gebeld te hebben deze maar betaald om er vanaf te zijn. Dit heeft me alleen een registratie bij bkr opgeleverd. A2 en A3 snap er nog niet veel van dat ik dan ook nog zo'n zware krijg. Verder nooit schulden gehad.



Nu zijn wij bezig met een nieuwbouw huis te kopen. Echter waren wij deze registratie vergeten ook niet in de gaten dat die zo erg was. Over 5 maanden loopt de registratie af. Ik baal er nu goed van dat ik zo'n zware straf heb voor 500 euro. Al die jaren netjes mijn vorige hypotheek betaald dat huis is een paar maanden geleden al verkocht kan ook niks meer met de hypotheek.



Zaterdag gesprek met adviseur maar ben beetje bang dat onze droom in duigen valt :(

Ik baal nu even van mezelf dat ik het jaren geleden niet in de gaten had. Moest dit even kwijt.



Vooral niet beginnen met wanhopen. Het is balen en effe lastig.

Ga vooral wel in gesprek met de Rabobank. Leg uit wat de situatie is en vraag of ze de A3 bij het BKR willen corrigeren, een herstelcode willen plaatsen en of ze schriftelijk willen bevestigen dat het slechts om een laag bedrag gaat en net door omstandigheden mis gegaan is. Mocht de Rabobank niet mee willen werken dan kun je daarna terecht bij het BKR. Maar ga nu even uit van een slimme bank.

Rabobank mag officieel de code niet weghalen. Daarom kun je dat niet vragen (alleen hopen!)

Verzamel al je informatie die je hebt over je schuld, maak kopieën en neem dit mee naar je adviseur. Toon aan hoe goed je bent voor je geld. Een beetje adviseur gaat de aanvraag toch voorleggen.
Alle reacties Link kopieren
morgen gesprek met de hypotheek adviseur.

Ondertussen wel al zitten kijken hoe we het met de bkr gaan doen. Heb bank gebeld en die zeggen dat er idd 275 euro van mijn schuld is afgeschreven ik weet alleen niet waarom ze dat hebben gedaan. Ze zouden mij terug bellen maar doen ze ook niet grrr.



Hopelijk morgen goed nieuws. Op dit moment verwachten we eigenlijk wel hypotheek rond te krijgen alleen dan met ingangsdatum half januari. We denken dat hiermee met de aannemer wel te onderhandelen is om later te betalen en dan eventueel bouwrente over de tussenliggende periode te betalen.



Spannende dagen zo.



Al kan ik mezelf af en toe wel voor de kop slaan dat ik een aantal jaren geleden niet beter heb opgelet.
Wat een onzin dat dit 'zomaar' gebeurd. Ik had in mijn studententijd ook wel eens teveel geld uitgegeven waardoor ik rood stond nadat bijvoorbeeld zorgverzekering afgeschreven werd. Ik kreeg dan altijd binnen een week netjes een brief binnen dat ik rood stond terwijl dit niet kon en dat ik voor een bepaalde datum de roodstand moest aanvullen en tot het aangevuld was werden automatische incasso's geblokkeerd. Dan stond ik maar 60-70 euro rood.



Wat wel kan, is dat je wel rood kan staan op je rekening, maar er niks binnen komt, dan draagt de bank je krediet over aan een incassobureau. Je bent namelijk verplicht een bepaald bedrag te storten als je rood staat.



Ik zeg eigen schuld dikke bult.
Alle reacties Link kopieren
die brief kunnen ze best gestuurd hebben maar als ze het naar het verkeerde adres sturen krijg ik ze niet. Ik sluit niet voor niks een rekening af waarin je niet in het rood mag ik blijf dat een kromme regel vinden. stiekum mag je toch in het rood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven