Geld & Recht alle pijlers

goedkope Sinterklaas kadootjes

20-10-2011 13:09 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb drie kinderen en deze zijn in november en december jarig. Ook sinterklaas komt eraan.



Nu keek ik van de week in de speelgoedwinkel en schrok me rot. Zo duur. Ik kan dat echt niet betalen.



Bij de kringloop al wat wat van Cars gekocht en op marktplaats een bijna nieuwe puzzel maar verder kan ik niet goedkoop slagen.



Ik wil ze zo graag een leuke verjaardag en sinterklaas geven.



Mijn jongste zoontjebis gek van Cars en autotjes maar ook cars is zo duur!



Wie heeft er leuke goedkope tips voor mij?
Action?!
Rommelmarkten?
Alle reacties Link kopieren
Action? Zeeman? Volgens mij is daar ook Cars-meuk te koop.



En waarom niet 1 groter cadeau met Sinterklaas, waar ze met zijn allen wat aan hebben? En dan wat kleine dingetjes 'voor het uitpakken' (wat ook nuttige dingen als wanten oid kan zijn).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hier in de buurt zijn vaak kinderkleding beurzen en daar bieden ze ook vaak speelgoed aan. En kijk eens bij de Kruidvat of Action die heeft ook vaal leuk spul.



Succes
Alle reacties Link kopieren
Bij de Action, het Kruidvat, de Wibra, de Zeeman en de Prijsmepper hebben ze vaak leuk speelgoed voor relatief weinig geld. Volgens mij hebben ze in ieder geval bij de Zeeman ook dingen van Cars en ik dacht dat ik er bij de Action ook wel iets van had gezien.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Bij Gamma krijg je nu lego bij je aankopen. (Super slechte reclame trouwens, die kinderen als bouwvakkers...)
Alle reacties Link kopieren
Action is een paradijs voor goedkope kado's. Houdt ook de aanbiedingen/ folders van Kruidvat en Trekpleister in de gaten.



Ik koop het hele jaar door wel wat, als ik wat tegen kom neem ik het mee.

Zo spreid ik de kosten en merk ik er veel minder van.

Wil je dat niet, dan zou ik gedurende het hele jaar wat geld achteruit leggen, want zeg nou zelf; dit wist je toch van te voren?
Alle reacties Link kopieren
speelgoedbeurzen...



Goed speelgoed is altijd al duur geweest (duplo, lego etc). Mijn sinterklaasinkopen zijn al klaar. Ze krijgt een hoop nuttige cadeau's (tandenborstel van hello kitty, pyjama van dora, badschuim van dora en sokken van hello kitty en dora). Dan nog wat kleine cadeautjes en 1 grote.



Ik ben precies binnen mijn sinterklaas en kerstbudget gebleven.
Alle reacties Link kopieren
Ook kocht ik vaak voor de Sint een pyama, nuttig kado maar toch ook weer een pakje om uit te pakken.
En nog een keer, Action.
Alle reacties Link kopieren
Action inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
quote:_puck_ schreef op 20 oktober 2011 @ 13:20:

Action inderdaad!



Echt?



Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Een tip, meer voor na sinterklaas..



Kijk het hele jaar rond naar leuk geprijsde cadeautjes, zo spreid je deze aankopen in de toch al dure wintermaand(-en).



Voor op dit moment denk ik dat je al wel een paar opties hebt.

Heb je familie met kinderen in dezelfde leeftijd of liefst een jaar of 2 ouder?

Wie weet kan je daar iets van overnemen.



Edit: Wat Nak zegt dus .
Leg voortaan elke maand geld opzij voor kadootjes. Het is geen verrassing voor je dat je alle verjaardagen én sint én kerst in dezelfde maand hebt tenslotte.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad het hele jaar al goed je ogen open houden. Kruidvat vind ik bij uitstek een winkel die goede aanbiedingen heeft lopende het jaar.



Papa en mama moeten natuurlijk ook kadootjes van de sint hebben, niet zelden zijn dan spullen die toch al gekocht moesten worden zoals ondergoed, zakdoeken, keukenspullen etcetera.



Traditie hier is dat iedereen in elk geval een boek krijgt. Ook hiervoor kun je prima slagen bij Kruidvat, vorige week nog een super leuk kinderboek van Marianne Busscher en Ron Schroder gekocht voor 4 euro.
Ik krijg er een punthoofd van!
Kadootjes verzamelen gedurende het jaar vind ik dan weer minder geschikt dan gewoon geld opzij leggen. Dingen die ze vandaag leuk vinden, zijn volgende maand weer uit.

Gewoon zorgen dat je volgend jaar tegen de feestdagen 'n ruim budget hebt zodat je ze kan geven wat ze dán op hun verlanglijstje hebben staan.
Alle reacties Link kopieren
Net als Himalaya al zegt: wij kregen vroeger ook vaak wanten en een muts enzo van sinterklaas. En dan soms een spel ofzo voor mijn broer en mij samen en wat snoepgoed. En dat was het dan. Niet teveel kopen.



Nu wil dochter (groep 3) graag een bureau voor op haar kamer en krijgt ze dat van ons. De opa's en oma's kunnen dan mooi een lampje, perforator, pennen etc kopen vor erbij. Voor zoon (4jr) heb ik nog 2 dingen van lego liggen die we al vorig jaar hadden gekocht in een aanbieding.



Nog een tip (maar wel voor volgend jaar denk ik): ik doe nu mee aan het invullen van allerlei enquetes op internet, hiermee kun je geld, cadeaubonnen of soms cadeaus verdienen. Bijv.

www.opinionbar www. waardevollemening.nl en zo heb je er nog wel meer, maar daar kan ik even niet opkomen.

Ik ben in mei begonnen en heb bij opinionbar nu ruim 20 euro staan en bij een andere (waar ik dus even de naam van kwijt ben nu) iets van 13 euro aan cadeaubonnen (Bart Smit kun je daar geloof ik ook kiezen. Ik ga dat in novemer uit laten betalen en dan kan ik dat besteden voor de sinterklaastijd.
Alle reacties Link kopieren
ik heb mijn cadeautjes ook al bij elkaar op een enkel dingetje na.

Niet zozeer omdat ik het zo niet zo in mijn portemonnee voel, maar de wintermaanden zijn al stressvol door eigen zaak en alles wat daarbij komt kijken en dan ook nog leuke cadeau's moeten scoren is me dan te veel...



Dat boekenidee vind ik heel leuk, heel veel winkels waar regelmatig aanbiedingen zijn of kortingsbonnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 20 oktober 2011 @ 13:26:

Kadootjes verzamelen gedurende het jaar vind ik dan weer minder geschikt dan gewoon geld opzij leggen. Dingen die ze vandaag leuk vinden, zijn volgende maand weer uit.

Gewoon zorgen dat je volgend jaar tegen de feestdagen 'n ruim budget hebt zodat je ze kan geven wat ze dán op hun verlanglijstje hebben staan.Maar door het jaar heen zijn er waarschijnlijk wel betere aanbiedingen dan net voor sinterklaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 20 oktober 2011 @ 13:26:

Kadootjes verzamelen gedurende het jaar vind ik dan weer minder geschikt dan gewoon geld opzij leggen. Dingen die ze vandaag leuk vinden, zijn volgende maand weer uit.

Gewoon zorgen dat je volgend jaar tegen de feestdagen 'n ruim budget hebt zodat je ze kan geven wat ze dán op hun verlanglijstje hebben staan.

Is ook een idee.

Al heb ik op de een of andere manier ook het idee dat in het najaar het speelgoed een stuk duurder is dan anders.. maar dat kan aan mij liggen.
Je kinderen moeten ook geschikt zijn om cadeautjes voor te verzamelen in de loop van het jaar. Ik zat als kind altijd overal in en op en er was bij mij thuis echt geen plek te vinden om iets te verstoppen, want ik vond alles. Misschien iets om bij stil te staan.
quote:Cateautje schreef op 20 oktober 2011 @ 13:31:

Je kinderen moeten ook geschikt zijn om cadeautjes voor te verzamelen in de loop van het jaar. Ik zat als kind altijd overal in en op en er was bij mij thuis echt geen plek te vinden om iets te verstoppen, want ik vond alles. Misschien iets om bij stil te staan.

Da's gewoon 'n kwestie van 'n kast op slot doen en houden. Neem aan dat je belangrijke papieren ook niet in 'n onafgesloten kast laat rondslingeren als je kinderen hebt rondlopen?



Maar speelgoedkadootjes zijn hypes dus wat in september nog leuk gevonden wordt kan al weer uit zijn in december.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou het hele jaar aanbiedingen in de gaten en zo bouw ik een cadeautjesvoorraad op voor de verjaardagen en 5 december.

Ik geef ook rustig pantoffels, een pyjama of sjaal en handschoenen op 5 december. Zeker als er iets van prinsessen op staan, zijn m'n meiden er hartstikke blij mee. Cars en Disney-prinsessen spullen vind je overigens in overvloed bij Zeeman.

Ook bij Kruidvat hebben wij aardig wat speelgoed vandaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:nak schreef op 20 oktober 2011 @ 13:15:

Action is een paradijs voor goedkope kado's. Houdt ook de aanbiedingen/ folders van Kruidvat en Trekpleister in de gaten.



Ik koop het hele jaar door wel wat, als ik wat tegen kom neem ik het mee.

Zo spreid ik de kosten en merk ik er veel minder van.

Wil je dat niet, dan zou ik gedurende het hele jaar wat geld achteruit leggen, want zeg nou zelf; dit wist je toch van te voren?



Goed idee, doen meer mensen. Soms zie je bv in juni dat het Kruidvat dozen mooi lego aanbiedt voor stuntprijzen, barbies of ander spul. Inslaan die handel.



Als je inderdaad alles in de meestal toch al dure decembermaand koopt ga je echt failliet.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven