Geld & Recht alle pijlers

iemand inschrijven op jou adres

28-07-2014 20:13 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Mijn vriendin zit nog op school en wil zich graag bij mij laten inschrijven omdat ze dan dichter bij haar school woont. Wat betekend dit voor mij? ivm met belasting? Of nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik woon samen met mijn vriend en hebben een koophuis.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen, kan alleen maar gezeik van komen. Heeft ook invloed op eventuele toeslagen.
Alle reacties Link kopieren
Wil ze alleen inschrijven of wil ze ook daadwerkelijk bij je komen wonen ?
Niet geschoten is altijd mis
Je woont samen met je vriend, maar je vriendin wil bij je intrekken. Odd.



Niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen, het is jezelf in moeilijkheden brengen.



Je vriendin krijgt van duo dan de uitwonende beurs en dat controleren zij op jou adres.



Kijk uit waar je aan begint.
Alle reacties Link kopieren
Nou ze wilt hier wel komen wonen/slapen. Maar dan in het weekend naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Recipe for disaster.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Niet doen! Niet bij je laten inschrijven en niet bij je laten wonen.

Waarom verwacht ze dit van je?
Alle reacties Link kopieren
Wil ze ook bij je komen wonen? Door alleen inschrijven komt een school niet dichterbij...
Alle reacties Link kopieren
quote:Ietjefietje schreef op 28 juli 2014 @ 20:21:

Niet doen, het is jezelf in moeilijkheden brengen.



Je vriendin krijgt van duo dan de uitwonende beurs en dat controleren zij op jou adres.



Kijk uit waar je aan begint.Maar wat heeft dit voor gevolgen op ons? Qua belasting enzo? Telt haar inkomen dan ook mee met mijn belastingteruggave?
Erg offtopic, maar ik moet het vragen: vindt je vriend het goed dat je vriendin (voor langere tijd?) in jullie huis komt wonen?
Alle reacties Link kopieren
quote:zapppie schreef op 28 juli 2014 @ 20:22:

Wil ze ook bij je komen wonen? Door alleen inschrijven komt een school niet dichterbij...Ja ze komt hier door de weeks wonen/slapen ivm school en in het weekend gaat ze naar huis
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 28 juli 2014 @ 20:22:

Erg offtopic, maar ik moet het vragen: vindt je vriend het goed dat je vriendin (voor langere tijd?) in jullie huis komt wonen?Anders stel ik deze vraag niet. Wij hebben een groot huis en genoeg kamers.
quote:kikkervis schreef op 28 juli 2014 @ 20:21:

Nou ze wilt hier wel komen wonen/slapen. Maar dan in het weekend naar huis.

Dus ze gaat dan op kamers bij jou?



Ik zou even goed nadenken of ik een student die niet mijn kind is in huis wil hebben. Studenten hebben soms vermoeiende levens...
quote:kikkervis schreef op 28 juli 2014 @ 20:23:

[...]





Anders stel ik deze vraag niet. Wij hebben een groot huis en genoeg kamers.Ik ga ervan uit dat je maar één badkamer hebt, één keuken, één woonkamer en geen 100% geluidsdichte muren. Je hebt doordeweeks geen privacy meer. Heb je er wel goed over nagedacht?
Alle reacties Link kopieren
quote:kikkervis schreef op 28 juli 2014 @ 20:22:

[...]





Maar wat heeft dit voor gevolgen op ons? Qua belasting enzo? Telt haar inkomen dan ook mee met mijn belastingteruggave?Even de belasting bellen, die kunnen jullie gegevens erbij pakken en zien of het consequenties heeft.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:kikkervis schreef op 28 juli 2014 @ 20:22:

[...]

Maar wat heeft dit voor gevolgen op ons? Qua belasting enzo? Telt haar inkomen dan ook mee met mijn belastingteruggave?Je gemeentelijke lasten gaan in ieder geval omhoog. Inkomen voor belasting niet noodzakelijk, aangezien je niet perse fiscale partners hoeft te worden als iemand inwoont.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 28 juli 2014 @ 20:23:

[...]



Dus ze gaat dan op kamers bij jou?



Ik zou even goed nadenken of ik een student die niet mijn kind is in huis wil hebben. Studenten hebben soms vermoeiende levens...We hebben hier goed overnagedacht en dit is een goede oplossing. Haar school is om de hoek en we zijn beide op een leeftijd dat we geen studentenlevens meer hebben. hahaha
Alle reacties Link kopieren
Wat je wel moet beseffen is dat als iemand een schuld heeft en bij jou staat ingeschreven, dat ze bij jou zullen langskomen uiteindelijk. Dus zorg dat je weet hoe zij er financieel voor staat.



Je gas water en licht zal ook omhoog gaan door een medebewoner.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 28 juli 2014 @ 20:25:

[...]





Ik ga ervan uit dat je maar één badkamer hebt, één keuken, één woonkamer en geen 100% geluidsdichte muren. Je hebt doordeweeks geen privacy meer. Heb je er wel goed over nagedacht?Wat heeft dit in vredesnaam met mijn vraag te maken.. ik hoef jou geen verantwoording af te leggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:natasha_poet schreef op 28 juli 2014 @ 20:28:

Wat je wel moet beseffen is dat als iemand een schuld heeft en bij jou staat ingeschreven, dat ze bij jou zullen langskomen uiteindelijk. Dus zorg dat je weet hoe zij er financieel voor staat.



Je gas water en licht zal ook omhoog gaan door een medebewoner.Dat is waar daar heb je gelijk in. Maar ze heeft geen schulden maar gas water en licht wordt duurder idd. Goeie!
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 28 juli 2014 @ 20:25:

[...]





Ik ga ervan uit dat je maar één badkamer hebt, één keuken, één woonkamer en geen 100% geluidsdichte muren. Je hebt doordeweeks geen privacy meer. Heb je er wel goed over nagedacht?

+100!

Indien je gewoon een huis formaat rijtjeswoning hebt zou ik als ik jou was zowieso nog eens heel goed achter mn oren krabben.....
quote:kikkervis schreef op 28 juli 2014 @ 20:29:

[...]





Wat heeft dit in vredesnaam met mijn vraag te maken.. ik hoef jou geen verantwoording af te leggen.Ik zei toch al dat het erg offtopic is. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand dit serieus overweegt.
quote:kikkervis schreef op 28 juli 2014 @ 20:27:

[...]





We hebben hier goed overnagedacht en dit is een goede oplossing. Haar school is om de hoek en we zijn beide op een leeftijd dat we geen studentenlevens meer hebben. hahahaIk zou even de belastingdienst bellen met je vraag, zij kunnen met de precieze cijfers uitleggen wat er eventueel verandert. En mijn advies is ook om een soort contract op te stellen of zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:groenebroek schreef op 28 juli 2014 @ 20:30:

[...]



+100!

Indien je gewoon een huis formaat rijtjeswoning hebt zou ik als ik jou was zowieso nog eens heel goed achter mn oren krabben.....Misschien wil mijn vriendin wel meedoen in mijn prive leven. En wat weet jij nou wat voor formaat huis ik heb. Ik ga niet meer op jou reageren. Want aan jou antwoorden heb ik niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven