Geld & Recht alle pijlers

mail van Esprit, nou ja zeg!!

22-12-2008 21:10 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 22 december 2008 @ 22:09:

Onzin. Als je je daardoor laat beinvloeden, dan moet je geen webshop aanbieden aan je klanten. Zeker een groot bedrijf als Esprit zou je dan niet als klant mogen weigeren.



Nee, verlies draaien op mensen die alles massaal terug sturen...

dan ben je als bedrijf lekker bezig..
Alle reacties Link kopieren
[.
quote:yoyo2 schreef op 22 december 2008 @ 22:09:

Volgens mij zijn er gewoon heel veel mensen die echt misbruik maken van de webwinkel. Die hun huis als paskamer gebruiken en uiteindelijk 1 ding kopen. Kan me voorstellen dat je daar als bedrijf iets aan wilt doen.



Dat is geen misbruik, dat is gebruik.

Waar denk je anders dat die webshops voor zijn?

In de winkel koop je toch ook niet alles wat in het pashokje ligt? Je hangt toch ook terug wat je niet wilt, wat niet mooi zit of wat je maat niet is?

Ben jij nou zo naief? Weet je wat een markt dat is, kleding webshops? Weet je hoeveel daarin om gaat? Denk je nu echt dat een winkelketen als Esprit beter af zou zijn als ze restricties aan het kopen zouden hangen?



Toen bij Bonaparte het retourzenden niet langer gratis was, hebben zij een neorme berg klanten verloren. Dat staat echt niet in verhouding.
Alle reacties Link kopieren
quote:Olijfje_ schreef op 22 december 2008 @ 22:10:

Dan moet je geen gratis retourservice aanbieden!Die bieden ze wel aan voor mensen die er op een normale manier gebruik van maken..
quote:yoyo2 schreef op 22 december 2008 @ 22:11:

[...]





Nee, verlies draaien op mensen die alles massaal terug sturen...

dan ben je als bedrijf lekker bezig..Precies. Klinkt misschien niet zo aardig, maar men kijkt gewoon of ze aan je kunnen verdienen. Niet omdat ze jou als klant zo leuk en aardig vinden. Geld, daar draait alles om.
Alle reacties Link kopieren
tsja... retouren kosten een bedrijf nu eenmaal veel geld (portokosten, administratie, weer opbergen op de juiste plek van de spullen etc.), dus ik kan me voorstellen dat ze klanten die meer kosten dan ze opbrengen liever kwijt dan rijk zijn. Vraag is of dit een handige manier is. Het is hun goed recht om je niets meer te verkopen met het risico op negatieve publiciteit/reclame omdat je het vrienden/dit forum vertelt, maar even waarschuwen zou ik ook wel netjes hebben gevonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 22 december 2008 @ 22:12:

Je hangt toch ook terug wat je niet wilt, wat niet mooi zit of wat je maat niet is?

Ja precies... en als dat massaal via webwinkels gebeurt dan heb je daar iets meer onkosten aan.
quote:yoyo2 schreef op 22 december 2008 @ 22:11:

[...]





Nee, verlies draaien op mensen die alles massaal terug sturen...

dan ben je als bedrijf lekker bezig..

Geloof mij nou, daar draaien ze echt geen verlies op.

Echt niet.

Webshop sluiten zou verlies opleveren, en restricties opleggen aan het terugsturen ook. Maar hier draaien ze echt nog heel veel winst op, wees maar niet bang.
quote:whopper schreef op 22 december 2008 @ 22:12:

[...]Toen bij Bonaparte het retourzenden niet langer gratis was, hebben zij een neorme berg klanten verloren. Dat staat echt niet in verhouding.Dat zal ook echt wel een reden hebben denk je ook niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 22 december 2008 @ 22:14:

.. wees maar niet bang.Ik ben niet bang hoor...
Alle reacties Link kopieren
Kijk Madiken, klanten zoals jij maken spullen onnodig duur. Veel bestellen, in verschillende maten en kleuren en gewoon terugsturen omdat het vooraf al duidelijk was dat het het merendeel niet nodig had.



Juist door zo'n instelling als Esprit nu heeft kunnen kosten in de hand gehouden worden en verkoopprijzen niet onnodig zwaarder belast worden.
Alle reacties Link kopieren
Precies pom...

Bedrijf zal daar echt zijn redenen wel voor hebben..
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 22 december 2008 @ 22:14:

[...]



Geloof mij nou, daar draaien ze echt geen verlies op.

Echt niet.

Webshop sluiten zou verlies opleveren, en restricties opleggen aan het terugsturen ook. Maar hier draaien ze echt nog heel veel winst op, wees maar niet bang.Goh, kom maar op met de cijfers zou ik zeggen! Laat maar eens zien hoe lucratief een webwinkel is en hoeveel kosten er omgaan in de retourzendingen.
quote:yoyo2 schreef op 22 december 2008 @ 22:14:

[...]





Ja precies... en als dat massaal via webwinkels gebeurt dan heb je daar iets meer onkosten aan.



Yoyo, lees nou eens wat ik schrijf.

Het kost misschien wel geld, maar ten eerste hebben zij contracten met de tnt of welke andere verzender dan ook die heel, heel gunstig zijn. Ten tweede is de internet verkoop zo groot, dat ze echt in hun handjes mogen wrijven met die markt. Of mensen nu dingen massaal retourzenden of niet. Daarbij ben je het wettelijk verplicht die mogelijkheid aan te bieden. Geloof me nou eens en blijf niet hangen in je eigen idee. Ik weet waar ik over praat.



Voor de kleine man is het irritant als er spullen terug worden gestuurd, maar dat weet je van te voren, je hebt daarover stelling ingeomen in je AV en je weet dus dat dat kan gebueren. Maar nog weegt dat positief op tegen alles wat je aan je broek hebt hangen aan kosten als je een ' gewone' winkel hebt en ' gewoon' verkoopt. Het loont, geloof me nou.
quote:pom508 schreef op 22 december 2008 @ 22:16:

Kijk Madiken, klanten zoals jij maken spullen onnodig duur. Veel bestellen, in verschillende maten en kleuren en gewoon terugsturen omdat het vooraf al duidelijk was dat het het merendeel niet nodig had.



Juist door zo'n instelling als Esprit nu heeft kunnen kosten in de hand gehouden worden en verkoopprijzen niet onnodig zwaarder belast worden.Precies. En door klanten die bijna alles retour sturen worden er op den duur wel retourkosten berekend waar het eerst gratis was. Dan gelden die retourkosten opeens ook voor mensne die bijna nooit wat retour sturen. De goeden lijden onder de kwaden.
Alle reacties Link kopieren
Whopper je komt op me over alsof je het bedrijf van binnen en buiten kent en als ik (wij) maar één of andere debiel ben..



idd.. kom maar op met je cijfers...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde gehad bij Esprit. Maar ben gewoon daarna nog blijven bestellen, en wat niet goed was ging gewoon weer retour. Verder nooit meer wat gehoord.

Ik bestel heel vaak dubbele maten, en ik vind dat dat gewoon moet kunnen. En als ze niet willen dat er te veel wordt teruggestuurd moeten ze daar maar kosten voor rekenen hoor. Vind ik trouwens helemaal niet erg, zolang ik maar gewoon kan blijven bestellen.
quote:shining schreef op 22 december 2008 @ 22:14:

[...]





Dat zal ook echt wel een reden hebben denk je ook niet?

Tuurlijk. Maar of het gunstig heeft uitgepakt weet ik dus niet. Ik ben er geen klant meer in ieder geval dus aan mij missen ze al omzet. en zoveel stuurde ik niet terug hoor.



Ik denk dat als je 9 dingen bestelt en er 8 terugstuurt, dat je dan een uitzondering bent.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de telecom, en daar is een fair use policy heel gewoon: je kunt voor een bepaald bedrag 'onbeperkt' gebruik ergens maken. In de praktijk betekent dat dat je het product gewoon kunt gebruiken tot 10 keer het gemiddelde gebruik. Ga je daar overheen, dan kunnen ze je het meerdere alsnog in rekening brengen. Dit is om excessief gebruik te voorkomen en te zorgen dat de mensen die ergens echt extreem veel gebruik van maken het niet voor anderen duurder maken (als iedereen van de 10 dingen er 9 terug zou sturen zou het bedrijf snel op houden met de gratis retouren service, en daar worden dan andere klanten de dupe van). Misschien zou dat voor Esprit ook nog wel een leuk middel zijn - boven een bepaald percentage retouren betaal je voor retourneren (al is het alleen de verzendkosten), of zou dat wettelijk niet mogen?
Alle reacties Link kopieren
whopper... esprit zijn toch allemaal franchisebedrijfjes?

Ook de webwinkel is een eigen onderneming..
quote:yoyo2 schreef op 22 december 2008 @ 22:19:

Whopper je komt op me over alsof je het bedrijf van binnen en buiten kent en als ik (wij) maar één of andere debiel ben..



idd.. kom maar op met je cijfers...



Dat maak jij ervan. Ik heb nooit gezegd dat je een debiel bent.

Ik heb zelf een webwinkel gehad en dus eea aan onderzoek gedaan. Alles kleinschaliger dan een winkelketen als Esprit, maar

webwinkelen loont, zeker als je al een markt hebt en je merk staat.

Uit ervaring weet ik dus dat, ook al sturen mensen artikelen terug, je nog genoeg marge pakt op de spullen die je wel in een keer verkoopt. En dan had ik nog een vrij dure vervoerder.
quote:Madiken schreef op 22 december 2008 @ 22:20:

Doe dan als H&M en reken 4,90 verzendkosten. Die hebben ook klanten zat.Dan is de kans heel groot dat mensen opeens toch niet een shirtje in drie verschillende maten kopen, want dan kost het hun geld om het retour te sturen.
Of helemaal niet kopen daar.....
Alle reacties Link kopieren
quote:Madiken schreef op 22 december 2008 @ 22:20:

Pom, werk je soms voor Esprit ofzo?

Als ik verschillende maten bestel, dan betekent dat dat ik niet weet of ik 38 of 39 moet hebben omdat dat altijd weer anders valt. Niet mijn fout.

Het hele punt is gewoon dat zij dan niet zo te koop moeten lopen met hun gratis levering en retourzending. Want dan stuur je alles retour, en wordt je eruit gebonjourd.

Doe dan als H&M en reken 4,90 verzendkosten. Die hebben ook klanten zat.Nee in een ziekenhuis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven