Geld & Recht alle pijlers

met verlopen paspoort een nieuwe aanvragen

21-04-2009 21:28 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,



Ik heb nog ff een vraagje. Morgen wil ik mijn paspoort gaan verlengen, maar deze is drie maanden geleden verlopen. Echter ik heb nu geen geldig legitimatiebewijs.

Op welke manier kan ik nu een nieuw paspoort aanvragen?

Hoe lang gaat het duren en wat zijn de extra kosten?
Misschien kun je even kijken op de website van de gemeente waar je ingeschreven staat? Dat werkt het snelste.
Alle reacties Link kopieren
Van de site postbus 51





Aanvragen (verlengen) paspoort of ID-kaart

Bij het aanvragen van een nieuw paspoort of identiteitskaart moet u uw oude document(en) altijd meenemen. Uw paspoort of ID-kaart wordt dus niet echt verlengd, maar eigenlijk altijd vernieuwd. U moet alle verlopen reisdocumenten die in uw bezit zijn, direct inleveren. Is uw oude paspoort of ID-kaart nog geldig bij de aanvraag van een nieuwe, dan hoeft u het pas in te leveren als u de nieuwe afhaalt.
Alle reacties Link kopieren
no problemo dus...ik ben ook zo laks dat ik pas een nieuwe haal als ik m echt nodig heb....dus je bent echt de enige niet hoor ;)
Alle reacties Link kopieren
Heb vorige maand ook een nieuwe aangevraagd terwijl de oude al was verlopen, niks geen probleem!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij stellen ze dan een aantal extra vragen om te kijken of jij het zelf wel bent. Je kunt dan denken aan vragen over je geboortedatum en -plaats en de geboortedatum en -plaats van je ouders. Misschien vragen ze ook nog wel naar je sofi/bsn nummer. Als je dat allemaal zo op kan zeggen is er geen probleem lijkt me.



Heb je eigenlijk geen rijbewijs, dat is ook een geldig legitimatiebewijs.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik dan wel weer vreemd vond was dat ik dus idd al mijn oude documenten moest inleveren, waardoor ik dus een week zonder legitimatiebewijs heb rondgelopen...
Alle reacties Link kopieren
Maar daarvoor liep je eigenlijk ook rond zonder een geldig legitimatiebewijs want die was al verlopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:vlindertje1234 schreef op 21 april 2009 @ 21:48:



Heb je eigenlijk geen rijbewijs, dat is ook een geldig legitimatiebewijs.



Klopt niet, vrag me niet waarom maar een rijbewijs is geen geldig ID bewijs.

De slijter of kroeg zal het misschien wel accepteren maar een officiele instantie niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 21 april 2009 @ 22:02:

[...]





Klopt niet, vrag me niet waarom maar een rijbewijs is geen geldig ID bewijs.

De slijter of kroeg zal het misschien wel accepteren maar een officiele instantie niet



Even van de site van mijn gemeente (Enschede):



Bij een aanvraag moet u het volgende meenemen:



Alle reisdocumenten die u in uw bezit heeft, zoals paspoort(en) en identiteitskaarten, ook als de geldigheid verstreken is; Als u geen “oud” reisdocument in bezit heeft, dan moet u een ander geldig identiteitsbewijs meenemen (bijvoorbeeld een rijbewijs);
Alle reacties Link kopieren
quote:vlindertje1234 schreef op 21 april 2009 @ 21:48:

Misschien vragen ze ook nog wel naar je sofi/bsn nummer. Als je dat allemaal zo op kan zeggen is er geen probleem lijkt me.

.



Ehhh Ik weet echt mijn sofinummer niet uit mijn hoofd hoor.

Wie wel???
Alle reacties Link kopieren
eh, ik weet mijn sofinummer uit mijn hoofd, sorry....;o)
Alle reacties Link kopieren
Je oude paspoort / ID ook nooit weggooien. Dan kan je eerst naar het politiebureau om aangifte te doen.



Ik heb een tijdje bij de gemeente achter de bali gezeten, was ook altijd de standaard vraag of men het oude meehad voordat ze een nummertje kregen. Om te voorkomen dat ze voor nope moesten wachten. Wel wat gescheld meegemaakt.
Wie dan leeft, wiedan zorgt
Alle reacties Link kopieren
Echt Teigetje. Pffft wat knap.... Moet je dat dan eigenlijk weten? Dan ga ik het wel uit mijn hoofd leren. Heb altijd een rijbewijs bij me. En als dat niet goed is heb ik gewoon pech. Ik ga echt niet altijd met mijn paspoort op zak lopen. Er is trouwens ook nog nooit naar gevraagd, Ach ja ik ben ook zo'n betrouwbaar type. (Blijkbaar)
Alle reacties Link kopieren
Mij is het ook zonder problemen gelukt, niemand heeft wat gevraagd hoor. En ze hebben inderdaad alles daar gehouden, dus ik heb een week geen legitimatie gehad. Maar ik dacht gewoon, als er iemand moeilijk gaat lopen doen (bij controle of aanhouding ofzo) dan laat ik gewoon dat papier zien wat ik meegekregen heb, en mijn betalingsbewijsje (het pinbonnetje, dat ik 40 euro had betaald voor een nieuw paspoort), en de datum dat ik de nieuwe op kon halen. Voelde ik me toch een soort van gedekt, In figuurlijke zin dan
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik ga het er morgen dan op wagen.

Dank voor de antwoorden.
Alle reacties Link kopieren
ik heb mijn id vorig jaar laten verlengen nadat ie al een jaar verlopen was. Mn verlopen id was bewijs genoeg. Deze moest ook ingeleverd worden en vernietigd. + een nieuwe pasfoto.

Verder werd er niets gevraagd (sofi staat op de oude id, dus nogal stom om dat te gaan vragen)
Alle reacties Link kopieren
Enige waar je even rekening mee moet houden is dat je niet meer op je pasfoto's mag glimlachen, dus heb je dit soort pasfoto's niet zul je nieuwe moeten laten maken. Weet wel dat er nog meer eisen zijn waaraan nieuwe pasfoto's moeten voldoen. Maar dit is de eerste die ik vrij opvallend vond. Omdat ik zo chagrijnig mogelijk moest kijken voor die foto's toen ik ze vorig jaar liet maken voor nieuw paspoort.



Ik geloof dat je iets van 5 werkdagen moet wachten tot je je nieuwe paspoort af kunt halen. Valt opzich mee, vind het alleen bizar dat dit niet in Nederland voor een en dezelfde prijs gedaan kan worden. Want het blijven toch dezelfde handelingen en formulieren die ingevoerd moeten worden. Gelukkig hoef je in de meeste gevallen niet elk jaar een nieuwe aan te schaffen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag eerst pasfoto's laten maken. Gelukkig was de fotograaf op de hoogte van de eisen. Ik dacht dat het zwart-wit foto moest zijn, toch maar een kleurenfoto.

Idd niet lachen, naar voren kijken etc.



Morgenochtend ga ik langs de gemeente voor mijn nieuwe paspoort. De site van mijn gemeente zegt namelijk helemaal niks over de procedure indien het paspoort verlopen is. Ik ben benieuwd.



Rijbewijs heb ik niet dus verder geen legitimatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven