Geld & Recht alle pijlers

mogelijkheden met payrollcontract

22-09-2014 09:15 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik werk sinds een paar maanden bij een groot nederlands advies- en ingenieursbureau. Ik heb hier een jaar contract via een payroll constructie gekregen.



Nu wil ik graag van mijn studentenhuis verhuizen naar een woning voor mijzelf en graag in de stad waar ik vandaan kom. Helaas zijn daar de wachtlijsten voor huurwoningen erg lang en particuliere huur is erg duur. Er zijn echter wel veel leuke appartementjes te koop voor een redelijke prijs.



Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is met een payroll contract een hypotheek te krijgen? Mijn inkomen is in principe hoog genoeg, maar geeft een payrollcontract genoeg zekerheid voor de bank? Iemand ervaringen hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een jaarcontract, dat zal zeker problemen bij de bank op gaan leveren. En zo te lezen is dit je eerste baan, omdat je nog in een studentenhuis woont? Dan heb je dus ook nog geen enkele salarishistorie, waar ze soms nog wel eens naar kijken bij opeenvolgende tijdelijke contracten.



Ik geef je helaas weinig kans..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad een jaarcontract en dit is mijn eerste baan. Echter, tegenwoordig is het mogelijk om met een intentieverklaring toch een hypotheek te krijgen met een jaarcontract. Meerdere mensen in mijn omgeving hebben zo een hypotheek kunnen krijgen.



Het is echter zo dat deze mensen met zn tweeen waren (gingen samenwonen) of een jaarcontract hadden van het bedrijf zelf. Wat ik mij dus afvraag is hoe het zit als je een payrollcontract hebt. Of hiervoor ook geldt dat een intentieverklaring voldoende is?