Geld & Recht alle pijlers

polygamie

27-08-2014 19:29 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben onlangs bekeerd naar het islamische geloof. nu heb ik via de moskee een goede marokkaanse man leren kennen die mij veel heeft bijgeleerd over het geloof en met wie ik erg goed kan praten.

onlangs heeft hij aangegeven dat hij mij graag als tweede vrouw zou willen. hij is gehuwd en heeft 2 kids. hij heeft mij ook voorgesteld om bij zijn gezin in te trekken. ondanks dat ik veel liefde voel voor deze man zit het mij niet lekker. wat is jullie mening hierover?
Alle reacties Link kopieren
Dat je het niet moet doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens met zijn eerste vrouw gepraat? Is er een klik?



Even serieus: het feit dat de islam een man toestaat om tot 4 vrouwen te hebben maar een vrouw andersom maar 1 man mag, zegt mij genoeg over de mate van gelijkwaardigheid in een relatie.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Ik ben het eens met Himalaya.
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar ik vind dit niet geloofwaardig. Ken heel veel Marokkanen en Turken maar er is niet 1 gezin waar meer dan 1 echtgenote is.



(Gaat driftig op zoek naar het codewoord van Meds)
Niet doen.



Er zijn vast genoeg mannen die jou als eerste vrouw willen, waarom zou je met een tweede plaats genoegen nemen?
Mijn mening is trouwens dat dit altijd gezeik oplevert, ongeacht religie/open relatie. Prima dat het mag van hem of zijn geloof, maar dat betekent niet dat het voor jou ook de beste optie is. Je leeft nou eenmaal niet ergens in een hutje in de bergen, waar je geen betere keuze hebt, omdat je anders niks te eten hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:250 schreef op 27 augustus 2014 @ 19:29:

ik ben onlangs bekeerd naar het islamische geloof. nu heb ik via de moskee een goede marokkaanse man leren kennen die mij veel heeft bijgeleerd over het geloof en met wie ik erg goed kan praten.

onlangs heeft hij aangegeven dat hij mij graag als tweede vrouw zou willen. hij is gehuwd en heeft 2 kids. hij heeft mij ook voorgesteld om bij zijn gezin in te trekken. ondanks dat ik veel liefde voel voor deze man zit het mij niet lekker. wat is jullie mening hierover?



Het Islamische geloof? Wat is dat dan, dat ken ik helemaal niet



Je moet natuurlijk niet met het eerste bod akkoord gaan he, laat hem die bruidsschat maar eens opvoeren.



The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Als het niet om de liefde is, waarom heb je je dan bekeerd?



Ik zou never nooit niet iemands tweede keus willen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik sla dat hele stuk tweede vrouw zijn even over, als iets niet lekker voelt simpelweg niet doen!
Alle reacties Link kopieren
Islamitisch gezien moet hij ervoor zorgen dat jij ook je eigen woning krijgt, samen in 1 huis hoeft echt niet. Hij hoort jou te moeten kunnen onderhouden en het gelijke te kunnen geven anders is een 2e vrouw niet eens toegestaan. Wil hij het zijn 1e vrouw aandoen om jullie te horen seksen ofwat en die verliefde beginperiode te zien. En wat hij nu doet door gewoon met jou te praten enz is haram. Contact tussen man en vrouw is niet toegestaan dus hoe islamitisch is hij? Als hij serieus was zou hij het afhouden tot jullie bij de imam getrouwd zijn (ik ga er even van uit dat hij niet je hand kan komen vragen aangezien je bekeerling bent). En dat geldt ook voor jou dat dit haram is dus als ik jou was zou ik zegge astagfirullah veel dua doen voor een goede man en salaat istikhara bidden.
Alle reacties Link kopieren
quote:250 schreef op 27 augustus 2014 @ 19:29:ondanks dat ik veel liefde voel voor deze man zit het mij niet lekker. wat is jullie mening hierover?Om jouw verstand te volgen dat zegt dat deze situatie jou niet lekker zit.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:rastan schreef op 27 augustus 2014 @ 19:34:

Sorry maar ik vind dit niet geloofwaardig. Ken heel veel Marokkanen en Turken maar er is niet 1 gezin waar meer dan 1 echtgenote is.



(Gaat driftig op zoek naar het codewoord van Meds)Eens.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:aisone schreef op 27 augustus 2014 @ 19:42:

Islamitisch gezien moet hij ervoor zorgen dat jij ook je eigen woning krijgt, samen in 1 huis hoeft echt niet. Hij hoort jou te moeten kunnen onderhouden en het gelijke te kunnen geven anders is een 2e vrouw niet eens toegestaan. Wil hij het zijn 1e vrouw aandoen om jullie te horen seksen ofwat en die verliefde beginperiode te zien. En wat hij nu doet door gewoon met jou te praten enz is haram. Contact tussen man en vrouw is niet toegestaan dus hoe islamitisch is hij? Als hij serieus was zou hij het afhouden tot jullie bij de imam getrouwd zijn (ik ga er even van uit dat hij niet je hand kan komen vragen aangezien je bekeerling bent). En dat geldt ook voor jou dat dit haram is dus als ik jou was zou ik zegge astagfirullah veel dua doen voor een goede man en salaat istikhara bidden.En gewoon in het Nederlands?
quote:aisone schreef op 27 augustus 2014 @ 19:42:

Islamitisch gezien moet hij ervoor zorgen dat jij ook je eigen woning krijgt, samen in 1 huis hoeft echt niet. Hij hoort jou te moeten kunnen onderhouden en het gelijke te kunnen geven anders is een 2e vrouw niet eens toegestaan. Wil hij het zijn 1e vrouw aandoen om jullie te horen seksen ofwat en die verliefde beginperiode te zien. En wat hij nu doet door gewoon met jou te praten enz is haram. Contact tussen man en vrouw is niet toegestaan dus hoe islamitisch is hij? Als hij serieus was zou hij het afhouden tot jullie bij de imam getrouwd zijn (ik ga er even van uit dat hij niet je hand kan komen vragen aangezien je bekeerling bent). En dat geldt ook voor jou dat dit haram is dus als ik jou was zou ik zegge astagfirullah veel dua doen voor een goede man en salaat istikhara bidden.Dus ze moet het doen omdat het mag van de Islam? Heeft ze daar zelf ook nog wat over te zeggen of doet dat er niet toe?
Waarom zou je genoegen nemen om tweede keus te zijn? En wat is de reden dat de man het wilt? Komt hij niet genoeg aan zijn gerief bij die ene vrouw? Als je een beetje zelf respect hebt, laat je je niet gebruiken door hem. Het kan ook nooit goed gaan, tenzij de man zeer strenge regels oplegt bij de dames. Dat zal dan wel denk ik zelf. Ik zou me er in elk geval veel te goed voor voelen om op deze manier behandeld te worden. Tweede keus dus. En wie weet , bevalt het hem zo goed, komt ie over een jaar met nummer drie op de proppen.
Wat Aisone zegt, het gaat een heel gedoe worden, dat is zeker.



Daarnaast: als iets je niet lekker zit doe je het meestal niet. Dat doe je al niet als je twijfelt over een nieuw kledingstuk, laat staan zoiets belangrijks als een huwelijk!!
Alle reacties Link kopieren
Te gek voor woorden...
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg toch helemaal niet dat ze het MOET doen waar lees jij dat lupine? Ze wil het toch zelf en praat al lieve woorden met hem wat islamitisch gezien NIET is toegestaan. Dat is ook het verschil met een minnares je wordt dan niet samen met zijn vrouw gebruikt en voorgelogen maar hij moet meteen zijn verantwoordelijkheid nemen dmv een huwelijk. Dua is god om iets vragen (smeekbede) salaat istikhara een gebed waarin je allah vraagt wat de juiste keuze is (hij zal deze voor je vergemakkelijken of een ander teken geven) en astagfirullah betekent moge allah mij vergeven
quote:Dus ze moet het doen omdat het mag van de Islam? Heeft ze daar zelf ook nog wat over te zeggen of doet dat er niet toe?Volgens mij wordt er juist aangegeven dat er NIET voldaan wordt aan de voorwaarden die het geloof stelt aan een polygaam huwelijk.
Alle reacties Link kopieren
In Nederland bestaat niet zoiets als een tweede vrouw voor de wet.

Mocht je kinderen krijgen, dan kan hij ze niet erkennen, omdat hij al getrouwd is. Jij kan dan ook geen alimentatie krijgen.

In de opvatting van niet-Islamieten ben je geen echtgenote maar zijn minnares.
Alle reacties Link kopieren
Waarom staat dit bij Geld en Recht? Welke adviezen wil je precies?

Ik denk niet dat je op dit forum ervaringsdeskundigen zult vinden. Daarnaast is polygamie in Nederland bij wet verboden.
Speechless
Polygamie an sich is al heel lastig in de Nederlandse maatschappij, nog los van de reden waarom je voor een polygame relatie kiest.



Polygamie is ongebruikelijk en dat maakt dat weinig mensen je uit ervaring kunnen adviseren bij relatievraagstukken, juridisch is het lastig, de belastingdienst heeft er geen hokje voor, de school van eventuele kinderen evenmin. Je bent continu aan het uitzoeken, rechttrekken, uitleggen en verdedigen. Ik vraag me af of je daar als recent bekeerde wel energie en veerkracht voor hebt. Bekeren is al zo intensief.



Mocht je ooit uit volle overtuiging en uit liefde en respect kiezen voor een polygame relatie: more power to you. Maar zo te lezen wordt er door de man in kwestie aan allerlei voorwaarden vanuit het geloof niet voldaan EN jij hebt net een zware keus gemaakt in je leven. Nu niet doen, die relatie. Verkeerde moment en verkeerde omstandigheden.
Alle reacties Link kopieren
En bijna niemand zal jouw relatie serieus nemen.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen, niet doen,niet doen!!!

Waarom ben jij eigenlijk moslim geworden? Door hem of voordat je hem leerde kennen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven