Geld & Recht alle pijlers

rechten ontlenen aan fout in mail?

18-04-2014 20:08 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag kreeg ik een mail van het hoofd P&O waarin stond dat mijn salaris met x% omhoog gaat. Het nieuwe bruto salaris dat er in genoemd staat, bevat een typefout (in mijn voordeel). Op basis van het % dat genoemd staat is direct te herleiden dat het nieuwe bedrag niet klopt, hoewel het oude bruto maandsalaris niet wordt genoemd.



Kan ik hier rechten aan ontlenen? Kan ik dus aanspraak maken op het bedrag dat genoemd staat in de mail?

(Ik/we hebben het idee dat de baas heel vaak naar zichzelf toerekent en alles wat hij doet richting ons is op het randje van wat wel/niet is toegestaan en altijd in ons nadeel, dus als ik nu eens een meevaller heb, zal ik niet nalaten daar gebruik van te maken).
Alle reacties Link kopieren
Staat er onderaan het mailtje een riedeltje dat er geen rechten aan ontleent kunnen worden? Dan heb je geen kans.



Anders misschien wel, het is een schriftelijke afspraak..



Maar denk dat je baas er wel onderuit komt, dus zou er niet op tellen.
Alle reacties Link kopieren
En je wil er graag nog langer werken? Dit zet de verhoudingen behoorlijk op scherp zou ik zeggen. Daarnaast, de verhoging is ook mondeling besproken? Om hoeveel euro verschil hebben we het hier?
Ja, doen! Weet je zeker dat je de onderlinge relatie verpest.
Alle reacties Link kopieren
Je schiet er niet zo veel mee op. De volgende ronde verhogingen sla je dan namelijk gewoon een keertje over
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 18 april 2014 @ 20:18:

Je schiet er niet zo veel mee op. De volgende ronde verhogingen sla je dan namelijk gewoon een keertje over En dan niet schrikken dat je plots in de ogen van je leidinggevende slechter functioneert. Heeft echt met gemaakte fouten en sociale omgang met je collega's te maken Hoor! Heus niet met dat je ooit gemaakte fout van hem in de mail direct hebt omgezet om nou eens fijn je gelijk te halen. Geen oude koeien uit de sloot halen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Maar uit je OP blijkt al dat er duidelijk sprake is van een fout omdat het percentage niet overeenkomt met het bedrag dus nee, redelijkerwijs weet je dat het niet correct is en kun je er niets mee.
Alle reacties Link kopieren
En jij denkt dat je door deze opstelling van jou een goede relatie in stand houdt? Wees gewoon eerlijk, heb je op langere termijn veel meer aan
Alle reacties Link kopieren
dat het de verhoudingen op scherp zet, realiseer ik me heus, maar dat is ook al het geval (heb 200 uur te veel gewerkt zonder dat ik daar een cent van zie...).

Dit is normaal allerminst mijn manier van doen, maar bovenstaande, en dat is niet het enige, krijg ik wel deze neiging.
Triest.
Ook werkgevers/leidingevenden maken fouten.
Ik zou die neiging maar onderdrukken en op een andere manier zorgen dat je fatsoenlijk behandeld wordt.

Bovendien, als je dat foute bedrag laat uitkeren en ze merken dat dan vorderen ze het heus wel terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het op zijn zachts gezegd triest dat dit überhaupt in je opkomt. Wat de werkgever verder ook op zijn kerfstok heeft: daar zijn andere maatregelen voor te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Aan iets wat overduidelijk een vergissing is kun je geen rechten ontlenen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je kunt net doen of je neus bloedt (wie rekent het percentage nu na?) en vragen hoe 't komt dat er 'n lager brutobedrag op je volgende loonstrook staat dan het brutobedrag wat in de mail is genoemd. Misschien trapt ie er in?



Verder vind ik dat je zelf over je heen laat lopen als je 200 overuren hebt die niet uitbetaald zijn. Als je een maand hebt overgewerkt en er wordt niets extra uitbetaald dan stop je simpelweg met overwerken tot je ervoor betaald wordt.
quote:mardejo schreef op 18 april 2014 @ 20:26:

dat het de verhoudingen op scherp zet, realiseer ik me heus, maar dat is ook al het geval (heb 200 uur te veel gewerkt zonder dat ik daar een cent van zie...).

Dit is normaal allerminst mijn manier van doen, maar bovenstaande, en dat is niet het enige, krijg ik wel deze neiging.Da's je eigen keus hè? Dat jij gratis werkt is een mooie meevaller voor je baas, maar een beetje kinderachtig om hem op deze manier terug te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreemd dat je hier uberhaupt over nadenkt. Je bent boos over die 200 uur. Daar zou ik iets mee doen ipv passief aggressief een mailtje ''om gaan zitten draaien''.
quote:elninjoo schreef op 18 april 2014 @ 20:38:

Je kunt net doen of je neus bloedt (wie rekent het percentage nu na?) en vragen hoe 't komt dat er 'n lager brutobedrag op je volgende loonstrook staat dan het brutobedrag wat in de mail is genoemd. Misschien trapt ie er in?.Zit jij ook al niet een hele poos zonder werk?
Alle reacties Link kopieren
Ik neem toch aan dat er een disclaimer onder die mail staat?



En indien niet, dat je er uberhaupt over nadenkt om daar 'rechte aan te gaan ontlenen'.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Gewoon een mailtje terug sturen, waarbij je de eer aan jezelf houdt:



"Zo Piet, bedankt voor de genereuze loonsverhoging. Hoewel ik het goed zou kunnen gebruiken, ga ik ervanuit dat je een foutje hebt gemaakt in je mail. Zo niet: bedankt! En dan ben ik volgende week lekker een weekje naar Cannes!"
Alle reacties Link kopieren
na alles wat er gebeurd is, vind ik het niet vreemd. wat ik eerder al schreef, onze baas is vaak op het randje; daar is al 2 keer de bond bij geweest ; niet alleen voor mij, maar collectief.

het werk is hartstikke leuk en ik heb nauwelijks met mijn baas te maken, dus tsja, dan ga je hierover nadenken.
Alle reacties Link kopieren
sjors, ik vind het een leuk idee!
quote:mardejo schreef op 18 april 2014 @ 20:50:

na alles wat er gebeurd is, vind ik het niet vreemd. wat ik eerder al schreef, onze baas is vaak op het randje; daar is al 2 keer de bond bij geweest ; niet alleen voor mij, maar collectief.

het werk is hartstikke leuk en ik heb nauwelijks met mijn baas te maken, dus tsja, dan ga je hierover nadenken.Je kan dan beter bij jezelf te rade gaan of je dit nou zo'n fantastische werkgever vind, dat je zo vaak extra uren werkt zonder daarvoor loon te ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Goh je zou eens als baas een foutje maken zeg. Sympathiek mens ben jij.
Alle reacties Link kopieren
Dat je voor de kat z'n kont 200 overuren maakt, heeft hier niets mee te maken. Dat moet je dus los hiervan aankaarten.
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven