Geld & Recht alle pijlers

schade prive auto tijdens thuiszorgdienst

19-04-2014 17:36 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo



mijn vriendin werkt voor een thuiszorg organisatie en moet dit doen met haar eigen auto ze krijgt de eerst 10 km niks en daarna 19 ct



nu wil het geval dat tijdens haar dienst iemand ( tuig ) schade heeft gemaakt aan haar auto waarschijnlijk met een buis of iets dergelijks op de a-stijl heeft geslagen ..een beste deuk



nu is mijn vraag kan ze haar werkgever hiervoor aansprakelijk stellen

omdat ze in haar prive auto klantenbezoek doet
Alle reacties Link kopieren
Als zij zelf tijdens werk bij iemand anders schade reed is de werkgever aansprakelijk voor de schade van de tegenpartij. Nu is gewoon de dader aansprakelijk. Die is foetsie en dus het waarborgfonds of de eigen verzekeraar.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Maar ik zou wel zeker wel proberen bij de werkgever
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Nee dat denk ik niet.

Degene die de schade heeft veroorzaakt is aansprakelijk

Waarborgfonds kan je proberen inderdaad
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Over wie gaat dit nu, over jou of over een vriendin?
Je bent zelf die vriendin?!



Je werkgever is niet aansprakelijk. De schade moet je verhalen op diegene die de schade heeft gemaakt.

Heb je daar gegevens van? Een bewijs?
Alle reacties Link kopieren
quote:hercules100 schreef op 19 april 2014 @ 17:36:

hallo



mijn vriendin werkt voor een thuiszorg organisatie en moet dit doen met haar eigen auto ze krijgt de eerst 10 km niks en daarna 19 ct





nu is mijn vraag kan ik mijn werkgever hiervoor aansprakelijk stellen

omdat ik mijn prive auto voor het werk inzetWat heeft jouw werkgever hiermee te maken??
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Gaat het nou om jou of om een vriendin? Want je kan uiteraard niet jouw werkgever aansprakelijk stellen voor schade van je vriendin. Maar ik denk dat het er een beetje verkeerd staat. Maar ik denk niet dat het kan, als ik onderweg naar het werk schade aan mijn auto maak, of krijg heeft mijn werkgever er ook niks mee te maken. Dus is denk ik in dit geval niet anders, helaas.
Alle reacties Link kopieren
over mijn vriendin ...die werk in de thuiszorg ..en na de dienst zat er een beste deuk in de auto ,,,,,,lijkt op vandalisme

als ze niet gewerkt had was er ook geen schade ..vandaar mijn vraag
Alle reacties Link kopieren
quote:hercules100 schreef op 19 april 2014 @ 17:49:

over mijn vriendin ...die werk in de thuiszorg ..en na de dienst zat er een beste deuk in de auto ,,,,,,lijkt op vandalisme

als ze niet gewerkt had was er ook geen schade ..vandaar mijn vraag

Dus als ik maandag naar mijn werk rij en ik rij schade kan ik die ook op mijn werkgever verhalen?

Want als ik niet naar mijn werk had gehoeven had ik daar niet gereden?



En als ik naar vrienden ga en ik ga snachts naar huis en er zit een deuk in mijn auto is dat ook voor de verzekering van mijn vrienden?

Want hey, als ik daar niet was uitgenodigd......
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:hercules100 schreef op 19 april 2014 @ 17:49:

over mijn vriendin ...die werk in de thuiszorg ..en na de dienst zat er een beste deuk in de auto ,,,,,,lijkt op vandalisme

als ze niet gewerkt had was er ook geen schade ..vandaar mijn vraag



En wat heeft dat met jouw verzekering te maken?



Ik denk dat één van jullie uiteindelijk bij het waarborgfonds uitkomt maar dat is geen snelle geldverstrekker



Hoe zit het met de verzekering van jou/ je vriendin tijdens werktijd?

Dat zou ik bij de werkgever informeren
Je bent zelf een theepot
Als ze de auto had laten staan en met het OV was gegaan, was het ook niet gebeurd...
nu is mijn vraag kan ik mijn werkgever hiervoor aansprakelijk stellen

omdat ik mijn prive auto voor het werk inzet



Wat heeft jouw werkgever er nou mee te maken? Als het jouw auto is heb je gewoon dikke pech.



Vriendin kan het niet bij haar werkgever verhalen, dat is het idiote als je voor je werk je prive auto inzet, daarom moet je dat ook niet doet of er moeten duidelijke afspraken voor zijn.



De schade is te verhalen op de veroorzaker en daar moet je zelf achteraan, haar werkgever doet dat niet.
Waarborgfonds gaat 'm ook niet worden, dat is namelijk voor schade DOOR motorvoertuigen. En deze schade is niet door een motorvoertuig aangericht.
Alle reacties Link kopieren
quote:bij_zonder schreef op 19 april 2014 @ 18:01:

Waarborgfonds gaat 'm ook niet worden, dat is namelijk voor schade DOOR motorvoertuigen. En deze schade is niet door een motorvoertuig aangericht.

Klopt inderdaad

Ik heb ooit eens een flinke deuk in mijn auto gehad.

Werd door het waarborgfonds niet uitbetaald omdat ze dachten dat het door een fiets veroorzaakt was
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
sorry had het verkeerd geformuleerd ..



ze rijd van klant naar klant en en openbaar vervoer kan natuurlijk niet ....



ik bedoel als deze organisatie bedrijfsauto,s had dan had mijn vriendin ook niet voor de schade opgedraaid



geen getuigen en geen dader natuurlijk
Ja hiervoor kan je vriendin haar werkgever aansprakelijk stellen. Ze heeft tijdens het uitoefenen van haar werk schade ondervonden dus kan werkgever aansprakelijk gesteld worden.



De rechter heeft een aantal uitspraken gedaan waardoor de aansprakelijkheid van de werkgever ontzettend uitgebreid is. De rechter heeft gesteld dat de werkgever voor een veilige werkomgeving moet zorgdragen. Dat kan bijv. door het afsluiten van bepaalde verzekeringen. Welke heeft de rechter niet vermeld dus als werkgever ben je al heel snel de Sjaak.
Alle reacties Link kopieren
quote:bij_zonder schreef op 19 april 2014 @ 18:01:

Waarborgfonds gaat 'm ook niet worden, dat is namelijk voor schade DOOR motorvoertuigen. En deze schade is niet door een motorvoertuig aangericht.





Klopt

Je hebt gelijk
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:Bianca2612 schreef op 19 april 2014 @ 18:21:

Ja hiervoor kan je vriendin haar werkgever aansprakelijk stellen. Ze heeft tijdens het uitoefenen van haar werk schade ondervonden dus kan werkgever aansprakelijk gesteld worden.



De rechter heeft een aantal uitspraken gedaan waardoor de aansprakelijkheid van de werkgever ontzettend uitgebreid is. De rechter heeft gesteld dat de werkgever voor een veilige werkomgeving moet zorgdragen. Dat kan bijv. door het afsluiten van bepaalde verzekeringen. Welke heeft de rechter niet vermeld dus als werkgever ben je al heel snel de Sjaak.kuch..bullshit..kuch..
Ik zou het even navragen bij de werkgever. Toen mijn man zijn eigen auto nog voor zijn werk, anders dan woon-werk verkeer, inzette, zorgde zijn werkgever voor een aanvullende verzekering. Tijdens woon-werk verkeer was hij wa verzekerd, tijdens dienstreizen all risk.
Alle reacties Link kopieren
http://schoonmaakjournaal ... aan-prive-auto-vergoeden/



Het kan wel dat de werkgever moet betalen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
wij zijn voor werk-werkverkeer verzekerd.



Voor woon-werkverkeer dan weer niet.



Hoe het zit met schade aan een geparkeerde auto tijdens het werk-werkverkeer dat weet ik dan weer niet.



De kortste route naar een antwoord is de vraag stellen aan de werkgever.
never a failure, always a lesson
quote:Bianca2612 schreef op 19 april 2014 @ 18:21:

Ja hiervoor kan je vriendin haar werkgever aansprakelijk stellen. Ze heeft tijdens het uitoefenen van haar werk schade ondervonden dus kan werkgever aansprakelijk gesteld worden.



De rechter heeft een aantal uitspraken gedaan waardoor de aansprakelijkheid van de werkgever ontzettend uitgebreid is. De rechter heeft gesteld dat de werkgever voor een veilige werkomgeving moet zorgdragen. Dat kan bijv. door het afsluiten van bepaalde verzekeringen. Welke heeft de rechter niet vermeld dus als werkgever ben je al heel snel de Sjaak.Dat klopt. Wij hebben hiervoor een zgn 'wegas'verzekering ontworpen. Die dekt dit soort dingetjes.
quote:oscarzetaacosta schreef op 19 april 2014 @ 18:24:

[...]





kuch..bullshit..kuch..kuch....nee hoor...kuch.
Alle reacties Link kopieren
En hoe kan je vriendin bewijzen dat die deuk er in is gekomen toen die auto bij een klant voor de deur stond en niet toen ze zelf even voor haar eigen boodschappen naar de super reed?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven