Geld & Recht alle pijlers

tweede paasdag, banktransacties? help!

20-04-2014 12:57 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva-leden,



Ik heb een vraag en kan er weinig over vinden op google. In elk geval weinig info van de Rabobank.

Mijn salaris wordt elke maandag gestort. Nu is het zo dat het morgen tweede paasdag is.

Ik zou graag willen weten of er transacties worden uitgevoerd op tweede paasdag en of ik het salaris dus wel of niet moet verwachten? Ik heb dus Rabobank.



Alvast heel erg bedankt voor het (verlossende) antwoord !
Alle reacties Link kopieren
komt pas dinsdag, geen enkele bank doet morgen iets
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Nee, je zal een dag moeten wachten.
Alle reacties Link kopieren
http://www.rabobank.nl/im ... ar=yes&ra_locationbar=yes
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Met veel geluk heb je het dinsdag, net als de toeslagen, als jij bijv dezelfde bank hebt als jou werkgever kun je het maandag verwachten, dat staat er meestal gelijk op!
Alle reacties Link kopieren
*
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Alle reacties Link kopieren
Heey ik kon mijn topic niet terug vinden.



Heel erg bedankt! Dan weet ik dat :D
Alle reacties Link kopieren
En hier kun je niks over vinden? Bijzonder. Het is toch algemeen bekend dat er met dergelijke (Feest)dagen geen transacties plaatsvinden of zeg ik nu iets heel geks?
Alle reacties Link kopieren
Mijn werkgever let altijd op dat soort dingen, in geval van feestdag krijgen we het eerder. Hier was het dus vrijdag al binnen
Alle reacties Link kopieren
Is het trouwens erg als het een dagje later komt? je klinkt nogal paniekerig..
Help? Topic 2x plaatsen?



Nee, banken doen niks in het weekend en/of op feestdagen.
Banken schrijven niets bij morgen. Maar ze schrijven ook niets af, dat scheelt. Alleen als je morgen cash nodig hebt en je rekening is leeg, dan heb je dus pech gehad.
Op de website van Rabobank hebben ze aangegeven geen transacties meer te verwerken vanaf afgelopen donderdag 13.00 uur tot 22 april. Dus dinsdag worden weer transacties verwerkt.
quote:Sitka schreef op 20 april 2014 @ 13:12:

Help? Topic 2x plaatsen?



Nee, banken doen niks in het weekend en/of op feestdagen.Wat op zich best vreemd is, een batch kan je schedulen dus zou toch gene probleem moeten zijn.
Inderdaad maar dan vangen ze geen rente.... In het kader van "ja sorry, feestdagen" kunnen ze nog een extra dag geld pakken ook al zou het technisch gezien mogelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
In elk Europees land is maandag een 'vrije' dag voor het betalingsverkeer. Ik geloof dat buiten de weekenden 5 van dit soort dagen zijn. 1 januari, 1ste, 2de kerstdag, pasen en hgemelvaartsdag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven