Geld & Recht alle pijlers

uitgaven aan een huisdier (kat in dit geval)

30-07-2014 19:43 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi



vroeg me af wat jullie kat (ten)(of hond/ ander dier) te eten ... krijgen en of jullie weten wat jullie maandelijks aan je dier uitgeven.

Wij hebben - een beetje impulsief - twee kittens in huis gehaald en nu heb ik gelezen dat dat duurder voer veel gezonder is dan bv voer van de Aldi. Maar dat kost dus wel wat! Hebben jullie dat ervoor over, en zou dat nu echt zoveel beter zijn?
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Mijn katten kregen dus wel duur voer. Als ik een beest aanschaf dan zorg ik er ook goed voor. 2 katten hadden ook een dure operatie nodig bij de dierenarts die betaal ik dan ook gewoon en laat ze geen spuitje geven.



Ik gebruikte ook dure kattenbakvulling maar dat was voor mijn eigen gemak.



Heb je wel geld genoeg voor de dierenarts als ze wat hebben?
Alle reacties Link kopieren
Mijn dierenarts geeft aan dat supermarkt voer niet geweldig is maar voer van de dierenwinkel eigen merk prima kan.



Niet echt slim om niet na te denken over de kosten. De katten kunnen ook ziek worden. Onze poes ( 4 jaar) krijgt speciaal blaasgruis voer. Dit voer is veel duurder dan Aldi voer maar ja als ik het niet geef wordt ze weer ziek.

Ook hebben wij een hond van 16 jaar. Hij krijgt medicijnen en heeft ons de afgelopen 4 weken ruim ¤ 200 aan dierenarts kosten gekost.
Alle reacties Link kopieren
Aldi en Lidl hebben ook goed voer!

Bij Aldi heet het Alexis geloof ik, en die van Lild opticat.



Zelf heb ik de 10 kilo zakken van gold eigen merk Jumper voor 55 euro
Alle reacties Link kopieren
Leuk zo'n impuls. Een dier kost geld en ja, goedkoop voer is slechter ivm geur-, kleur- en smaakstoffen, suikers, zoutgehalte. Bij ziekte gaat een dier veel meer kosten. Kijk eens naar een dierenverzekering, bijv dier en zorg
Alle reacties Link kopieren
Mijn 2 haarballen krijgen per stuk 2 a 3 zakjes vlees per dag. Dat is per week zo'n 9 euro.

Dan nog brokjes. Zo'n 50 ct. per week.

Andere kosten.

Sterilisatie tussen de 100 en 150 euro per stuk.

Vlooienbandjes, vlooienpipetjes, wormpillen zo'n 100 euro per jaar.

Snoepjes. Hoe gek maak je het.

Voorbeeld onverwachte kosten.

Vorige week dierenarts met een abces. 145,68.

Gesloopte spullen, aangevreten planten.



Speeltjes hoeven niet duur te zijn. Transportbox vind je bij de kringloop.



Maar ik wil die verwende nesten van me niet missen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik wilde zeggen TO. Denk er goed over na. Misschien kunnen de katjes nog terug?
Alle reacties Link kopieren
O ja. Kattenbak(ken). Grit of mijn voorkeur houtkorrels. Kunnen in de groenbak en composthoop.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 30 juli 2014 @ 19:52:

Gesloopte spullen, aangevreten planten.



.Als je dat allemaal meetelt dan zou je nooit meer aan een kat beginnen. Dus die wil ik niet eens meerekenen.
Alle reacties Link kopieren
Gezonde katten hoef je echt niet het allerduurste voer te geven de fabrikant speelt in op je emoties. Wissel het af met brokjes, harde of halfzachte, gekookt runderhart, gekookte vis (denk aan de graatjes), een tartaartje, een paar kattensnoepjes per dag, die kun je als een soort voedingssupplement beschouwen, kattenmelk als ze willen (bevat geen lactose). Mijn poes is bijna achttien geworden, de laatste drie maanden, ze was ziek maar had nog geen pijn, leefde ze op rosbief, zalm, garnalen, kleine dotjes smeerkaas en room.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Speeltjes koop ik voor hond en kat bij de action. Kat speelt niet zoveel. Hond nog steeds ondanks zijn bejaarde leeftijd. Ook dekentjes etc zijn daar prima.
x
anoniem_202898 wijzigde dit bericht op 31-07-2014 12:13
Reden: c
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sugermiss: voor mij wel een reden om nooit meer aan een kitten te beginnen.



Ik was net verhuisd. Mooi nieuw behang op de muren... Het is 4 dagen mooi gebleven. En nee madam ( 4 jaar) had nog nooit eerder aan de muur gekrabt :'(
Goed voor is meestal duurder per kilo. Maar... Je hebt er ook beduidend minder van nodig! Uiteindelijk is het daardoor helemaal niet zoveel duurder dan gewoon voer. In goedkoper voer zit vaak veel toegevoegd spul om te vullen, zoals bijv granen, en dat is niet goed voor dieren. In duurdere brokjes zitten vaak veel meer goede ingrediënten, waardoor je er dus ook minder van nodig hebt voor een volwaardige maaltijd. En bijkomend voordeel daar weer van, is dat de beestjes dan ook minder zullen drinken dus ook minder poepen en plassen. En dat scheelt dan ook weer in je kattenbakvulling.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op woensdag 30 juli 2014 19:54 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Fame in "uitgaven aan een huisdier (kat in dit ge..."" class="messagelink">Fame schreef op 30 juli 2014 @ 19:52</a>:</b>

Gesloopte spullen, aangevreten planten.



.</div></blockquote>Als je dat allemaal meetelt dan zou je nooit meer aan een kat beginnen. Dus die wil ik niet eens meerekenen. Doe ik ook niet. En ik heb witte stoffen meubels die nodig onthaard (paar keer per week ondanks plekjes met lekkere dekentjes) en in de wasmachine moeten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik denk dat mijn post verkeerd overkwam!



Ik heb zeker voldoende geld voor katjes en wil het er ook graag aan uitgeven - eigenlijk voelde ik me een beetje "schuldig" omdat ik van dat duur eten edm. ben gaan halen en was bang dat ik me weer iets heb laten aanpraten in de winkel.

Dus ik vroeg me af of anderen dat ook doen , zoveel geld aan een dier uitgeven.
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Mijn twee katten krijgen adult brokjes van de Aldi,ze lusten niets anders.

Zakjes"nat"moeten ze ook niet,s,avonds zo om 20 uur beginnen ze te mauwen om snoepjes.

Elke dag krijgen ze een klein beetje karnemelk tegen vlooien,dus ik geef ze geen vlooien spul.

Ze drinken water uit de bakken die overal staan,ook buiten.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
quote:minionette schreef op woensdag 30 juli 2014 20:07 Hoi, ik denk dat mijn post verkeerd overkwam!



Ik heb zeker voldoende geld voor katjes en wil het er ook graag aan uitgeven - eigenlijk voelde ik me een beetje "schuldig" omdat ik van dat duur eten edm. ben gaan halen en was bang dat ik me weer iets heb laten aanpraten in de winkel.

Dus ik vroeg me af of anderen dat ook doen , zoveel geld aan een dier uitgeven. Als je het al in huis hebt, kijk dan dus even goed naar de dosering.
Alle reacties Link kopieren
karnemelk tegen vlooien??
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Ze kosten een bak geld. Maar ze zijn zo leuk. Veel plezier met het stel!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:minionette schreef op woensdag 30 juli 2014 20:11 karnemelk tegen vlooien??Schijnt een beproefd huismiddel. Verschillende berichten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat krijgt gewoon het voer van de lidl. Dierenarts zei zelf dat dat prima was. De katten van mijn ouders krijgen het ook, die zijn er ondertussen als behoorlijk oud mee geworden. Ze krijgen wel alleen speciaal droog voer, omdat 1 last heeft van, ik dacht, blaasgruis. Dat is wel een behoorlijk stukje duurder. Maar goed, hij eet een blikje natvoer per week, dat kost 60 cent dacht ik. Hij krijgt droogvoer waar hij behoorlijk lang mee doet, ik dacht dat iets van 2 of 3 euro per zak was, maar doen we iets van 4 weken mee. Dus bij ons is het allemaal niet zo duur.



Dierenartskosten komen er bij ons ook wel flink bij. Ik heb een spaarrekening waar dat soort kosten vanaf gaan, dus ik spaar niet specifiek. De rekeningen die ik heb gehad komen in totaal denk ik op 400 euro dit jaar ofzo? Hij moet in november wel nog opnieuw inentingen, hij moet dan ook verder even nagekeken omdat hij chronisch niesziekte heeft.
Wat betreft voer kun je ook eens kijken op onderstaande link. Ik kom er zelf niet goed doorheen (zoveel mogelijkheden en meningen). Enige waar ik nu op let zijn de eerste 3 ingredienten op de ingredientenlijst van de verpakking.



http://www.kattenplaza.nl ... iewtopic.php?f=26&t=78016
Alle reacties Link kopieren
Mijn 2 (ras)katten krijgen royal canin speciaal voor dat ras katten. Dit voer is inderdaad wat duurder maar ze eten er minder van, ontlatsing stinkt minder.



Ik koop het trouwens via internet in een grote verpakking en ik denk dat ik per maand 10-15 euro kwijt ben aan dit voer.

Kattenbakvulling hier ook houtkorrels als je beetje let op de aanbiedingen 7,50 per maand. Anti vlo kost wel wat maar goed beter dan vlooien in huis, ook deze via internet meestal goedkoper.



Verder consult dierenarts is hier 20 euro, helaas laatst al heen moeten gaan ivm verkoudheid waar hij niet zelf vanaf kwam en helaas nog niet. 2 antibioticakuren en koorts remmers verder 52 euro incl.consult.



Als je ze laat helpen is een poes een stuk duurder....

Ik zou zeggen let op de aanbiedingen. Zelfs de dierenarts hier heeft actie maanden meestal in het voorjaar, kreeg op sterelisatie 20% korting scheelt toch.
Alle reacties Link kopieren
Onze kitten was destijds 8 weken oud toen hij bij ons kwam. Na ongeveer een half jaar was hij aangereden (auto/scooter, we zullen het nooit weten) en hij kwam vervolgens hijgend binnen en ging gelijk liggen en lag heel raar te ademen.



Uiteindelijk bleek dat zijn middenrif was gescheurd en zijn gehele buik-inhoud was doorgeschoven naar zijn borstholte. Volgens de dierenarts was een middenrif operatie nogal riskant en kon het eerder fout dan goed aflopen en of ik wilde nadenken over laten inslapen. Operatiekosten ¤ 600, ex verblijf bij dierenarts en speciale voeding en dan nog was het niet zeker of hij het zou redden.



Heb voor de operatie gekozen en kitten is nu alweer 8 jaar onze gezellige huispanter . Hij is nogal groot geworden, dik vacht en op een paar witte haren na, zo zwart als de nacht.



En voer: heb verschillend kattenvoedsel uitgeprobeerd, van Jumbo/AH huismerk, Felix, Whiskas, Royal Canin.



De laatste 2 eet kat het liefst, de andere merken ook wel maar iets meer met lange tanden . Ja, het kost wat meer, heb ik er graag voor over.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven