Gezondheid alle pijlers

1e paasdag, apotheek?

20-04-2014 04:23 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen (is het al morgen?)



Ik lig momenteel al een tijdje wakker, gisteravond kwam het opeens opzetten, m'n neus ging dichtzitten, slikken begon pijn te doen en opeens was er een kriebelhoest.



Inmiddels doet hoesten onwijs pijn, kan ik amper slikken en zit alles vol en heb ik hoofdpijn.



Nu zijn morgen de winkels/supermarkten dicht :( ik zou alleen zo graag iets van hoestdrank/Trachitol o.i.d willen halen...



Iemand enig idee waar ik terecht zou kunnen? Ik woon in Alkmaar centrum, we hebben geen auto dus het moet wel in Alkmaar zijn...



Bedankt alvast voor eventuele tips
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Bij de meeste benzinestations heb je van die vieze snoepjes voor je keel. In groen en rood heb je ze. Ben de naam even kwijt. Is niet hetzelfde als trachitol maar dan heb je iig iets.



En je zou even op de gemeentesite kunnen kijken welke apotheek nooddienst heeft. Geen idee of je daar dan terecht kan voor een verkoudheidje/griepje.



Beterschap!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Thanks mylene!

Gewone keelsnoepjes zijn miss inderdaad voor de tussentijd wel te doen.. Straks vriend maar even lief aankijken of hij voor me wil kijken.



Ik denk niet dat ik hiervoor echt naar de nood apotheek wil?

Ik voel me rot maar ga niet half dood ofzo...



We hebben ook weinig in huis, dus zelf dingen maken is ook lastig.



Heb nog wel honing.. Miss straks maar even een kop thee met veel honing maken.



Waarom ben jij al op?
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Oh en je hebt het over anta flu denk ik



Op m'n werk staat een hele pot vol.. Ik neem er soms wel eens een paar mee naar huis.

Had ik dat vrijdag nou maar ook gedaan..
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat er morgen in jouw buurt niets open is? Bij mij in de wijk zijn alleen al 2 supermarkten open. Ik zou dat eens opzoeken. En anders benzinestation inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Op eerste paasdag toch twee supermarkten open? Das fijn! Ik weet dat hier op tweede paasdag vanaf 12 uur weer vanalles open is maar morgen lijkt me niet..



We hebben wel zo'n 24uurs idee Spar.. Miss is die wel open.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
In Alkmaar is er een dienstapotheek. Wanneer je overdag gaat, kun je ook de zelfzorgmiddelen halen. Na 20h moet je daarvoor een toeslag betalen: https://www.apotheekkruis ... ticleid=143451&HTTPSHASH=
Alle reacties Link kopieren
quote:Maaique schreef op 20 april 2014 @ 04:32:

Thanks mylene!

Gewone keelsnoepjes zijn miss inderdaad voor de tussentijd wel te doen.. Straks vriend maar even lief aankijken of hij voor me wil kijken.



Ik denk niet dat ik hiervoor echt naar de nood apotheek wil?

Ik voel me rot maar ga niet half dood ofzo...



We hebben ook weinig in huis, dus zelf dingen maken is ook lastig.



Heb nog wel honing.. Miss straks maar even een kop thee met veel honing maken.



Waarom ben jij al op?



Werd om 3 uur wakker en kan niet meer slapen .



Wat ook gewoon helpt is stomen. En ik heb 1x in mijn leven een grok genomen en dan in bed kruipen met veel kleding aan en goed uitzweten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Maaique schreef op 20 april 2014 @ 04:33:

Oh en je hebt het over anta flu denk ik



Op m'n werk staat een hele pot vol.. Ik neem er soms wel eens een paar mee naar huis.

Had ik dat vrijdag nou maar ook gedaan..



Ja die bedoel ik, kwam even niet op de naam.



(hoe is het met je ratjes? Sorry beetje offtopic)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:spuka schreef op zondag 20 april 2014 04:37 In Alkmaar is er een dienstapotheek. Wanneer je overdag gaat, kun je ook de zelfzorgmiddelen halen. Na 20h moet je daarvoor een toeslag betalen: <a href="https://www.apotheekkruisinga.nl/pages/ ... HTTPSHASH=" class="link">https://www.apotheekkruis ... ticleid=143451&HTTPSHASH=</a>Ah top, ik zal ze morgen even bellen, bedankt!!
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Mylene,



Vervelend dat je wakker ligt.. Kan gebeuren



Ik voel me verder niet ziek ofzo, gewoon flink verkouden dus ik denk niet dat ik iets kan 'uitzweten' heb namelijk (nu nog niet) ook geen verhoging / koorts oid.



Ratjes gaan goed! Heel goed Vorige week vrijdag stout geweest en nu hebben we er 7 ipv 6 haha.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk,



Ik begin ondertussen ook te 'kraken' als ik adem ofzo haha

Alsof er iets vast zit in m'n keel, leuk voor vriend die naast me slaapt.. Maak ik nog herrie ook naast het hoesten.



Raar geluid, alsof er slijm/vocht zit waar ik langs adem ofzo. Nog nooit gehad dit. T kriebelt :p
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Je schreef dat je honing in huis hebt, maak een lekker kopje thee met flink veel honing erin.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Hier ook gewoon de AH open hoor. Check het even!
En de Etos op het station?

Misschien is die ook wel open.
Volgens hun site is die op de Langestraat vandaag iig open, bij de overige staat "onbekend"





Maar dan zal het Kruitvat waarschijnlijk dus ook wel open zijn.
Heb je strohrum in huis? Kun je lekker 'n hete grog maken.

1/3 rum dan een scheut citroensap en honing en aanvullen met water en dit in de magnetron.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucky_Birdie schreef op zondag 20 april 2014 07:21 Volgens hun site is die op de Langestraat vandaag iig open, bij de overige staat "onbekend"





Maar dan zal het Kruitvat waarschijnlijk dus ook wel open zijn. Ik weet niet hoor, maar het is Pasen. Kruidvat open met Pasen? Zelfs de supermarkten zijn dicht.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga eerder voor de benzinepomp.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alkmaar is een stad waar je nu over de toeristen struikelt, dus dat kan best .

De Etos (die volgens hun eigen website vandaag open is) zit in het centrum van Alkmaar,in dezelfde straat zit ook een kruidvat, je ziet vaak dat die winkels dan ook open zijn.

En dan zullen winkels als de h&m ook wel open zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon naar de apotheek bij de huisartsenpost in Noord gaan. Daar kun je gewoon voor zulke dingen terecht en daar hebben ze een uitgebreider assortiment dan de supermarkt of het tankstation. Je kan ze ook om advies vragen wat je moet hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Alle winkels etc hebben op internet hun aangepaste openingstijden voor de Pasen staan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik lig ook al de hele nacht wakker ivm constipatie :( Vriend al langs de nachtapotheek gestuurd.. Dus als de nood hoog is kun je altijd nog naar de dienstdoenende apotheek. Er is er altijd een open in de buurt!
Alle reacties Link kopieren
Maar pas op: als je iets op recept wilt hebben betaal je in mijn stad sinds 1-1 nog eens 43 euro!! weekenkosten extra. Met de hartelijke groeten van Menzis
Alle reacties Link kopieren
M'n vriendin nu opweg naar de apotheek bij Alkmaar noord.

De etos E.d zijn gewoon dicht, net als alle AH's hier, heb gezocht.



M'n moeder was net op Alkmaar centraal en die etos is ook dicht... Helaas.



Nu maar hopen dat noord al open is. Vriend is koppig en wil niet eerst ff bellen.. Prima
Internagelaktisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven