Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.



Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?



Kom er bij en laat van je horen



Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :



http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie



Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)



[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we gezellig verder! Elkaar steunen in alles wat me meemaken in het voortraject, ziekenhuistijd en natraject.
Gevonden
Alle reacties Link kopieren
Goed initiatief, jullie hebben mijn stats?



@maaike; heb je je agressie er even uitgegooid met dat eierengooien?? Effe inbeelden dat je rare collega daar stond ha ha ha



@brenda: is overplaatsing niet bespreekbaar? Gebeurde die overvallen ook in het andere filiaal?

Ik zag je op het andere forum! Geloof ik onder een topic van een vrouw die beweerde dat haar GBP mislukt was. Enne ik lees daar nu een paar maanden mee, maar echt een heftig verhaal van die vrouw die na haar gbp alsnog was overleden aan kanker. Dat geeft een mens wel te denken. Sowieso denk ik dat sommiige aspecten van de gbp niet perse bijdragen aan een goede gezondheid.





@origineel: vaak begrijpen mensen het niet wat het is om jarenlange strijd tegen de kilo's te voeren. Ik hoop zo voor je dat je de juiste hulp krijgt. Tsja en als je daarvoor even moet laten gaan, so be it! Bedenk wel dat -hoe hard het ook klinkt- het je absoluut geen goed zal doen in je banenjacht. Waarom probeer je niet wat andere zhuizen? Ok, ik ben niet een voorstander van mijn ziekenhuis, maar qua voorselectiie denken ze vaak wel met je mee.



Dames, ik zit nu nog steeds vol van het paaseten. Denk dat ik komende week niet veel zal eten. Echt heel bizar!! Hoe anders was dat vorig jaar??
Alle reacties Link kopieren
Jeej, dit gaat een fijn overzichtelijk topic worden met t tabelletje die er asap op staat!
Alle reacties Link kopieren
En ik heb hem ook gevonden!!!
Alle reacties Link kopieren
Lijstje staat in begin post!

Zijn er aanvullingen? Zet het in je berichtje en ik plaats het in de begin post
Alle reacties Link kopieren
Hoi brenda;



Leeftijd: 32

Operatie; 9-12-2011

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-10-2012 15:34
Reden: naam van arts
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kickstart:



Aangevuld
Alle reacties Link kopieren
Hey Brenda, ik ben geopereerd door [...]

moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-10-2012 15:35
Reden: naam van arts
% gewijzigd
ogen open houden en VOL gas vooruit blijven gaan..
Alle reacties Link kopieren
Jeee, zijn we nu alweer aan een nieuw topic toe? We mogen wel eens 'live' in de Viva vind ik.



Ik ben 49 dus dat mag er ook bij Brenda!



Verder ga ik nog even bij het oude topic kijken of ik daar nog iets gemist heb.



Tot morgen denk ik dus maar, want het wordt nu wel wat laat om nog echt mee te kleppen vandaag. Iedereen slaapt denk ik ook wel al?
Alle reacties Link kopieren
Morning,



Iedereen content met het lijstje?



Weer een nieuwe werkweek voor de boeg!

Times flies!!



Vandaag even bellen met MCL omdat ik vrijdag een brief vond om 18 uur in de bus met een uitnodiging voor 2e voorlichting. Die heb ik laatst al gehad.
Alle reacties Link kopieren
Brenda.. Ik vind t lijstje super fijn! Heb je MCL al gebeld?



Kickstart.. Lekker gegeten dus met pasen!



Het dieet voor de operatie is een feit. Ik ben vanochtend begonnen (bah). Ik ben echt niet van de super zoete vieze drankjes en dat was mijn ontbijt. Gelukkig heb ik geen werk want als ik hiernaast ook nog zou moeten werken, das niet te doen. Ik heb gewoon t gevoel alsof ik een drankje heb gedronken (wat ook zo is haha), maar geen voldaan gevoel erbij. Achja, dat was mijn geklaag voor vandaag ;)! Hihi!
Alle reacties Link kopieren
Holadio, wat heb je voor "pre-op voer" dan??

Lastig als het smerig is.. Maar hou vol, je weet tenslotte waarvoor je het doet!



Iedereen verder leuke pasen gehad? Hier (logisch) rustig 1e helemaal niets gedaan (saaaaaiiiii) gelukkig om 17uur collega van hubbie even geweest. (Yes afleiding!!).

Gisteren voelde me goed dus 's morgens even naar schoonouders geweest thee gedronken en daarna uurtje geslapen thuis. Eind vd dag nog even naar mijn ouders gegaan, kopje thee gedronken en toen was de dag om.



Wat doe ik eigenlijk aan die verschrikkelijke stank uit mijn mond??!!?? Bah!!!!!

Gas is er nog niet uit, beetje voetbal-in-buik effect hier. Maar..., wel -10 op de weegschaal.

Die sinds jaren nu upgrade van 'no-friend' naar 'friend' lijstje whahaha

Maar, hij moet wel z'n best blijven doen, anders is de new found love snel over, dat snap je zeker wel.



Verder verveel ik me de krampen!!

Ga naar weer een slokje drinken.. zwaaaiii
ogen open houden en VOL gas vooruit blijven gaan..
Alle reacties Link kopieren
zo ook het opperhoofd heeft de juiste weg gevonden. indrukwekkend lijstje brenda !!! en ik ben geopereerd door [...]om er ook maar een naam bij te hebben.

hier de pasen beetje kwakkelig doorgekomen, steeds buikpijn en veel naar de wc....heb precies 1 ei gehad !! maar het gewichtsverlies is er toch weer bijgekomen...dus blijf behoorlijk stabiel.

wel beide kids op bezoek, de een kwam brunchen en de ander gourmetten.en met beide voorpret gehad voor de vakantie. vooral omdat ik vanochtend 2 prikken moest halen...(volop leedvermaak)leek me ook wel een beetje eng in deze dunnere armpjes, maar k kan jullie vertellen dat het toch niet anders is dan met een dik lijf. de kids zelf hebben alle prikken al gehad vanwege hun werk in de gezondheidszorg.

Leo, wow, nu al -10kg, dat gaat wel heel supersnel. en ja het is nog even moeilijk om het eetritme weer te vinden. en ik heb nog steeds moeite om genoeg te drinken.

holadio, even stiekem onder ons en gezien de grote diversiteit qua voorbereiding per ziekenhuis, laat je niet gek maken door die shakes en ander ongerief. als het niet lukt is een hapje laag calorisch eten ook best toegestaan hoor. je lever is toch niet vooraf opgemeten? je zat eten met verkeerde voeding is natuurlijk niet de bedoeling.

verder al druk op zoek geweest naar prijzen voor een buikwandcorrectie dit weekend. ga nu eens kijken of er veel verschillen zijn met bv belgie. is de laagste gevonden prijs ¤4000.

ga ik zo restanten paprika snijden en lekker bakken, en dat met andere restjes van gisteren mixen. daarna gezellig met zoon naar muziekles.

wens ik jullie nog een fijne dag, het is hier eindelijk wat minder nat.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-10-2012 15:36
Reden: naam arts
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Holadio



Je bent dus begonnen, en het is niet lekker. Je had tot vanavond alleen de shakes gehad en hoe was de maaltijd zelf?



Leonore,



Wat ga je lekker!! Doe je wel rustig aan? Het is algemeen iets heb ik gelezen dat er een tijdje een andere geur uit mond komt.

Heb geen tips. Mocht je die wel krijgen dan houd ik me aanbevolen tzt



Heb MCL gebeld vanochtend - stiekum gehoopt een datum te horen- maar ze heeft me van de lijst gehaald en heb nagevraagd of ik niet in de problemen kom dat ik die niet gevolgd heb.
Brenda, mooie lijst.



Ik ben 43, mag er ook op.



Vandaag heerlijk in de sauna gelegen/gehangen/gelezen/gezwommen. De kinderen waren super jaloers: mama ging ergens naartoe waar ze WEL in haar blootje mocht zwemmen



Holadio, ik geef de anderen gelijk: van magere dingen die toch lekker smaken kunnen ze toch niet moeilijk doen? Lekkere groente, fruit, dat soort dingen mag je toch wel? Alleen die zoete troep lijkt me inderdaad niet fijn, zeker als je moet werken.



Leonore, fijn dat je zo goed rustig aan kunt doen en dat het zo goed met je gaat. Ga zo door
Alle reacties Link kopieren
Leo; die putlucht gaat vanzelf over. Heeft ook met dat gas te maken. Wat ik deed is minimaal 3 keer per dag poetsen en spoelen met mondwater.



Holadio; zoals ik al eerder schreef; gewoon het semi prodimed/modifast doen. Dus s'avonds een licht soepje of salade en dan de rest wel die shakes. Mijn lever is chronisch ontstoken en dus altijd vergroot maar geen problemen tijdens ok. Ik werd zo sjaggie van dat pre dieet en ik kon het niet volhouden ivm drukke deadlines van werk.



Vandaag moest ik het consult bij de arbo afzeggen. Ben zo niet lekker, heb nergens zin in. Heel misselijk. Zou dat kunnen komen door die vitamine injecties? Anyone??
Kickstart, geen idee, sorry. Maar ik weet wel dat ik super misselijk wordt van vitamines slikken. Dus misschien kan dat ook van prikken.



Ik heb vandaag een brief aan de zorgverzekeraar gestuurd. Misschien kan ik via de andere kant wel hulp krijgen. En anders misschien in België. Ik heb gewoon de stoute schoenen aangetrokken. Misschien gooi ik wel mijn eigen ruiten in, want als de zorgverzekering nee geeft, kan ik niet in een maand 10 kilo aankomen en alsnog ja krijgen, vrees ik. Maar goed, dat risico neem ik. Ik wil eigenlijk helemaal geen 10 kilo aankomen........
Alle reacties Link kopieren
@origineel; vind het heel dapper van je en hopelijk denken ze met je mee!! Sowieso wilde ik je nog zeggen dat het NOK ook belang heeft bij het in eerste instantie afwijzen van je aanvraag. Kunnen ze je een hartstikke duur alternatief traject bij hunzelf aanbieden. Dus met dien verstande zou ik het sowieso niet bij hun geprobeerd hebben. Of ben je verplicht van je verzekering om bij hen aan te kloppen?



Nou dat zal me wel wat zijn, naast de injecties moet ik ook die FFM pillen nemen. Ik hoop niet dat ik me nu continue misselijk ga voelen. En mijn haarbos is ook nog eens extra uitgedund *klaagmodus uit***
Alle reacties Link kopieren
Origineel,



Ook ik vind het dapper. Ben benieuw voor je.



Welke sauna ben je geweest?



Kickstart,



Dubbele dosis ppff heb met je te doen. Klagen mag.



Ga op bed, was hectisch vandaag. 40 in wachtrij was niks ppff
Alle reacties Link kopieren
En ik had dan weer lekker een vrije dag vandaag. Mmm!



Allereerst over het pre-dieet: ik moest Modifasten, terwijl ik een nogal lichamelijk intensieve baan heb. Niet te doen dus. Zag echt groen en geel van de honger, helemaal naar. Dus heb ik wel 's avonds een salade gemaakt, mét een dressinkje. En heel af en toe ook een rijstwafeltje met magere smeerkaas. En mijn levertje was toch gewoon genoeg geslonken voor de operatie. Mede omdat onze Majesteit heel andere opdrachten kreeg mbt het pre gebeuren, heb ik dat van mij toen ook gewoon aangepast. Dus doe gewoon een behoorlijke portie van de smurrie en een beetje van jezelf. Want het IS me toch troep inderdaad!!! Ik kreeg het ook niet naar beneden. De geur alleen al, helemaal naar werd ik ervan!

Veel water, veel rauwe groenten, weinig koolhydraten.

Ik vraag me gewoon af: er zijn dus super morbide obesen: die hebben dan dus een lever met de afmetingen van een klein landje. Die moeten ook gewoon 2 weken pre-diëten. Dan heeft die lever wellicht de afmeting van die van mij een jaar vóór OK. Toch?



Dan graflucht uit mond: ik heb geen idee. Ik heb er volgens mij geen last van gehad, in ieder geval geen klachten van manlief.



Vitamine verhaal: Ik doe niet meer mee aan de FFM hype. Word ook bijzonder naar van de dingen. Het kan niet goed voor me zijn, dat ik iedere dag kokhalzend, of erger, reageer op iets dat goed voor me zou moeten zijn. Voordat deze pillen op de markt kwamen, waren de kauw vitamines van Roter goed genoeg en dan gewoon een paar meer dan normale mensen moeten. Ik koop nu senior multi vitamines in Duitsland, voor een ¤tje of 3. Normale dosis is 1 per dag, ik neem er 3. En ik heb dus echt nergens last van!!!

Maar ik kan me dus wel heel goed voorstellen dat de misselijkheid komt van de vitamines! Bij twijfel gewoon even met dokter bellen...



Haaruitval: Krijgt iedere GBP-ser last van. Bij mij begon het na een maand of 3-4 en duurde ongeveer een week of 6. Gelukkig heb ik zoveel en dik haar, dat het nauwelijks merkbaar was, maar ik kan me voorstellen dat het bij minder haar-bedeelden toch wel zichtbaar is.



Hebben we hier nu een puberende Norwich Terrier, die het leuk vindt om allerlei snoeren op te vreten.... Oplaadsnoeren, lampensnoeren, maar ook beschermkapjes van de verrekijker, een zaklampje en mijn liefstes motortijdschriften. En de Paaskipkleurknutselplaten die ik van de Lidl meenam, ook weer voor mijn lief. Vind ie leuk. Een paar extra meegenomen om de kinderen te pesten, hihi.

Kreeg ik eerste paasdag nog een lachstuipje: paar jaar geleden toen zoonlief een jaar of 15-16 was en dochtertje 2 jaar jonger, hadden we nog paaseieren in de tuin verstopt. Zoonlief wilde niet meer meedoen, maar hij moest van ons. Inclusief mandje. Mandje vol met eieren, in zijn handen geduwd en foto. Kind boos: en dat ga je zeker op internet zetten dan??? Jaaaa, op Youtube. Bóós dat ie was.... En wij maar lachen!

Dat zijn dan van die leuke dingen: herinneringen. Krijg er weer een glimlach van op mijn gezicht nu.



Mis ik nu al 4 mensen: InyMiny, Kira, DDD en Moosje....

Is er iets mis, zeggen we verkeerde dingen hier, waardoor jullie niet meer langskomen? Want ik vind het heel jammer dat jullie hier niet meer meeschrijven. Vind het nl fijn om verschillende meningen te horen!



Morgen een werkdagje van 13-21 uur, waarin ik ook een officiele melding van ongewenst gedrag van een collega ga doen. Donderdag vrij en dan vrijdag met die ongewenste gedrag collega werken, en gelukkig nog een ander.

Dus denk maar even aan me morgenmiddag en wens me sterkte.



Majesteit trouwens niet bij de Pizza Turk geweest? Voor je baby pizza?
Alle reacties Link kopieren
Brenda..... Er staat afvalen ipv afvallen in de kop van dit topic. Kun jij dat veranderen bij VIVA? :-)
Alle reacties Link kopieren
Maaike; zet hem op en geef haar van jetje!! Anders gewoon NEGEREN die handel.



En helaas moet ik die FFM nemen want de afgelopen maanden heb ik die afgewisseld met normale supradyn pillen en mijn waardes waren dramatisch bij het laatste onderzoek. Dus nu moet ik ft aan die krengen PLUS nog die injecties. BRrrrrrrr. Gelukkig te horen dat jij daar weinig last van heb gehad! Over het haarj omg er komt dus licht aan de tunnel. Heb t nu een paar weken.
Alle reacties Link kopieren
Maaike



Allereerst succes voor vanmiddag en geef de wind maar van voren dat je het ongepast vind!!



Werk ze in ieder geval!



Verhelderend je stukje over pre-dieeten en haaruitval. Hoop dat het laatste mij bespaard blijft (weinig kans) want heb heel dun haar en niet heel veel met mijn korte koppie



Kickstart



Hoop dat het aanslaat je FFM en injecties en dat de waardes stijgen. gebruikte je ook meer dan op de verpakking stond?

Dat geven ze hier aan dat je dat goed moet lezen om juiste hoeveelheden te nemen.



Hier vandaag werken 8-14 uur en hoop dat het niet weer zo druk word pppfff. En weet je het staat ook op de nota dat mensen met vragen naar een speciaal nummer kunnen bellen. Toch bellen ze naar ons. We zullen zien.



Vanavond nog werken van 17:30-23:00 in stadion om vervolgens 23:15 thuis te zijn en er 05:45 uit moeten. Ga proberen eerder weg te mogen.



Komt er vandaag iemand van energiewacht naar de luchtfiltering kijken in huis. Die piept zo giga dat ik die uit heb staan want lig er wakker van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven