Gezondheid alle pijlers

Alweer blaasontsteking

01-09-2014 14:28 29 berichten
En alweer heb ik blaasontsteking..

Door een aanrader van de huisarts moest ik beginnen met het drinken van cranberrysap, ook neem ik vitmine c en cranberry tabletten, ga ik na het toilet na de sex, hou ik het niet op enz enz. Maar nu heb ik toch weer na een jaar tijd weer twee keer in een korte tijd blaasontsteking gekregen.



Er zijn hier vast wel dames die ook vaak last van blaasontsteking hebben? En eventueel nog tips hebben om het tegen te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Let je wel goed op of je de blaas goed leegt? Ik dacht vaak klaar te zijn met plassen, maar als ik dan nog even bewust goed uitplaste volgde er toch nog wat meer. Ik bleek te ongeduldig omdat mijn blaas leeg voelde maar dat was dan blijkbaar nog niet het geval.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Van voor naar achter afvegen na het plassen. Weet niet of je dat ook al doet?
Ja daar let ik altijd op, daar zal het dan niet aan liggen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste paar keer thee gezet van het kruid beredruif o.a. te koop bij de tuinen, wel maar 2/3 keer per dag 1 kop, ongeveer 1 tot 2 weken gebruiken. Het werkt, niet meer nemen want dan belast het de lever. In beredruif zitten meer werkzame stoffen dan in cranberry.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat je blaas een verkeerde vorm heeft waardoor er altijd wat urine is blijft staan. Dat had ik als kind. Ik kon geopereerd worden, maar dan kon de blaas daarna weer verkeerd groeien en het kon ook vanzelf goed groeien. Ik ben er nog steeds vatbaar voor maar volgens mij is ie goed gevormd nu.

Verder ken ik alleen de standaard middeltjes die je al noemde. Misschien standaard elke dag 3 liter water drinken, maar de tip om veel te drinken is een beetje een open deur in trappen
Alle reacties Link kopieren
Wat voor mijn vriendin ook hielp was lactacyd gebruiken. Haar asntal blaasontstekingen was wel ern stuk verminderd.
Alle reacties Link kopieren
Lactacyd hielp mij om mijn natuurlijke ph waarde om zeep te helpen dus kijk daar mee uit
Alle reacties Link kopieren
Dmannose!



Heeft mij zo geholpen. Ik had ook zo vaak blaasontsteking maar dat was mijn redding. Ik bestelde het online.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
D-mannose inderdaad. Ik gebruikte het voor mijn zwangerschap ook en had veel minder blaasontstekingen. Ik nam het sowieso voor het slapen zodat s nachts de urine goed zuur bleef. Ik kocht het altijd bij bol.com of de tuinen. Niet goedkoop maar het zeker waard. Ga het na mijn zwangerschap meteen weer gebruiken.



Daarnaast goed uitplassen, niet te lang wachten met naar het toilet gaan, goede houding op het toilet (rechtop zitten), na seks meteen naar het toilet, cranberry sap drinken en niet teveel zoetigheid!



Succes ermee. Soms wordt je er moedeloos van! Herken je verhaal helemaal!
Alle reacties Link kopieren
Als je er echt vaak last van hebt laat je doorverwijzen naar een uroloog. Op een gegeven moment had ik 2 x in de maand zo wat een blaasontsteking. Ik hield een residu in mijn blaas. Mijn bekkenbodenspieren waren te sterk waardoor ik niet goed mijn blaas kon ontspannen bij het plassen.



Moest naar fysiotherapie maar hielp maar matig, ik kreeg een kind (kan je vertellen dat rekt de spieren lekker op hoor daar beneden;-) ) en nooit meer last gehad. Het kan dus van alles zijn.
Lactacyd absoluut niet doen! Zorgt er juist voor dat je hele huishouding daarbeneden ontregeld wordt. Mijn gynaecoloog raadde het ten zeerste af!!!
Alle reacties Link kopieren
Verder heel veel drinken.

Na seks meteen plassen.

Cranberry schijnt niet te helpen het advies van de huisarts is daarover veranderd.



Als ik echt last had zat ik met een warme kruik op mijn buik maar dat is met dit weer ook niks. Ik had echt heel veel pijn tijdens een ontsteking weet hoe rot en ellendig je jezelf kan voelen op die pot .
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of je aan anale sex doet maar zo ja;



eerst voor, dan achter.. Nooit andersom ;)
Hm hier een dochter met constant blaasontstekingen. Zij heeft geen pijn bij het plassen en daardoor slaat t soms door naar een nierbekken ontsteking.

Was de hele zomer weg en nu vermoed ik dat ze er weer mee loopt. Gauw laten testen dus.

Doe er bij haar niks aan want cranberrysap walgt ze van en die pillen gaat ze no way slikken.

Als dit weer zo'n blaasontstekingen winter wordt zal ik wel doorgestuurd worden met haar. Dachten ze vorig jaar al over. Als heel klein kind had ze altijd de hele winter oorontstekingen...
Alle reacties Link kopieren
Ik had ze chronisch, vanaf leeftijd 3 jaar tot een jaartje of 30.



Toen wees een oud collega mij op de website van www.schoneblaas.nl (sorry voor het adverteren).



Ik ben nu al ruim 4 jaar schoon!! Terwijl ik ze toch wel echt om en om had (meerdere malen per maand- naar dokter- antibioticakuur 7 dagen en dan weer lekker pijn/ ontsteking).



In deze pillen van schoneblaas.nl// Care-free Dmannose zit dus inderdaad Dmannose (ik heb naderhand andere merken geprobeerd maar die doen het niet zo voor mij), ik slik ze nu preventief- als 'vitamine'.



D-mannose is een soort glucose, een enkelvoudige suiker (monosacharide), en een van de eenvoudigste koolhydraten. D-mannose komt van nature in kleine hoeveelheden voor in vele planten, bomen en vruchten. D-mannose kan ook worden verkregen uit andere enkelvoudige suikers.



Als voedingssupplement wordt het verkocht in de vorm van een wit poeder, dat makkelijk in sap of water kan worden opgelost. We verkopen ook D-mannose in vegetarische capsules. Het heeft een prettige, enigszins bitterzoete smaak. Je eigen lichaam maakt ook een klein beetje D-mannose aan.

Hoe werkt D-mannose?

D-Mannose wordt niet opgenomen in de stofwisseling, waardoor het snel en onveranderd via de nieren in de urinewegen terecht komt om de urine zuiver te houden. In de blaas kunnen de D-mannose moleculen zich binden aan E.coli- en Klebsiella bacteriën. Deze afvalstoffen worden door de D-Mannose via de urine uit het lichaam afgevoerd. D-mannose helpt op deze manier de weerstand tegen ongunstige bacteriën in de urinewegen en blaas te verhogen. Overigens heeft D-mannose dit effect niet als het om andere ongunstige bacteriën gaat



Beterschap! Succes!
Two roads diverged in a wood and I - I took the one less traveled by, and that has made all the difference. ~R. Frost
Dankjewel voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Misschien een tijdje seks met condoom?
Alle reacties Link kopieren
Meerdere hebben het al gezegd: maar D-mannose!!! Echt! Niets helpt bij mij beter dan dat! Ik kon zo 7 keer achter elkaar een ontsteking krijgen. In de ochtend gecontroleerd op ontstekingen en niets gevonden, dezelfde middag weer een ontsteking. Sinds ik D mannose slik nergens meer last van.



Ik haal de capsules trouwens op de markt. Een heel stuk goedkoper dan in de winkel. Bij de tuinen bijvoorbeeld 60 capsules voor 25 euro en op de markt 120 capsules voor 30 euro.
quote:mermaid89 schreef op 01 september 2014 @ 15:21:

Lactacyd absoluut niet doen! Zorgt er juist voor dat je hele huishouding daarbeneden ontregeld wordt. Mijn gynaecoloog raadde het ten zeerste af!!!





Van mijn gynaecoloog mocht het juist wel. Juist omdat ik zoveel last had / heb down there. Van blaasontsteking, naar schimmelinfectie, van schimmelinfectie naar blaasontsteking. Sinds ik lactacyd gebruik is het weg.. tjsa.

Mijn gyn zei dat elke vagina weer anders was en elke vagina weer behoefte heeft aan andere 'verzorging'. Zeker met een probleem vagina.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een periode gehad waarin ik de ene na de andere blaasontsteking kreeg. Ben ook onderzocht en er is niks uitgekomen. Heb wel wat tips:

- 2 liter (liefst water) per dag drinken

- goed uitplassen (werd hierboven al gezegd)

- niet ophouden als je moet plassen

- van voor naar achteren afvegen

- plassen na de seks en ook schoonmaken met een nat doekje

- plassen voor de seks

Verder kun je ook sneller blaasontstekingen krijgen als je verstopping hebt, dus als je daar last van hebt probeer dan om voldoende vezels te eten.
vervelend die blaasontstekingen...wat bij mij helpt net zoals bij anderen is d-manose. Bij de tuinen is het volgens mij sinds kort uit het schap bestel het nu online! Wel altijd ook langs de huisarts niet te lang zelf mee dokteren!



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
+ 1 op de reactie D-mannose.

Goede tip !
Alle reacties Link kopieren
D-mannose is ook gewoon bij de Etos te koop. Heb ik ook gebruikt idd. En veeeeel water drinken en goed uitplassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dutchess1978 schreef op maandag 01 september 2014 15:51 Ik had ze chronisch, vanaf leeftijd 3 jaar tot een jaartje of 30.



Toen wees een oud collega mij op de website van <a href="http://www.schoneblaas.nl" class="link">www.schoneblaas.nl</a> (sorry voor het adverteren).



Ik ben nu al ruim 4 jaar schoon!! Terwijl ik ze toch wel echt om en om had (meerdere malen per maand- naar dokter- antibioticakuur 7 dagen en dan weer lekker pijn/ ontsteking).



In deze pillen van schoneblaas.nl// Care-free Dmannose zit dus inderdaad Dmannose (ik heb naderhand andere merken geprobeerd maar die doen het niet zo voor mij), ik slik ze nu preventief- als 'vitamine'.



<i>D-mannose is een soort glucose, een enkelvoudige suiker (monosacharide), en een van de eenvoudigste koolhydraten. D-mannose komt van nature in kleine hoeveelheden voor in vele planten, bomen en vruchten. D-mannose kan ook worden verkregen uit andere enkelvoudige suikers.



Als voedingssupplement wordt het verkocht in de vorm van een wit poeder, dat makkelijk in sap of water kan worden opgelost. We verkopen ook D-mannose in vegetarische capsules. Het heeft een prettige, enigszins bitterzoete smaak. Je eigen lichaam maakt ook een klein beetje D-mannose aan.

Hoe werkt D-mannose?

D-Mannose wordt niet opgenomen in de stofwisseling, waardoor het snel en onveranderd via de nieren in de urinewegen terecht komt om de urine zuiver te houden. In de blaas kunnen de D-mannose moleculen zich binden aan E.coli- en Klebsiella bacteriën. Deze afvalstoffen worden door de D-Mannose via de urine uit het lichaam afgevoerd. D-mannose helpt op deze manier de weerstand tegen ongunstige bacteriën in de urinewegen en blaas te verhogen. Overigens heeft D-mannose dit effect niet als het om andere ongunstige bacteriën gaat</i>



Beterschap! Succes! Ik bestelde het daar ook nu je het zegt! Goede webwinkel. Betrouwbaar en snel geleverd ook.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven