Gezondheid alle pijlers

Betmiga en toviaz

29-07-2014 00:38 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meer mensen bekend met betmiga en ervaring daarvan? Voor over actieve blaas. Dan hoor ik die graag. Zeker omdat het medicijn nog niet zolang bekend is. En ook evt in combinatie met toviaz 4 mg?
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand die het ook kent?
Alle reacties Link kopieren
Jammer ik hoopte respons te krijgen
Alle reacties Link kopieren
Zijn er mensen met ervaring met betmiga?
Misschien kan je er wat op Google over vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, speciaal voor een antwoord op jouw vraag heb ik tijdelijk een account aangemaakt. Je teleurstelling ivm weinig reacties op deze site begrijp ik maar dat komt misschien voor een deel omdat het heel moeilijk blijkt te zijn om een account aan te maken. En omdat het middel vrij nieuw en dus onbekend is. Oké, nu over het middel en mijn ervaring: het werkte meteen de volgende dag, volgens mijn arts kan dat niet maar het is toch echt zo. Dat was de positieve kant.

Dan de nadelen:

druk op mijn ogen, een idee van scheelzien zoals bij migraine, gevoelloosheid bij het plassen, moeilijk kunnen plassen, pijn bij het plassen. In overleg met mijn arts de dosering gehalveerd. Daarna licht bloedverlies, urine op kweek wegens vermoedelijk een blaasontsteking. Uitslag krijg ik dinsdag. Ik loop nu al bijna twee weken met klachten die erger zijn dan de overactieve blaas. En dat was al geen pretje. Dan andere klachten, volgens mijn arts heeft dat niets met het middel te maken en ik houd rekening met het toeval dat ik ook een virus of zo heb maar ik ken mijn lichaam en denk dat het wel met elkaar in verband staat. In ieder geval een verminderde weerstand. Benauwd. Jeuk. Ik heb een lichte vorm van reuma en kreeg acuut extra last van mijn gewrichten en erge spierpijn in mijn armen, dacht daarbij niet meteen aan de bijwerkingen maar na stoppen met slikken verdween dat wel.

En ik ben hartpatient met ernstige ritmestoornissen en slik daarvoor medicijnen. Mijn apotheker wilde de Betmiga daarom niet zomaar meegeven. Zowel vanwege de aandoening als vanwege de andere medicijnen mocht ik dit middel helemaal niet voorgeschreven krijgen. In overleg met de cardioloog ben ik voorzichtig en onder controle begonnen. Gek genoeg viel het wat betreft extra hartklachten wel mee maar ik ben inmiddels helemaal gestopt met Betmiga en weet dus niet wat het middel op langere termijn gedaan zou hebben. Bij het voorschrijven van Betmiga zei mijn gynaecoloog nog dat het bijna geen bijwerkingen heeft en dat het met bijna alle andere medicijnen gecombineerd kan worden.

Volgende week overleg over de klachten en eventueel een ander middel. Daar kijk ik niet naar uit maar ik wil natuurlijk wel heel graag van mijn klachten af, daar loop ik nu al een paar jaar mee. Ik wil na dit verhaal nog benadrukken dat ik me goed realiseer dat in een bijsluiter veel bijwerkingen staan die je in praktijk nooit krijgt, daar ging ik in eerste instantie ook van uit. Maar het bleek nu wel vervelend uit te pakken. En als tweede wil ik benadrukken dat ik me realiseer dat het bij veel mensen "alleen maar" om incontinentie of andere blaasproblemen gaat en dat niet iedereen er andere aandoeningen bij heeft. Voor wie dat wel geldt is mijn informatie misschien nuttig.

Dan nog dit: bij het zoeken naar meer informatie over Betmiga (nadat ik last kreeg van de bijwerkingen) kwam ik iets tegen wat ik met mijn arts wil bespreken: Cystitis. Voor wat mijzelf betreft een heel herkenbaar beeld, wellicht ook voor anderen.

Tot slot: met Toviaz heb ik geen ervaring.

Ik hoop dat je iets aan mijn info hebt.
Alle reacties Link kopieren
Sophie 57; Heb jij dan ook een overactieve blaas? En wat doe je er nu aan?
Alle reacties Link kopieren
Sophie57; Ik slik dit middel nu 2 mnd met droge ogen en huid dat klopt en wazig zien soms. En soms lastig doorplassen. Maar zonder elk half uur plassen en nu stukken minder
Alle reacties Link kopieren
Slik er nu op aanraden v uroloog niet meer hele maar 1/8 pilletje toviaz erbij. Want bij hele kon ik niet meer plassen
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik weet niet of dit bericht als antwoord op jouw vraag verschijnt of als nieuw bericht maar hoop dat het overkomt. Ik ben duidelijk niet bekend met het forum van Viva . Wat betreft jouw vraag. Ik heb gedeeltelijk stress-incontinentie maar vooral een overactieve blaas. Dat wordt erger bij hormoonschommelingen.
Alle reacties Link kopieren
Ter aanvulling:

1 Na twee dagen Betmiga geslikt te hebben voelde ik helemaal niet meer dat ik naar het toilet moest. Volgens de gynaecoloog is dat ook de bedoeling. Daar wil ik het bij de volgende afspraak graag met hem over hebben. Ik heb er zo mijn vraagtekens bij en ben blij dat ik het niet meer slik.

2 Ik heb de uitslag van de urinekweek, het blijkt een bacteriële ontsteking te zijn. Hiervoor slik ik nu een antibioticumkuur. De blaasklachten zijn een stuk verminderd, misschien was dit al heel lang de boosdoener.
Alle reacties Link kopieren
Zie nu pas deze vraag. Mijn moeder (73) had het voorgeschreven gekregen maar kreeg allerlei bijwerkingen en is er al snel mee gestopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven