Gezondheid alle pijlers

Caya - een 'nieuw' voorbehoedsmiddel

18-04-2014 16:57 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdens mij eeuwige zoektocht naar hormoonvrije anticonceptie stuitte ik op iets nieuws, alhans in Nederland: het caya-pessarium.

Nieuw is dit principe natuurlijk totaal niet, alleen wel erg in onbruik geraakt. Maarn u dus opnieuw in de markt gezet, onder de noemer 'natuurlijk' en (volgens mij) inspelend op de toenemende aversie tegen de pil.

Ik heb wel soortgelijke middelen gezien zoals de femcap, maar die is ten eerste veel duurder en ik hoor er niet echt enthousiaste verhalen over.

Die zullen er over deze caya ook wel niet zijn, of wellicht al wel? Ik lees het graag. Ik ga het denk ik wel proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ok.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, beetje misselijke reactie.

Ik vind een pessarum echt helemaal niks. Sta je dat ding in te frutten terwijl je een vluggertje wilde.
Alle reacties Link kopieren
Dat is een nadeel, spontaan is er niet echt meer bij.
Voor mensen die eerst willen "ontpillen" en na een half jaar zwanger willen worden is dat wel een goede optie.

Toch min of meer beschermd en de chemische hormonen je lijf uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk helemaal niets van een toenemende aversie tegen de pil.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_186123 wijzigde dit bericht op 18-04-2014 17:37
Reden: dubbel
% gewijzigd
Zo erg is het nou ook weer niet
Alle reacties Link kopieren
Een pessarium is een prima voorbehoedsmiddel.

Mijn zoon is nu 18.

Ik had 'm niet willen missen.

Zo erg is het nou ook weer niet
Alle reacties Link kopieren
Spam?
Alle reacties Link kopieren
Tja, ontpillen is volgens mij de grootste fabel die er is.



Ik merk in mijn omgeving en bijvoorbeeld op dit forum dat veel vrouwen toch wel een beetje klaar zijn met de pil. Ze hebben allerlei klachten of voelen zich gewoon niet goed bij het slikken van hormonen. Of je nou bij al je problemen naar de pil als grote boosdoener moet wijzen weet ik niet, maar het is goed dat er alternatieven zijn. Zelf ben ik wel een beetje klaar met de pil. Ik heb het idee dat het mijn gevoelens afvlakt en heb vreselijke hoofdpijn in de stopweek en ook als ik (te) lang doorslik.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor nemesis, ik werk niet in de farmaceutische sector :P
Alle reacties Link kopieren
quote:-miloen- schreef op 18 april 2014 @ 17:21:

Een pessarium is een prima voorbehoedsmiddel.

Mijn zoon is nu 18.

Ik had 'm niet willen missen.

Deze moet je gebruiken met een zaaddodend middel, had jij dat toen ook gebruikt?
Niet alles is spam hoor....



Het lijkt mij helemaal niks zo'n pessarium, condoom lijkt me dan nog beter eigenlijk.
Of gewoon steriliseren.
Alle reacties Link kopieren
quote:aventura_ schreef op 18 april 2014 @ 17:24:

[...]



Deze moet je gebruiken met een zaaddodend middel, had jij dat toen ook gebruikt?Ik denk het wel, maar weet het niet meer helemaal zeker...
Zo erg is het nou ook weer niet
Alle reacties Link kopieren
me laten steriliseren zou ik graag willen.

Helaas wordt dat niet meer vergoed.

Ik blijf de pil slikken,en gelukkig heb ik geen last van bij werkingen.
Alle reacties Link kopieren
Steriliseren weet ik niet of ik dat al wel wil, is zo definitief. Ben bovendien al 36, dus zo lang duurt het ook allemaal niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:AsoTut schreef op 18 april 2014 @ 17:09:

Voor mensen die eerst willen "ontpillen" en na een half jaar zwanger willen worden is dat wel een goede optie.

Toch min of meer beschermd en de chemische hormonen je lijf uit.





Ontpillen is een fabeltje.

Maar het is een handigere manier om tussen het stoppen vd pil en daadwerkelijk zwanger willen worden dan bjjv een koperspiraal ( dat moet er in en uit, altijd een arts nodig) en veiliger dan een condoom



Nadelen van een pessarium ( naast dat vluggertje) vond ik toenerrtijd dat het alleen met zaaddodende pasta veilig is en het aangemeten moet worden.



In de VS is het heel populair. In films zie je geregeld vrouwen voor het hebben van seks nog even naar the bathroom gaan.... het pessarium inbrengen
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:fiool schreef op 18 april 2014 @ 17:11:

Ik merk helemaal niets van een toenemende aversie tegen de pil.Al járen zijn er vrouwen die na x tijd de pil hebben geslikt pilmoe zijn. Volgens mij zijn dan vaak eindtwintigers. Als je je in die leeftijdsgroep bevindt, lijkt 'iedereen' ineens pilmoe te zijn
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:aventura_ schreef op 18 april 2014 @ 17:39:

Steriliseren weet ik niet of ik dat al wel wil, is zo definitief. Ben bovendien al 36, dus zo lang duurt het ook allemaal niet meer.



Toch nog wel 13-14-15 jaar statistisch gezien



Ooit aan een koperspiraal gedacht?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook eind 20 en 'pil moe' haha.

Denk dat t wel klopt..



Slik dat ding sinds ik 13 ben, dus al 14 jaar nu.

Volgende week is m'n laatste strip op en stappen we over op condooms.



Ik heb het idee dat een groot deel van mijn klachten door de pil komt.



We gaan het uitvinden
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 18 april 2014 @ 17:43:

[...]

Al járen zijn er vrouwen die na x tijd de pil hebben geslikt pilmoe zijn. Volgens mij zijn dan vaak eindtwintigers. Als je je in die leeftijdsgroep bevindt, lijkt 'iedereen' ineens pilmoe te zijnIk ben zelfs een begin-30er en ik ken niemand die dit vindt Misschien ligt het aan mij en mijn vriendenkring.
Maaique, via een vriendin haar dochters:



Kort lontje

dikke buik en toch gezond en normaal eten én bewegen.

Moe, moe en nog eens moe.



Misschien wel eens goed om te stoppen met de pil en mijn vriendins dochters zijn vast niet de enigen die zo op de pil reageren. (Microgynon 30)



Zijn overgegaan op het koperspiraal maar er zijn legio andere mogelijkheden
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy7373 schreef op 18 april 2014 @ 17:36:

me laten steriliseren zou ik graag willen.

Helaas wordt dat niet meer vergoed.

Ik blijf de pil slikken,en gelukkig heb ik geen last van bij werkingen.

Je moet een aanvullende verzekering zoeken die dat wel vergoed ;) ik ben vorig jaar naar fbto overgestapt omdat die sterilisatie volledig vergoedt.

Dit werd mij aangeraden omdat er diverse verzekeraars zijn die er 1250 euro voor vergoeden maar krijg je een complicatie dan ben je voor die kosten zelf het bokje... Ik ben met essure gesteriliseerd en was zo weer de deur uit (kosten 1460 euro) geen complicaties gelukkig.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Haha, no way José dat ik een pessarium of condooms ga gebruiken. Veel te hoog risico op een zwangerschap.



Ik ben helemaal niet pilmoe, vind dat zo'n raar begrip. Als je andere medicijnen slikt heeft nooit iemand het over pilmoe. Je tikt dat ieniemini dingetje gewoon even achterover.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven