Gezondheid alle pijlers

Cystoscopie

24-07-2014 23:18 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik heb sinds maart last van blaasontstekingen die ongeveer om de 2 à 3 weken terug komen. Ik ben ondertussen ook naar de uroloog doorverwezen en die zei dat mijn blaas te klein is en ook een dikkere wand heeft. Ik moest hiervoor oxybutynine innemen en meer drinken. Ondertussen ben ik 2 maanden en een half verder en is er niks veranderd. Op 18 augustus moet ik terug naar de uroloog en hij zal dan binnen in mijn blaas kijken. Heeft iemand hier ervaring mee? Want ik zie er echt tegen op!
Alle reacties Link kopieren
Ja heb 2 keer een cystoscopie gehad. Ik vond het erg meevallen.

Kreeg een soort verdovende gel en toen werd het buisje rustig ingebracht. Deed geen zeer en was hooguit een beetje vervelend gevoel, maar in vergelijking met blaasonsteking etc. erg goed te doen.

Ik onderging dit onderzoek vanwege endometriose op mijn blaas.

Zeg gewoon tegen de uroloog dat je het spannend/eng vindt. Hij/zij zal je heus gerust stellen en stap voor stap uitleggen wat er gaat gebeuren.

En verder uiteraard succes met het onderzoek!
Alle reacties Link kopieren
Meerdere malen dit onderzoek gehad, kan wat ongemakkelijk/ pijnlijk zijn, ontspannen is zeg maar het toverwoord...

Zoals hierboven ook al gezegd, gewoon aangeven dat je het allemaal wat spannend vind, er staat ook een verpleegkundige bij die je ook wel in de gaten houd.



Wat ik zelf altijd fijn vond, is om een iets langer shirtje/ jurkje aan te trekken, zodat je niet in je blote togus van achter de gordijnen naar de behandeltafel moet lopen...



Sterkte/ succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:indianapouch schreef op 25 juli 2014 @ 10:55:



Wat ik zelf altijd fijn vond, is om een iets langer shirtje/ jurkje aan te trekken, zodat je niet in je blote togus van achter de gordijnen naar de behandeltafel moet lopen...



Dit inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad een goede tip Ik vind het allemaal een beetje eng, ik ben nog maar 16 en vind dit toch wel een raar idee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het 1x gehad niet echt prettig. En je kan je boven kleding en sokken aan houden als je dat fijn vind. Daarna

Krijg je een dik maand verband in omdat de gel wat verdoofd. Maar is daarna gauw uitgewerkt. Met plassen 2 dagen pijn gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven