Gezondheid alle pijlers

Dag 11 knallende hoofdpijn, dag 5 vlekken

22-09-2014 14:01 83 berichten
Hoi allemaal,



Ik heb al jarenlang last van af en toe hoofdpijnen. De ene keer heftiger dan de andere keer. Maar nooit langer dan 1 of 2 dagen achter elkaar. Er is nooit migraine vastgesteld bij mij.



Maar nu zit ik inmiddels op dag 11 van non stop hoofdpijn, heftige hoofdpijn. Ik lig meestal op bed, vaak doe ik in de middag even een dutje van een uur/2 uurtjes vanwege die hoofdpijn. En sinds donderdag heb ik ook allemaal vlekken voor mijn ogen; dit is dus de 5e dag.



Ik ben 23 jaar, even voor de duidelijkheid.



Nou ga ik vanmiddag naar de dokter, maar ik wilde toch even een topic openen. Met de vraag of er mensen zijn die dit herkennen, of ideeën hebben over wat dit kan zijn. Het enge eraan vind ik, is dat het niet beter lijkt te worden en geen ups/downs zijn. Ik voel me ook niet als mijzelf; ik ben warrig en sloom met gedachten. Ik ben bang straks weer met iets simpels afgescheept te worden bij mijn dokter, en om dat te voorkomen hoopte ik hier alvast wat tips of ideeën te lezen hierover.. Ik ben benieuwd, bij voorbaat dank
Alle reacties Link kopieren
Dan zeg je tegen de dokter als hij je afscheept met een paracetamol 'ik heb dit vaker, het is dermate ernstig en belemmert me in mijn dagelijks leven/werk. Ik zou graag verder onderzoek willen naar de oorzaak van mijn hoofdpijn'.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Zit de pijn voornamelijk aan 1 kant? Het klinkt toch wel als migraine. Ik ben benieuwd wat de dokter zegt.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft dat ook. Migraine bleek dat te zijn. Zonder de ernstige hoofdpijn dan.
quote:koffieprut schreef op 22 september 2014 @ 14:16:

Zit de pijn voornamelijk aan 1 kant? Het klinkt toch wel als migraine. Ik ben benieuwd wat de dokter zegt.Nee eigenlijk niet, het zit voornamelijk aan beide zijkanten en soms ook op het voorhoofd. Migraine zijn de verschijnselen (hoofdpijn + vlekjes) wel naar, maar 11 dagen lang non stop migraine heb ik nog nooit van gehoord. Plus dat suffe en slome gevoel en het gevoel dat ik mezelf niet ben kan ik daar ook niet in plaatsen eigenlijk.. Ik ben ook heel benieuwd. Maar vrees weer voor een hoop rompslomp en gezeur voordat er eens iets duidelijk wordt (als er al iets duidelijk gaat worden)
Alle reacties Link kopieren
quote:. Maar vrees weer voor een hoop rompslomp en gezeur voordat er eens iets duidelijk wordt (als er al iets duidelijk gaat worden)Tja, wil je er nou van af of niet? De huisarts heeft toch ook geen glazen bol?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 22 september 2014 @ 14:21:quote:. Maar vrees weer voor een hoop rompslomp en gezeur voordat er eens iets duidelijk wordt (als er al iets duidelijk gaat worden)Tja, wil je er nou van af of niet? De huisarts heeft toch ook geen glazen bol?



Nee, ik wil er niet vanaf. Ik hoop dat die hoofdpijn de rest van m'n leven zitten blijft, net als de vlekjes.



Kom op, mag ik even een beetje sceptisch reageren na 11 dagen pijn aan mijn hoofd en bed liggen, en een geschiedenis met vervelende doktersbezoeken en verkeerde diagnoses en weggestuurd worden met ongein? Dat is namelijk de reden dat ik uberhaupt dit topic open. Ik wil er zo snel mogelijk vanaf en hoop dus op bepaalde tips of ideeën van mensen voor straks.. Eventuele verhalen of herkenbaarheid wat niet steeds neerkomt op migraine bijvoorbeeld.
Heb je ook een loopneus en/of één tranend oog?



Klinkt mij ook als migraine, maar als het zo lang duurt zou ik voor de zekerheid ook even langs bij de huisarts.

Beterschap!
quote:bij_zonder schreef op 22 september 2014 @ 14:26:

Heb je ook een loopneus en/of één tranend oog?



Klinkt mij ook als migraine, maar als het zo lang duurt zou ik voor de zekerheid ook even langs bij de huisarts.

Beterschap!



Nou, ik ben 2 weken geleden geopereerd aan mijn neus (coblatie) dus eventueel lopen van de neus is meer daar aan te wijten. Ook niet echt een loopneus trouwens.

En ja, ik heb dus heel google afgesnuffeld en ik lees overal dus dat migraine meestal maar 2 dagen duurt met een max van 5 dagen, en dat is dan al heel erg heftig en lang. 11 dagen lijkt me dus vrijwel onmogelijk, helemaal omdat er uberhaupt nooit gesteld is dat ik migraine heb.



Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Die vlekken en hoofdpijn herken ik. Had ik iets meer dan een week geleden ineens. Bij mij was het een te hoge bloeddruk. En dat zou eventueel met migraine te maken kunnen hebben gehad. Nooit eerder gehad maar ben 36 weken zwanger en schijnt tijdens de zwangerschap ineens op te kunnen treden. Misschien je huisarts dus eerst even je bloeddruk op laten meten.
quote:Leona1981 schreef op 22 september 2014 @ 14:32:

Die vlekken en hoofdpijn herken ik. Had ik iets meer dan een week geleden ineens. Bij mij was het een te hoge bloeddruk. En dat zou eventueel met migraine te maken kunnen hebben gehad. Nooit eerder gehad maar ben 36 weken zwanger en schijnt tijdens de zwangerschap ineens op te kunnen treden. Misschien je huisarts dus eerst even je bloeddruk op laten meten.Goeie tip, dank je! Ga ik zeker naar vragen.
Alle reacties Link kopieren
En de operatie en de hoofdpijn hebben niks met elkaar te maken?
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
quote:koffieprut schreef op 22 september 2014 @ 14:36:

En de operatie en de hoofdpijn hebben niks met elkaar te maken?Ik ga het wel vragen, maar het lijkt mij stug. Het was namelijk een kleine ingreep met een plaatselijke verdoving, geen ruggenprik of narcose.
quote:Nou, ik ben 2 weken geleden geopereerd aan mijn neus (coblatie)Kan het daar niks mee te maken hebben? Reactie op anesthesie of de operatie zelf?
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar maar alleen in verband met een aandoening (waar ik drie jaar prednison voor mocht slikken) die normaal gesproken voornamelijk bij vrouwen van boven de vijftig voorkomt. Ik ga er verder niet op in want dan word ik vals beschuldigd van het stellen van een diagnose, ook al is dat beslist niet het geval. Laat in ieder geval je bloed onderzoeken op ontstekingswaarden, laat je niet afschepen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij nog wel eens geholpen heeft, als ik voor mijn gevoel weer met een kluitje in het riet werd gestuurd, was vragen wat hij nou onderzocht had en waarom hij de overtuiging heeft dat dat het niet is.



Ook zélf aangeven dat je ergens bang voor bent en of hij dat wil nakijken, kan je geruststellen.
Later is nu
Ontzettend vervelend, hoofdpijn! Schrijf je klachten en vragen op een briefje, zodat je niets vergeet tijdens je afspraak. De volgende vragen zijn misschien ook iets om over na te denken.



Hoe vaak heb je er last van? Je schrijft dat het 1-2 dagen duurt, maar geen frequentie. Is het maandelijks of wekelijks bijvoorbeeld.



Zijn er concrete dingen waardoor je geprikkeld wordt? Vermoeidheid, het weer, sporten, stress, etc?



Welke medicijnen gebruik je? Ben je mogelijk met de pil begonnen toen deze hoofdpijnklachten op begonnen te treden?



Sterkte ermee! Ik hoop voor je dat je je snel weer beter voelt.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor je! Hoop dat je snel verbetering krijgt en dat de dokter je serieus neemt.

Ik heb er zelf niet zo'n ervaring mee, maar mijn vader heeft migraine en heeft eens (al jaren geleden toen ik nog klein was) zo'n heftige aanval gehad die geloof ik twee weken geduurd heeft, ze dachten toen eerst nog dat hij hersenvliesontsteking o.i.d. had, hij kon ook niet meer recht lopen. Het was toen toch 'gewoon' een erge migraine aanval. Hij heeft er nu spuiten voor (Immigran) en nooit meer zo lang last. Dus het kan wel migraine zijn, wilde ik je even meegeven.

STerkte!!
Alle reacties Link kopieren
quote:peertie124 schreef op 22 september 2014 @ 14:29:

[...]





Nou, ik ben 2 weken geleden geopereerd aan mijn neus (coblatie) dus eventueel lopen van de neus is meer daar aan te wijten. Ook niet echt een loopneus trouwens.

En ja, ik heb dus heel google afgesnuffeld en ik lees overal dus dat migraine meestal maar 2 dagen duurt met een max van 5 dagen, en dat is dan al heel erg heftig en lang. 11 dagen lijkt me dus vrijwel onmogelijk, helemaal omdat er uberhaupt nooit gesteld is dat ik migraine heb.



Bedankt!



Is de neustampon eruit? ( als die er in zat)

Misschien een hematoom daar?

Hechting?



Maar migraine kan ook, ik heb een collega met hele nare migraineverschijnselen.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
En wat zei de dokter?
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe was het bij de dokter?
De dokter heeft gelukkig heel goed de tijd voor me genomen.

Hij heeft eerst druppels in mijn ogen gedaan waardoor mijn pupillen heel wijd werden, en heeft ze daarna onderzocht ivm de vlekken.

Mijn netvlies en alles van m'n oog zag er perfect uit zei hij, dus de ogen zelf zijn niet de veroorzaker van de vlekjes. Deze kon hij dus ook niet goed plaatsen zei hij.



Hij heeft m'n bloeddruk gemeten; ook dit was goed. Hij wil me bloed laten prikken, maar zei er wel bij dat hij verwachtte dat hier niks uit ging komen. Verder dacht hij met de hoofdpijn aan (spier)spanningshoofdpijn en wil hij me een middel zoals oxazepam laten ophalen bij de apotheek...



Ook vroeg ik wat door over de connectie hoofdpijn en het niet voelen als mezelf; foutjes maken in smsen, moeite met concentreren, soms lang na moeten denken over iets zeggen etc. En ik gaf aan me daar erg zorgen om te maken, ook omdat ik over 3 weken op reis ga (Indonesie) en ik daar toch ontzettend graag fit en gezond heen wil, en niet zoals ik me nu voel.

Dus hij wilde ook nog wel kijken of er voor die tijd nog plek was bij een neuroloog om die ook even te laten kijken.. Dit hoor ik morgen. Dus tot zo ver mijn doktersbezoek!
Fijn dat de dr je klachten serieus neemt!
Lijkt me dus wel serieus opgepakt door de huisarts. Hopelijk kan je voor de zekerheid nog op korte termijn terecht bij de neuroloog. Beterschap !
Ja, erg tevreden over deze meneer, echt super fijn! En ja, dat hoop ik ook inderdaad. We wachten af. Thnx iedereen hier in elk geval so far :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven