Gezondheid alle pijlers

Droog breekbaar haar

17-09-2014 09:36 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb t idee dat er inwendig iets speelt zo aan mijn haren te zien. Uit bloedtesten komt niets..dacht zelf aan schildklier of ijzertekort, beiden volgens test niet het geval. Haren zijn droog en poreus en kan er niets mee. Slik vit B, haarbalans van bloem. Verven doe ik weinig, 3x per jaar uitgroei bij de kapper, donkerbruin dus geen blondeer of iets. Vandaar dat ik toch aan n lichamelijke oorzaak denk. Ik leef supergezond, veel fruit groenten dus dat kan t niet zijn, drink veel water. Hoop dat iemand dit herkend en weet wat het kan zijn uit eigen ervaring. Iedereen is anders maar wie weet kan ik er wel iets mee. Bijvoorbeeld als t n hormonale kwestie is. Hoe heb je dit dan opgelost. Ik ben 45 dus het zou ook zoiets kunnen zijn. En zo ja zijn daar oplossingen voor. Graag dus antwoorden van mensen met zelfde ervaringen en oplossingen anders wordt het teveel gissen. Alvast dank voor jullie suggesties en bevindingen.
Ik heb ook altijd droog en breekbaar haar gehad, maar sinds ik ben gestopt met zuivel is het heel erg opgeknapt en heb ik ook niet zo snel meer droge punten, dus misschien is dat een optie.
.
anoniem_6478accee6b59 wijzigde dit bericht op 17-09-2014 11:37
Reden: geen ABN
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kun je terug rekenen sinds wanneer je hier last van hebt?



Sommige mensen hebben poreus haar van zichzelf. Ik ook.

Helaas.

En ik leef gezond.



Een wekelijks natuurlijk masker van kokosvet (natuurwinkel) is het enige wat helpt bij mij. Het enige wetenschappelijk bewezen middel dat echt diep in je haar doordringt.

+ Het helpt voorkomen dat het haar eiwit verliest.
Rond de 45 krijgt zo ongeveer de helft van de vrouwen dunner haar, zowel dun van kwaliteit (haardoorsnee) als qua dichtheid van inplant. Dun haar kan minder goed opgewassen zijn tegen chemicaliën in de verf.



De afgebroken haren kunnen ook haren zijn die korter in de groeifase zijn geweest (een ouderdomsverschijnsel) en dan is de uitval natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal eens kokosvet als masker gaan proberen Diana banana. Het is n aantal jaren aan de gang, ik denk vier of vijf. Blommit, helaas moet ik verven vanwege grijze haren. Ik probeer iig kleuring zonder al te veel ammoniak te vragen bij kapper. Helemaal zonder zal niet gaan vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje, oei zonder zuivel is n opgave maar neem biogarde yoghurt en drink geitenmelk. Maar ja toch zuivel dus. Hoe zou dat komen die link tussen zuivel en droog poreus haar. Dat ga ik es googelen.
Melk is babyvoer. Je bent er overheen gegroeid en je lichaam reageert daar op.
Mijn kapster zei van de week ook dat de structuur van grijze haren heel anders is die zijn bij mij ook veel kwetsbaarder en poreus .
Alle reacties Link kopieren
ik ben zelf nu bezig met een opleiding tot kapster. op school leren we ook wel het een en ander over haar, duh. Maar vorige week ging het toevallig over dunner wordend haar, er kan hierbij heel veel meespelen, bijvoorbeeld, genen, of ziekte en ook inderdaad voeding. Toch, vertelde mijn leraar dat, ook al word het haar dunner droog en breekbaarder. het slim is om een schampoo te gebruiken die toch het haar verzorgt.. Tegenwoordig zijn al die serums helemaal in. En ook die biologische knoflook schampoos. Mijn moeder gebruikt ook zo'n kruiden of knoflook shampoo, en zij zegd dat dat best wel goeed helpt dus.

Ik dacht dat zij deze gebruikte: [......l] Ik dacht dat het wel raar zou ruiken. Gelukkig niet dus ahaha. volgens mij zijn er ook nog wel conditioners van die kruiden enzo. Gr.Simone
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 25-09-2014 17:29
Reden: spam
% gewijzigd
KapSTER in wording!
Mijn haar is minder droog en breekbaar sinds ik een sulfaatvrije shampoo gebruik. De action heeft er een voor ¤1,60, van timotei

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven