Gezondheid alle pijlers

Echo van blaas, nier etc

22-08-2014 14:55 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aaaa ik word gek!

Net bij de dokter geweest. Heb vanaf mei blaasontstekingen. En nu geen ontsteking meer in m'n urine, maar bloed! Nu krijg ik echo, deze heb ik dinsdag en word echt gek. Denk natuurlijk aan het aller ergste!

Hebben jullie dit ook wel eens gehad.



Btw bloed is niet te zien in urine. Gewoon helder alleen met test en microscoop zien ze bloed in urine.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een lab.

1. In urine zitten geen ontstekingen maar leukocyten, dat zijn witte bloedcellen

2. Als je heldere urine hebt en het bloed niet met het blote oog zichtbaar is dan betekent dat dat er een heel klein beetje bloed in je urine zit, met nadruk op heel klein....



Dus doe nu maar rustig, het zal allemaal wel meevallen.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik lees dan weer op internet (jaja haat het) dat microscopische hematurie ook heeeeeel erg kan zijn (kanker)
quote:007washere schreef op vrijdag 22 augustus 2014 15:00 Ik werk in een lab.

1. In urine zitten geen ontstekingen maar leukocyten, dat zijn witte bloedcellen

2. Als je heldere urine hebt en het bloed niet met het blote oog zichtbaar is dan betekent dat dat er een heel klein beetje bloed in je urine zit, met nadruk op heel klein....



Dus doe nu maar rustig, het zal allemaal wel meevallen.

Goh voor iemand op die in een lab werkt geef je wel een rare reactie.. Veeg je het lab alleen ofzo??



To bloed in de urine kan heel veel en heel weinig zijn. Wacht het even rustig af. Hematurie komt ook bij gezonde mensen voor en het kan bv zijn dat je blaasontsteking een nierbek ontsteking is geworden oid..
Alle reacties Link kopieren
Misschien kijken ze of je nierstenen hebt.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:larva schreef op 22 augustus 2014 @ 15:17:

[...]



Goh voor iemand op die in een lab werkt geef je wel een rare reactie.. Veeg je het lab alleen ofzo??



To bloed in de urine kan heel veel en heel weinig zijn. Wacht het even rustig af. Hematurie komt ook bij gezonde mensen voor en het kan bv zijn dat je blaasontsteking een nierbek ontsteking is geworden oid..Ik vind jouw reactie eigenlijk vreemder... TO zegt zelf dat het bloed niet met het blote oog te zien is, maar aangetoond is door microscopisch onderzoek. Het gaat dus om een kleine hoeveelheid bloed. Dat kan van alles betekenen, vandaar de echo. Internet geeft altijd het allerslechtste scenario weer. Aangezien je vaak blaasontstekingen heb, zou het bloed goed daarvandaan kunnen komen.
Tuurlijk is het weinig bloed maar dat betekend niet dat er dan niets is.



Zie het als dit "joh je hebt vlekken op je longen, maar hee, ze zijn heeeel klein". Dat veranderd niets aan de ernst, dat zou iemand op een "lab" moeten weten..
Alle reacties Link kopieren
Ja de dokter dacht aan nierstenen. Maar zo erge pijn heb ik niet. Ook niet constant. Wel op rug en bij blinde darm en aan linkerzijde. Maar ontsteking nierbekken geeft weer ontsteking in urine aan toch? En dat heb ik niet.



Maar idd misschien niet te druk maken :( alleen is jaar geleden iemand dichtbij overleden aan blaaskanker :(
Alle reacties Link kopieren
Had btw gelezen op internet 5-10% van microscopische hematurie is blaaskanker oid
Hematurie hoort doorgaans niet. Punt. Hoe weinig ook. Dat gaan ze nu onderzoeken, de oorzaak kan onschuldig zijn, of ernstiger. Maar dat zijn ze nu goed aan het onderzoeken to.
Niet meer googlen.
Alle reacties Link kopieren
Stop met googlen, je maakt jezelf alleen maar gek.



In 99% van de gevallen die naar de dokter gaan is er niks aan de hand. Dat lees je niet op internet!
Alle reacties Link kopieren
Als je uit 1988 bent is de kans nihil dat het om iets kwaadaardigs gaat , de dokter zei toch ook te denken aan nierstenen.

Wacht het rustig even af.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt 88'. Ja idd we will see. Misschien heeft het te maken met m'n blaasontstekingen in korte tijd 3x.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven