Gezondheid alle pijlers

Eisprong pijnlijker naarmate je ouder wordt?

18-09-2014 20:25 35 berichten
Herkennen anderen het ook dat de eisprong pijnlijker wordt (ook evt met bloedingen) naarmate je ouder wordt?

Ik ben nu 35, menstrueer sinds mijn 12e en merk steeds meer klachten rondom de ovulatie. Niet dusdanig pijnlijk dat ik het nodig acht dit bij mijn huisarts te melden maar het verschil met tien of twintig jaar geleden vind ik wel opmerkelijk.
Ik heb niks nuttigs te melden maar, ik merk er juist helemaal.nooit wat van. Misschien let ik niet goed op. Ben 25 maar zou niet eens weten hoe zoiets voelt
Herkenbaar ben nu 48 en de ovulatie is pijnlijker dan mijn menstruatie .
Wat ik voel is tussen de twee menstruaties door een soort van menstruatieachtige krampen, links of rechtsonder in mijn buik. En tot een aantal jaar terug was dat niet zo, niet zó pijnlijk althans, ik merkte het hooguit aan de afscheiding maar die is ook veranderd.
Alle reacties Link kopieren
Nooit opgevallen, ik geloof ook niet dat ik mijn eisprong voel. Ben 45.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, wordt binnenkort 40 en heb ook het idee dat de ovulatie pijnlijker wordt. Voelde het altijd al wel, maar was nooit echt vervelend. Nu wel.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik herken het. Soms moet ik het zelfs wegpuffen of is een hobbeltje op de weg met de fiets pijnlijk.



Ik merk dat het vlak na de bevallingen minder is geweest maar iedere maand wat heftiger terug komt.



Enige optie hiervoor is de pil, maar daar krijg ik in de stopweek migraine achtige hoofdpijnen van. En geen stopweek is geen optie omdat ik dan toch er dwars doorheen ga vloeien.



Dan maar pijnstillers
Alle reacties Link kopieren
Is dit echt?



Ik ben 45 en heb werkelijk nog nooit iets van een eisprong gevoeld, of hierover gehoord.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Ik kan soms gewoon serieus pijn hebben bij elke stap die ik zet. Ik heb PCOS en sinds mijn 3e zwangerschap is mijn cyclus ineens gaan lopen ( net nu het niet meer hoeft) en ik weet precies wanneer mijn eisprong is. Ben ook midden 30 trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik herken het ook.
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier ook herkenning. Ben 49, vroeger voelde ik niets van de eisprong, nu heel duidelijk. Maar nog niet zo pijnlijk als menstruatie zelf.

Nog iets opmerkelijks: ik heb hormoongerelateerde migraine, bijna elke maand migraine tijdens of vlak na de menstruatie. Tegenwoordig heb ik juist migraine rond de ovulatie. Ik heb wel eens gegoogled hoe dit kan komen, dacht misschien dat het met de naderende overgang te maken kon hebben, maar ben (nog) niet veel wijzer.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik herken het helaas.. Tot mijn 30e nooit ergens last van gehad, begreep de meiden om mij heen nooit die altijd klaagden over kramp en zware benen etc. Maar sinds een paar jaar voel ik EN mijn eisprong (kort en heftige kramp) en ik voel me echt ziekjes op de eerste 2 dagen van mijn menstruatie, krampen, zware benen, moe en soms zelfs koortsig.
Ja ik ook, laatste jaren steeds meer, dacht dat het door mijn zwangerschappen kwam, maar kan natuurlijk ook gewoon omdat ik een oude tang word
Menstruatie is inderdaad ook heftiger geworden. Wel korter en geloof ook met minder bloedverlies, maar qua pijn wel heviger.
Ja ik voel het het laatste jaar ook. En nu ik dat lees van kopstoot over die zware benen helemaal!! Heb af en toe een rotgevoel in mijn benen. Vaak als ik ook een gevoelige buik heb.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, hier ook. 40+ en duidelijke, pijnlijke ovulaties. Ook duidelijk te voelen aan welke kant.

Echt menstruatieachtig, alleen maar een paar uur.
Ja, absoluut!

Ik ben net 46 jaar geworden en heb nog steeds een regelmatige cyclus. Sinds afgelopen jaar echter een erg pijnlijke eisprong met bijna wee-achtige krampen. In het begin dacht ik vervroegd ongesteld te worden maar dit bleek niet het geval.



Mijn eisprong voelde ik overigens altijd al maar nooit eerder zo enorm pijnlijk. Ik vermoed dat dat dit pre-overgangsverschijnselen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook en word over anderhalve week 35.

Ik heb ook steeds meer migraine tijdens menstruatie.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Hier net als Larissje- ik weet t aan mijn zwangerschappen maar nu ik jullie zo lees kan t ook m'n oude tang status zijn
En ik ben dus nooit zwanger geweest, daar kan het dus niet aan liggen.



Edit: zal dus wel oude tang-status zijn.
Alle reacties Link kopieren
35 en ik ben nu al een ouwe tang
Alle reacties Link kopieren
Oei, als je zoekt is het een eerste overgangskwaal....
Alle reacties Link kopieren
Tot een jaar of 3 geleden voelde ik niets.

En nu iets van menstruatie kramp wel licht, en wat rugpijn, maar knallende schele koppijn dat vind ik wel echt irritant.

Ben 43 jaar trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat heb ik ook (sinds 34e). Tot nu dacht ik eigenlijk dat het inbeelding was dat ik mijn ovulatie zou kunnen voelen, maar qua cyclus klopt dat iedere keer precies.
Alle reacties Link kopieren
Ja en die pijn in mijn benen heb ik ook nooit gehad maar de laatste jaren wel maar dan tijdens de menstruatie, kan nu lichtelijk voorstellen wat been weeën zijn, mennn wat een klote gevoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven