Hoi
Sinds kort weet ik dat ik endometriose heb, ik kwam erachter doordat we bij de gyn belanden omdat zwanger worden niet lukken wil(2 jaar bezig).
Ik heb altijd al ontzettend last gehad van mn menstruatie,
heeel veel pijn, misselijk, soms bijna flauwvallen van de pijn, heel veel vloeien, pijnlijke stoelgang tijdens die dagen, amper kunnen eten omdat dat de pijn verergerd.
Allemaal typisch endometriose, maar altijd afgedaan door de huisarts met een pijnstiller 'en het hoort erbij', of weer eens een ander pil soort. Maar niets hielp echt.
Mn vriend riep ook wel eens dat het niet normaal was dat ik zon last had, maarja, de dokter zei dat het normaal was.. dus ik beet maar op mn kiezen en leef op pijnstillers die dagen.
Tot ik dus bij de gyn terecht kwam omdat we na 2 jaar nog niet zwanger waren, best een opluchting als ze dan verteld dat het helemaal niet normaal is dat je 2 dagen amper kunt functioneren tijdens je menstruatie! Uit bloedwaarden kon ze opmaken dat ik endometriose heb, plus mijn klachten tijdens menstruatie was het 1 en 1 = endometriose.
Ze stelde direct een kijkoperatie voor.
Ze heeft ook nog een echo gemaakt waarop ze zag dat mn baarmoeder ook geen 'normale' vorm heeft, er lijkt een tussenschotje in te zitten, of de wanden zijn aan elkaar gekleefd.
Boel informatie over me heen gekregen in een uurtje tijd.
Heb al veel info gevonden op internet, maar ben benieuwd naar ervaringsverhalen.
Ik ben deze week naar de narcotiseur geweest en wacht nu op een oproep voor de kijkoperatie.
Ik vind het mega spannend, en zie er best tegenop.
Ben dus benieuwd of hier meer dames met endometriose zijn, en misschien ervaring hebben met een kijkoperatie?
Liefs B