Gezondheid alle pijlers

Ervaring met versleten kaakkop?

20-10-2014 23:08 6 berichten
Hoi dames,



Heeft er hier iemand ervaring met versleten kaakkoppen?



Het begon bij mij als tiener, als ik at dan voelde ik en hoorde je het klikken aan de linkerkant, ik dacht er nooit zo over na.

Totdat ik op een ochtend wakker werd en mijn kaak op slot stond.



wat bleek, ik mis een aantal tanden ( een ondertand, een kies rechts onder, boven een hoektand) en die gaten hebben ze ooit met een beugel dichtgeperst zodat het er weer netjes uit zag.

Daardoor sluit mijn onderkaak niet recht op mijn bovenkaak en is het langzaam aan gaan slijten.

Ik heb al 3 jaar fysio achter de rug, het is twee keer een stuk minder pijnlijk geworden, maar het afgelopen jaar is het zo erg geworden dat ze mij maar tramadol hebben gegeven tegen de pijn.



Ik heb extreme migraine aanvallen en de rest vand e dag hoofdpijn, 24/7 enorme aangezichtspijn, onstoken oren die constant lekken en jeuken ook mijn mond jeukt, kiespijn en bonkend tandvlees, nekspieren die onsteken, en een kaak die opgezwollen is en zo zwaar verkrampt dat ik amper meer kan praten/kauwen van de pijn.

doe constant oefeningen en krijg steeds massages en cold/hotpacks, maar ik merk geen verschil.



Toch willen ze nog geen verdere stappen ondernemen omdat een operatie het laatste redmiddel zou zijn vanwege de vele mogelijke complicaties.



Heeft iemand hier ervaring mee? advies? Ik ben een beetje ten einde raad, ik kan vaak gewoon niet meer nadenken/functioneren, en dat vind ik heel erg want ik heb een dochter waar ik voor moet zorgen wat mij nu grote moeite kost.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat je zoveel last van je kaken hebt!



Het klinkt mij aardig bekend in de oren, al heb ik nu nog maar weinig last Ben je onder behandeling van een kaakchirurg? Ik ben destijds doorverwezen door de gnatholoog, omdat mijn klachten te heftig waren voor en niet reageerden op splinttherapie en fysio. Bij mij heeft de kaakchirurg meerdere keren corticosteroïdeninjecties in het kaakgewricht gegeven. Ook heb ik een kijkoperatie aan één kant gehad, waarbij meteen het gewricht is gespoeld. Dat heeft een hoop goed gedaan!



Ik had net als jij doorlopend pijn, een heel beperkte mondopening en kaken die 'op slot schoten', vooral 's nachts. De pijn was dan werkelijk niet te harden en ik had gierende oorpijn. Ook migraine was/is me niet vreemd, maar volgens mij staat dat los van mijn kaakklachten.



Mocht je nog niet onder behandeling van een kaakchirurg zijn, zou ik je dat wel willen aanraden. Ik heb eindeloos geoefend en tijdenlang een splint gedragen zonder ook maar een spoortje resultaat. De kaakchirurg echter did the trick
injecties in je kaak, oef dat klinkt eng Hoe heb jij die ervaren?
xxx
Alle reacties Link kopieren
quote:-moedersmooiste- schreef op 21 oktober 2014 @ 08:12:

injecties in je kaak, oef dat klinkt eng Hoe heb jij die ervaren?Als pijnlijk Wat ook naar was, is dat ik door het extra vocht in het gewricht (mijn kiezen helemaal niet meer op elkaar kon krijgen. Dat trok wel weg, maar ik dacht echt even dat de kaakchirurg het nu helemáál verkloot had Na de eerste injectie heeft het echt een tijd geduurd voordat ik mijn mond weer redelijk fatsoenlijk kon sluiten en heb ik extreem veel napijn gehad. De meniscus in de kaak is toen door de injectie nog wat verder verschoven dan hij al was. Maar nogmaals, die injecties hebben uiteindelijk veel goed gedaan!
Wat erg! Het klinkt of je niets te verliezen hebt en alleen maar te winnen met een operatie. Dus ik zou gewoon mijn oogkleppen opzetten en voor een operatie gaan.



Ik hoor ook weleens rare geluiden, vooral als ik nerveus ben en het stil om me heen is maar er is nog nooit wat met mijn kaak gebeurd. Het feit dat het bij jou 's nachts gebeurt wanneer je kaak openvalt zegt eigenlijk al dat de beweeglijkheid bij jou niet stabiel is en er veel verbeterd kan worden.



Heb je al op Youtube geneusd? Alles wat ooit eerder is gebeurd staat beslist op Youtube!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven