Gezondheid alle pijlers

F@&# ing migraine

28-08-2014 09:33 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de topictitel. Misschien niet zo netjes, maar ik word echt helemaal gek van mijn kop.

Altijd al migraine gehad, maar dat was redelijk onder controle te houden met medicijnen. Sinds dik 4 jaar ineens heel vaak migraine en vaak niet tegen te houden. Gek word ik er van!



Moet het gewoon even kwijt...



Van alles al geprobeerd: fysio, osteopathie, momenteel acupunctuur, diverse triptanen, depakine, betablokkers en nu Topamax voorgeschreven gekregen, maar die durf ik niet te nemen.



Sinds een week of zes gestopt met de pil, dacht eerst wel wat baat bij te hebben, maar nu weer niet.



En echt niemand die een wondermiddel heeft.... Bah! Wisten ze maar wat het precies was, waar het van komt etc. Dan konden ze misschien eindelijk eens iets gaan uitvinden wat echt werkt..



Moest het gewoon even van me af schrijven...





Btw, ik ben behoorlijk vergeetachtig en gebruik af en toe verkeerde woorden. Volgens mij ook als ik geen migraine heb (al heb ik zoveel migraine, dat ik niet weet wanneer de ene aanval begint en de ander stopt). Hebben meer mensen hier last van? Soms denk ik dat migraine toch echt wel hersenbeschadigingen kan veroorzaken...
Alle reacties Link kopieren
ooooo... zo herkenbaar.



Ik heb net van ellende maar gewoon wel mijn pil genomen, midden in de stopweek. Ik lees dat het soms helpt als je geen stopweken meer neemt met je pil dus ik ga dat nu maar proberen. Ik heb die migraine overigens sinds ik met Yasmin ben begonnen. Ik vermoed dus dat het door de mindere hormonen komt, met andere pillen had ik weliswaar geen migraine maar wel heel veel andere bijverschijnselen....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tijden lang de pil doorgeslikt, dus nooit een stopweek, maar dat werkte dus ook niet. Wel handig om niet meer ongesteld te zijn, dat wel...

Maar goed, nu dus helemaal gestopt met de pil. Wil het nog even aanzien hoe het gaat. Misschien heeft het meer weken nodig.



Durf gewoon niet met de Topamax te beginnen, omdat ik daar allemaal heel nare berichten over lees...
Alle reacties Link kopieren
He bah. Tja, met die pil is het hoe dan ook altijd maar afwachten, sowieso omdat ze allemaal een andere samenstelling hebben. Yasmin bv wijkt significant af van andere pillen qua hormoonverhoudingen. Maar ja, ook daar weer nadelige kanten.





Zo balen dat er niks fatsoenlijks is tegen migraine.
Alle reacties Link kopieren
Ben ook nog aan het zoeken. Ik ga nu accupunctuur proberen maar ik geloof er niet meer in.



Het begint bij mij altijd vanuit mijn nekspieren. Die zitten dan heel erg vast.



Ik heb niet veel migraine, maar wel hoofdpijn. De laatste keer dat ik migraine had, was op vakantie. Ik had het zo erg dat ik gal moest overgeven. Het heeft 4 uur geduurd.

Daarmee kom ik er nog goed van af. Er zijn mensen de het veel en veel erger hebben.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger merkte ik bij het opstaan dat ik migraine kreeg, dan nam ik een Maxalt en kon ik er weer tegen aan. Tegenwoordig is er geen pijl meer op te trekken. Sta ik op met hoofdpijn, neem ik geen pil wordt het migraine. Sta ik op met hoofdpijn, neem ik wel een pil blijkt het geen migraine te zijn en krijg ik hoofdpijn van de die pil etc etc... Bij een hele erge aanval neem ik nu Maxalt en een zetpil Diclofenac, dat werkt meestal wel, maar soms ook niet. Daarbij wil ik dat maar max 1 x per week doen.



Tegenwoordig dus of hoofdpijn, of migraine of suf door de medicijnen.



Heel, heel af en toe een dag nergens last van. En dan voel ik me toch fit! Dan kan ik niet geloven dat sommige mensen zich elke dag zo voelen...
Alle reacties Link kopieren
@iones. Ik heb niet het idee dat acupunctuur bij mij werkt. Heb inmiddels 7-8 behandelingen gehad. Maar ik ga nog wel even door... Baadt het niet, dan schaadt het niet (behalve de portomonnee)
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar.

Ik heb na lang zoeken mijn wondermiddel gevonden.

Ik kreeg eens de tip om APC tabletten te nemen, gewoon van kruidvat.



Ik dacht: "die is gek, van alles al geprobeerd en dan zal een tabletje van 20 stuks voor 99 cent helpen".



Maar echt het werkt! Bij mij dan he. Want dat heb ik wel gemerkt bij migraine wat voor de een super werkt doet voor een ander helemaal niks.



Maar wie weet heeft iemand toch iets aan deze tip.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Herkenbaar!



Ik had het op jonge leeftijd zo'n een keer per week. Toen ik in de puberteit kwam, werd het minder en ging het over. Heel zelden had ik nog migraine. Maar sinds een aantal maanden (ik ben 23) heb ik weer migraine. Hoofdpijn komt ook ineens opzetten en als ik heb overgegeven, is de hoofdpijn vaak minder.

Maar echt om gek van te worden!
Alle reacties Link kopieren
@madameQetesh, neem je die bij een aanval?

Na Googlen zie ik dat het paracetamol is met coffeine. Dat heb ik inderdaad nog nooit gebruikt. Wellicht helpt het.

Zal het eens ophalen en gebruiken.



Bedankt voor de tip!

Meer tips absoluut welkom!
Alle reacties Link kopieren
Uhm toen ik stopte met de pil werd mijn migraine nog 10x erger dan dat ie ooit geweest is! Dat heeft zeker een jaar geduurd. Sindsdien is het veel minder. Dus wat betreft de pil,effe volhouden. Ik hoop dat je er minder last van krijgt. Echt tips heb ik niet,heb ook nog steeds migraine.



Oh ja en ik gebruik ppc van kruidvat en die werkt ook!
Alle reacties Link kopieren
Ja bij een aanval idd. 2 stuks.

Maar ik neem ze ook al als ik een aanval voel/zie komen ( sterretjes/flitsen).
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
@feeerieke, bedankt voor je reactie. Ik ga de pil voorlopig ook niet meer gebruiken. Ben het na 20 jaar ook wel zat. Met of zonder migraine misschien best goed om eens geen hormonen op die manier binnen te krijgen...
Alle reacties Link kopieren
quote:pfoei schreef op 28 augustus 2014 @ 09:54:



Heel, heel af en toe een dag nergens last van. En dan voel ik me toch fit! Dan kan ik niet geloven dat sommige mensen zich elke dag zo voelen...



Zo herkenbaar!

Als ik soms mensen hoor praten over hun agenda die week word ik al moe bij het luisteren. Maar als ik me dan een dag goed voel dan snap ik ineens hoe die mensen dat doen.
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met de pil was voor mij een tijdelijke oplossing. Na een paar jaar kwam de migraine steeds vaker terug. Ook menstrueerde ik steeds zwaarder, dus maar weer aan de pil. Dit ging ook ruim een jaar goed en toen toch weer migraine. Doorslikken was niet de oplossing, stoppen met de pil ook niet. Nu heb ik en Mirena laten plaatsen, maar helaas niet migraine vrij. Maar wel beter hanteerbaar.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel eens een dieet geprobeerd? Laag in koolhydraten werkt voor veel migraine mensen migraine verminderend. Iets met de hormonen.
Alle reacties Link kopieren
@toefjesslagroom, ik ben gelukkig nog zelden misselijk bij migraine. Dat was ik vroeger wel, maar toen had ik veel minder hoofdpijn.

Nu ongeveer 3 x per jaar met misselijkheid en overgeven. Het blijft een rotaandoening. Het schijnt de samenleving ook miljoenen per jaar te kosten (medicijngebruik, afwezig op werk etc etc)



Zouden de medicijnfabrikanten expres niks op de markt brengen wat echt helpt? Ze verdienen natuurlijk lekker met al die triptanen etc... Soms denk ik weleens dat ze het expres doen...
Alle reacties Link kopieren
@dolouresedd, ja... Bijzonder he? Hoe fit je je dan kan voelen! Ben echt jaloers op mensen die zich elke dag zo voelen.



@nina1966, ja koolhydraatvrij geprobeerd. Hielp wel tegen de kilo's maar niet tegen migraine. Omwille van de kilo's begin dit jaar weer geprobeerd, maar dat ging dit keer niet goed: duizelig, tintelingen, gevoel van flauwvallen... Waarschijnlijk dus suikertekort...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen last meer van migraine en spanningshoofdpijn sinds ik gestopt ben met pil. Geef het idd even tijd, het duurt even voordat de hormonen uit je lichaam zijn. Ik heb nu alleen sporadisch hoofdpijn als ik ongesteld moet worden, migraine heb ik al heel lang niet meer gehad gelukkig. Hopelijk heeft het bij jou hetzelfde effect. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74, een paar jaar minder migraine ivm stoppen met de pil, daar teken ik wel voor :-)
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor je reactie Ninon. Dat geeft hoop :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:pfoei schreef op 28 augustus 2014 @ 10:23:

Dahlia74, een paar jaar minder migraine ivm stoppen met de pil, daar teken ik wel voor :-)Ja, maar daartegenover stond dat ik zwaar menstrueerde en echt een paar dagen aan huis gekluisterd was. Uiteindelijk dus voor mij ook niet de oplossing.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 28 augustus 2014 @ 10:04:

Heel herkenbaar.

Ik heb na lang zoeken mijn wondermiddel gevonden.

Ik kreeg eens de tip om APC tabletten te nemen, gewoon van kruidvat.



Ik dacht: "die is gek, van alles al geprobeerd en dan zal een tabletje van 20 stuks voor 99 cent helpen".



Maar echt het werkt! Bij mij dan he. Want dat heb ik wel gemerkt bij migraine wat voor de een super werkt doet voor een ander helemaal niks.



Maar wie weet heeft iemand toch iets aan deze tip.





Ja, is hetzelfde als Excedrin. Werkte bij mij een tijdje maar net zo vaak ook niet.



Er zijn ook zoveel verschillende soorten migraines. Bij mij is het uitsluitend in mijn stopweek en dan 4 dagen nonstop, bonkende knettergek makend altijd op dezelfde plek rechtsboven bij mijn slaap, langzaam doortrekkend tot mijn rechterkaak maar daar is het veel minder. Hoe zit het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dat ook, dat je van die periodes hebt dat het iedere keer raak is, meerdere keren per week, en dat er periodes zijn dat je nergens last van hebt?



Ook heb ik gehoord dat darmproblemen hand in hand gaan met migraine. Nu kan ik zelf heel goed naar de wc, maar ben wel heel veel aan de diarree. Echt vaak.



Ik heb veel ibuprofen geslikt. Overdosissen, omdat je steeds een hogere dosis nodig hebt om de werking te behouden. Nu is mijn maagwand er dusdanig slecht aan toe, dat ik altijd maagbeschermers moet slikken voordat ik een pijnstiller neem.



Ik wissel de pijnstillers af. Exedrin, of iets van de dokter dat ik i.c.m. een paracetamol moet nemen.

En dan niet wachten tot ik al hoofdpijn heb want dan kan ik slikken wat ik wil, maar dan helpt het niet meer.
Heb je niet meer last door zoveel pillen te slikken? Medicijnafhankelijke hoofdpijn dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven