Gezondheid alle pijlers

Filet Americain, kun je er wormen van krijgen?

15-06-2008 21:24 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
zou kunnen, zandbak of gewoon buiten spelen lijkt mij waarschijnlijker.
Alle reacties Link kopieren
staat dit nou op de sexpijler?
De kans dat het van de zandbak komt is groter. Even pilletjes halen...
Alle reacties Link kopieren
Pleeeaaase zet dit bij kinderen!!!!
Alle reacties Link kopieren
van alle rouwe vlees soorten kun je wormen krijgen.

het gaat er vooral om dat het vlees goed gekoeld moet blijven dan is de kans het kleinst.

maar goed de kans dat ze het anders opgelopen heeft is groter.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen kunnen op heel veel manieren wormen krijgen. Evven naar de apotheek en klaar ben je weer. Ik zu e rniet van uitgaan dat het van de filet komt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik had eerder kipfilet verwacht hier op de sexpijler ;-)
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik riep al dat ik teveel op deze pijler ben. Dus dit is dé oplossing, gooi alles op deze pijler en ik wil me er best mee bemoeien X-D.



Maarre, gewoon even naar de huisarts morgen.
Alle reacties Link kopieren
naar de huisarst is niet nodig, naar de drogist volstaat :D
Alle reacties Link kopieren
ehm.. ze maken het van vlees wat niet meer verkocht mag worden (heb in de supermarkt gewerkt). En gooien er daarna veel rode kleurstof bij, en ze kruiden het. Alleen daarom al eet ik het niet, en ik zou het ook zeker niet aan kinderen geven (rauw vlees).
Alle reacties Link kopieren
gigaluilak schreef op 15 juni 2008 @ 21:41:

naar de huisarst is niet nodig, naar de drogist volstaat :D
En weer wat geleerd ;-)
Alle reacties Link kopieren
Geen rauw vlees aan jonge kinderen geven! Buurmeisje (toen 5) is bijna bezweken aan de bacterie die erin kan zitten (en voor gezonde volwassenen onschadelijk is)
Alle reacties Link kopieren
ik heb wel eens gehoord dat je rauwe uitjes bij de filet moet eten! en ff pilletjes halen. kan de beste overkomen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een wormenkuurtje van het kruidvat. Een vieze tip om te testen of de wormen weg zijn: ze leggen 's nachts eitjes rond de anus, op die zone wat plakband plakken en dan kijken 's ochtends of er eitjes zijn achtergebleven. En als ze last heeft van jeuk, zorg dan dat ze haar handen wast als ze heeft gekrabt, want anders komen de eitjes in haar mond terecht en blijft het terugkomen. Ook zorgen dat je deurklinken e.d even afwast.
Alle reacties Link kopieren
Soppie300 schreef op 15 juni 2008 @ 21:53:

ehm.. ze maken het van vlees wat niet meer verkocht mag worden (heb in de supermarkt gewerkt). En gooien er daarna veel rode kleurstof bij, en ze kruiden het. Alleen daarom al eet ik het niet, en ik zou het ook zeker niet aan kinderen geven (rauw vlees).
Heb ook in supermarkt gewerkt en het vlees dat gebruikt wordt is gewoon vers hoor.. De rode kleur komt mede namens de kruiden olie en paprika..
Alle reacties Link kopieren
Soppie300 schreef op 15 juni 2008 @ 21:53:

ehm.. ze maken het van vlees wat niet meer verkocht mag worden (heb in de supermarkt gewerkt). En gooien er daarna veel rode kleurstof bij, en ze kruiden het. Alleen daarom al eet ik het niet, en ik zou het ook zeker niet aan kinderen geven (rauw vlees).


:O ik weet niet in welke supermarkt jij gewerkt hebt maar als de keurinsdienst dat ziet kan je je zaak sluiten!

ik heb jaren in slagerijen gewerkt en ik heb ranzige dingen gezien, maar nog nooit dat filet van oud vlees gemaakt word. krijg je trouwens hele slechte filet van ook! kan mij niet voorstellen dat veel mensen t dan kopen
Alle reacties Link kopieren
andere vraag, vanaf wanneer mogen kinderen eigenlijk rauw vlees eten? ik geef het mijn kinderen ook niet, maar laats waren we dus aan het bedenken vanaf het wel zou kunnen en niemand wist het, iemand hier?
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf in een slagerij gewerkt, en dat het van vlees zou worden gemaakt dat niet meer verkocht mag worden heb ik nog nooit gezien. Dit soort dingen worden regelmatig getest, en als het zo geweest zou zijn denk ik wel dat die zaken waar het wel gebeurd gesloten zou worden. Normale filet american wordt gewoonlijk gemaakt van tartaar. Er horen ook eigenlijk geen kleurstoffen in te zitten die ervoor zorgen dat het er na een week nog steeds mooi rood uitziet. Een goede filet american zonder kleurstoffen e.d. is na 2 dagen echt wel verkleurd binnenin.

Een tip voor wanneer er wormpjes zijn: Kuurtje halen bij drogist of apotheek , alle kleding en beddegoed goed wassen, daar kunnen nog eitjes inzitten die weer aan de handen en daardoor in de mond kunnen komen en zo weer in het lichaam. Nagels kort houden en handen regelmatig goed wassen. Ook voor het slapen gaan rondom de anus insmeren met vaseline, dan kunnen ze daar geen eitjes leggen. Ook slim om de rest van het gezin in de gaten te houden/te behandelen.

Oh, en in Nederland hoef je eigenlijk niet bang te zijn voor een lintworm. Al het vlees wordt op verschillende momenten getest, dus ook wanneer de koe opensneden wordt. Als een dier een lintworm heeft wordt dat gezien als een soort grote blaasjes, en dat vlees wordt afgekeurd voor consumptie. (Volgens mijn oude werkgever, die zelf zijn koeien afmestte.) De meeste lintwormen worden opgelopen in het buitenland, waar de eisen minder streng zijn, vaak wordt wel gedacht dat dat niet zo is, aangezien het best een tijdje kan duren voor het wordt ontdekt.

Over de wormen van jouw kindje, deze wormpjes worden aarsmaden genoemd. Dit wordt veroorzaakt door contact met andere kinderen, niet door het eten van rauw vlees. Als een kind besmet is en gaat krabben, blijven de eitjes aan de handen plakken, en zo komen ze op deurknoppen, speelgoed, eigenlijk op alles wat een kind aanraakt. Ook de zandbak kan de oorzaak zijn. Ze komen voornamelijk voor bij schoolkinderen, maar kunnen dus overal opgelopen worden.
Alle reacties Link kopieren
Wormen komen niet alleen bij kinderen voor hoor! Ook volwassenen kunnen het krijgen. Is zeer besmettelijk overigens!!



Mijn kinderen hebben het ook regelmatig, EN we zijn ontzettende Filet Americian-eters. Ik heb onlangs ook de connectie gelegd. Nouja...de kuurtjes werken erg goed, en filet americain is te lekker om er mee op te houden.



Ik ga er niet meer mee naar de dokter (hoeft niet zei ze de vorige keer) maar koop gewoon een kuurtje bij Kruidvat of Etos ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zie nu dat het bij sex staat. Hahahah. Wel grappig.

Misschien is anale sex een slecht idee bij wormen?
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is verplaatst van seks naar gezondheid!
Alle reacties Link kopieren
Vroeger heb ik het wel eens gehad als kind. Volgens de ha kwam het omdat ik dagelijks filet american en osseworst at.



Met googelen zie je ook andere oorzaken als zandbak end. Goed handen wassen enz.



Wat het geweest is kan je misschien niet herleiden maar waarom niet gewoon een tijdje geen filet geven? Genoeg lekkere dingen waar je het voor kan vervangen. Ik zou er niet teveel aandacht aan besteden. Ik denk dat vele het ooit wel eens hebben meegemaakt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ojee, Wil de viva angel dit topic even verplaatsen naar Gezondheid? Ik heb het per ongeluk hier gezet zie ik nu pas.



Maar goed, ik hoef dus echt geen filet americain meer als ik dit lees. Bah. Dat was de laatste keer dat ik het gekocht heb. Ze zal het wel op een andere manier hebben opgelopen (vriendinnetje loopt altijd aan haar kont te krabben!) maar na al die smakelijk verhalen hier en op internet over filet, hoeft het van mij niet meer.

Ik heb inmiddels een kuurtje gehaald en ook voor haar zussen en papa en mezelf. Alle beddengoed/ondergoed en pyamas zijn uitgekookt en ook de knuffels dus nu zou het weg moeten zijn. Ik heb tevens zowat het hele huis schoongemaakt wat deurklinken en andere dingen waar ze vaak aan zit betreft.



Bedankt voor jullie reacties en excuses dat ik dit zomaar op de verkeerde pijler plaatste.
Volgens mij kunnen kleine kinderen heel erg ziek worden van toxoplasmose. Dit kun je door teveel rauw vlees eten krijgen.



Ik geef m'n kind daarom ook geen filet, ossenworst oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven