Gezondheid alle pijlers

HELP ! Smaak en Reukverlies, Verstopte Neus en Oren

29-08-2014 21:08 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiedag,



Ik vroeg me af of iemand dit vaker had meegemaakt en of der enige tips of oplossingen zijn aangezien ik hier al 2 weken last van heb en het me echt depressief en levensmoe heeft gemaakt ...



Het begon allemaal in het buitenland toen ik wakker werd met pijn aan het kraakbeen van mijn rechteroor. Wat op een acute gehoorgangsontsteking duid, maar toen kon ik nog prima ruiken en proeven en had ik geen last van een verstopte neus.



Vervolgens had ik paar dagen later een vlucht gepland die ik moest maken anders zou ik het hele jaar zonder school zitten.



In het vliegtug zittend merkde ik nog niks. Pas toen ik in slaap viel en wakker werd merkde ik dat mijn hele rechterkant van mijn gezicht als het ware ''verstopt'' zat. Vooral het rechteroog begon te tranen en had toen een loopnmeus aan mijn rechterneusgat.



Sindsdien ben ik mijn smaak en reuk verloren , ben 2 x naar de huisarts geweest en die schreef me Sofradex oordruppels voor, maar vreemdgenoeg liepen deze druppels steeds mijn rechter ( toen nog echt verstopte) oor uit. Naarmate de week begon de verkoudheid over te gaan en door meerdere malen echt goed te snuiten waardoor er echt groen snot uitkwam werd mijn rechteroor en beetje open.



Het probleem nu is dat mijn smaak en reuk nog niet volledig zijn hersteld naar wat ik denk dat het een virale luchtweginfectie bleek te zijn door de airco in het vliegtuig. Verder ploppen nu beide oren steeds als ik slik , snuit of gaap



Komt dit ooit nog goed mijn medemensen?



En zou het heel erg waarderen als iemand tips of een oplossing heeft voor dit depressiefmakende gezondheidsprobleem dat ik nog nooit heb ervaren als een jongeman van 18 jaar



Bijvoorbaat dank



Sjors
Depressief en levensmoe? Djiez, jij gaat het nog zwaar krijgen...Maar wat dacht je van nogmaals een bezoek aan de huisarts?
Omg, het is te hopen dat je nooit écht ziek wordt, dramaqueen.
Boehoe, ik heb een keer mijn knie gebroken, nou, 7 jaar bij het riagg gelopen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al neusdruppels geprobeerd?

Waarschijnlijk heb je iets wat lijkt op een bijholte-ontsteking. Kan wel tot 1,5 maand duren voor dit over is, en je je reuk en smaak hoogstwaarschijnlijk weer terug hebt.

Verder.... Als dit het ergste is wat je kan overkomen. Niet zo dramatisch doen zeg!

Vliegen en verkoudheid is NOOIT een goede combinatie!
Alle reacties Link kopieren
Stel je even niet zo aan, pff een verkoudheidje. Je bent niet de eerste maar ook niet de laatste. Gewoon even rustig aandoen en dan gaat het vanzelf over.
Alle reacties Link kopieren
quote:StoraHuntur schreef op 29 augustus 2014 @ 21:12:

Omg, het is te hopen dat je nooit écht ziek wordt, dramaqueen.



Pardon? ''dramaqueen'' ?



U weet miscchien echt niet hoe zwaar dit is om te verwerken, dat alles wat je eet naar niks smaakt en naar niks ruikt.



En daarboven op nog dat je oren heledag ploppen en een afname in gehoor
Alle reacties Link kopieren
quote:Quinty schreef op 29 augustus 2014 @ 21:17:

Heb je al neusdruppels geprobeerd?

Waarschijnlijk heb je iets wat linkt op een bijholte-ontsteking. Kan wel tot 1,5 maand duren voor dit over is, en je je reuk en smaak hoogstwaarschijnlijk weer terug hebt.

Verder.... Als dit het ergste is wat je kan overkomen. Niet zo dramatisch doen zeg!

Vliegen en verkoudheid is NOOIT een goede combinatie!



Ja heb trouwens ook voor een weekje een neusspuit geprobeerd , niet echt geholpen



Maarja ik maak me nog steeds echt zorgen, ik slaap al dagenlang niet goed en vraag me af of het ooit net als vroeger word
Wat zei de huisarts?
Alle reacties Link kopieren
quote:sjors1996 schreef op 29 augustus 2014 @ 21:21:

[...]Ja heb trouwens ook voor een weekje een neusspuit geprobeerd , niet echt geholpen



Maarja ik maak me nog steeds echt zorgen, ik slaap al dagenlang niet goed en vraag me af of het ooit net als vroeger word

Wat bedoel je met neusspuit? Een neusspray met xylometazoline?

Wat gebruik je verder?
Dus zeg maar toen je terug ging na die neusspray?
En verder: eens met Stora en Red. Stel je niet aan.
[quote]Quinty schreef op 29 augustus 2014 @ 21:23:

[...]



Poef.
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 29 augustus 2014 @ 21:24:

[...]Je mag geen medische adviezen geven hier.Je hebt gelijk, heb het weggehaald, wil jij de quote even weghalen svp? Dank je!
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik begrijp wel dat je ermee zit hoor.

Jaren geleden is het mij ook eens overkomen dat ik mijn smaak en geur een tijd kwijt was. Dat was na een flinke verkoudheid. Op een gegeven moment was de verkoudheid over, maar proefde en rook ik écht niet meer zoals voorheen. Het leek wel of de smaken niet meer doordrongen.



Het is helemaal goedgekomen, maar het heeft best een poosje geduurd. Ik denk dus dat het vooral een kwestie van geduld is. Sterkte ermee.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:redhothead schreef op 29 augustus 2014 @ 21:24:

[quote]Quinty schreef op 29 augustus 2014 @ 21:23:

[...]



Poef.
quote:sjors1996 schreef op 29 augustus 2014 @ 21:19:

[...]





Pardon? ''dramaqueen'' ?



U weet miscchien echt niet hoe zwaar dit is om te verwerken, dat alles wat je eet naar niks smaakt en naar niks ruikt.



En daarboven op nog dat je oren heledag ploppen en een afname in gehoorDoe normaal zeg
quote:sjors1996 schreef op 29 augustus 2014 @ 21:19:

[...]





U weet miscchien echt niet hoe zwaar dit is

Nou ja, je bent iig wel beleefd.

Beterschap dan maar.
Alle reacties Link kopieren
:D mijn ex had vroeger last van clusterhoofdpijn aanvallen, die had depressieve neigingen dat van jou is lekker uitzieken en weer doorgaan
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 29 augustus 2014 @ 21:23:

Dus zeg maar toen je terug ging na die neusspray?



Ben naar 2 verschillende huisartsen geweest , de eerste gaf mij dus die oordruppels die der maar niet in wouden blijven. En zei dat het kwam door de condities in het vliegtuig en dat ik last heb van een propje oorsmeer en dat alles zou oplossen door de oordruppels en goed zou komen



Vervolgens bij de 2e keer had ik een andere huisarts ten raad gepleegd en die zei tegen me dat ze me alleen een neusspray kan voorschrijven, maar die had ik thuis al liggen en al toen een week gebruikt. En bekeek toen mijn oren en zei dat het er best wel goed uitzag en dat ze mijn trommelvliezen kon zien.



Maar de klachten zijn er dus nog steeds...
Als je daar al depressief en levensmoe van wordt, dan hoop ik voor je dat het echte leven niet begint voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Geduld is een schone zaak, het kan even duren voordat het over is. 2 weken is nog niets.
Alle reacties Link kopieren
quote:sjors1996 schreef op 29 augustus 2014 @ 21:19:

[...]





Pardon? ''dramaqueen'' ?



U weet miscchien echt niet hoe zwaar dit is om te verwerken, dat alles wat je eet naar niks smaakt en naar niks ruikt.



En daarboven op nog dat je oren heledag ploppen en een afname in gehoor



Idd... Drama Queen..

Jeetje zeg.. Dat ik dan nog geen zelfmoord gepleegd heb is een wonder.. Ik heb dit al 30 jaar lang gemiddeld 2 a 3 x per jaar..



Dat heet verkoudheid, in combinatie met voorhoofdsholte /bijholteontstekingen...



Pff
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Quinty schreef op 29 augustus 2014 @ 21:36:

Geduld is een schone zaak, het kan even duren voordat het over is. 2 weken is nog niets.



Het zijn vooral de horrorverhalen die mij bang en ongerust maken,.



ik lees als ik het even Google, dat het bij heel veel mensen nooit als vanouds werd en zelfs in bepaalde gevallen nooit meer terugkwam en dat na een verkoudheid al laatstaan een virale bovenste luichtweginfectie of bijholte infectie ( wat ik denk dat het is)
Alle reacties Link kopieren
Je moet niet alles geloven wat er op het internet staat. Dit is een kwestie van goed uitzieken. Je niet te druk maken om alles wat je leest, want daar word je helemaal niet blij van.

De dokter heeft aangegeven dat het er goed uitziet, dat zal heus wel kloppen. Over een paar weken voel je je weer een stuk beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven