Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 07:39.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Gezondheid
  4. Halve kruisband, hoe nu verder?

Dit onderwerp heeft 2 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 08-02-2012 22:49.

[ Halve kruisband, hoe nu verder? ]

Ga naar een onderdeel

1. Beste allemaal,

Sinds een jaar heb ik last van mijn rechterknie. Tijdens een kijkoperatie is een stuk binnenmeniscus verwijderd en is geconstateerd dat mijn kruisband voor de helft is afgescheurd. Nu zijn de constante pijnklachten grotendeels weg na shockwavetherapie. Alleen blijf ik het gevoel hebben niet de volledige controle te hebben, mijn knie voelt 'leeg', en bij een verkeerde draai ga ik er regelmatig doorheen. Hij voelt ook heel vaak stijf.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met het inscheuren van hun kruisband? Hoelang duurde het voordat de pijnklachten en het gevoel van instabiliteit weggingen? Was fysio genoeg? Ook hoor ik weleens over operaties waarbij een halve nieuwe kruisband in de knie bij geplaatst wordt, iemand hier ervaring mee? Ik ben erg benieuwd!!

Mijn twijfel is nu om weer een afspraak bij een orthopeed te maken (mijn eigen arts is naar een ander ziekenhuis), of misschien wel accepteren dat het niet beter wordt dan dit. Zal moeilijk zijn gezien het feit dat ik (nog 'maar') 25 ben en heel graag sportte (o.a. Voetbal..)

1. Geen ervaring mee, loop wel met ingescheurde enkelbanden momenteel :(

Mijn zusje daarentegen heeft haar kruisband van haar knie helemaal afgescheurd gehad na een ongeval op ski's!
    Eerst veel pijn en een brace, daarna geopereerd.
    Ze is nu na een ruim half jaar revalideren weer helemaal mobiel en gaat volgend jaar (jawel, KNETTERGEK) weer de ski's op...

2. Mijn kruisband is volledig doorgescheurd. Dit is pas jaren na het gebeuren geconstateerd. Door middel van je spieren sterk te maken kan je dit gemis (gedeeltelijk) opvangen. Een operatie zie ik eerlijk gezegd niet zitten. Skieen, springen en noem maar op durf ik echter niet, daar voelt knie te zwak voor.

kijk ik om me heen.. sta ik midden in mijn leven!..