Gezondheid alle pijlers

Help, mijn man snurkt!

22-01-2010 15:52 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man snurkt elke nacht en houdt mij zo wakker. Ik heb mijn rust goed nodig en word nu echt boos op hem. We hebben geen extra bed. Hebben mensen tips? Hoe kan hij stoppen met snurken?
Ik herken je gevoel!!

Mijn man snurkt ook! Ik slaap sinds een aantal maanden met oordopjes, maar soms hoor ik hem dan nog steeds.

Wij denken zelf dat het mede door z'n gewicht komt. Hij is namelijk aangekomen en snurkt sindsdien een stuk luider.

Hij is sinds kort begonnen met sporten en merk volgens mij al een klein verschil..!!

Maar ook als hij erg moe is snurkt hij luider..

Dus je man moet voldoende slaap nemen en sporten...

Succes!

P.s soms slaapt hij op de bank...
Zeer herkenbaar en hoogst irritant. Die van mijn snurkt ook. Zit je net tegen je slaap aan, krijg je weer een stoot adrenaline door je lijf gepompt omdat je wakker schrikt van zijn gesnurk. Volgens mij zijn er van die vleugeltjes die je op je neus kunt klemmen. Ik wilde er vandaag toevallig eens naar informeren bij de drogist of de apotheek.
Stuur hem met een kussen naar de bank.
Het enige wat mij helpt zijn goede oordoppen.
Lang leve de herriestoppers. Verkrijgbaar bij elke drogist.

Je moet ook eens kijken naar het matras, dit kan ook een oorzaak zijn van snurken. Misschien hebben jullie net een nieuwe, of zijn jullie juist toe aan een nieuwe?

Die van mij snurkt juist SINDS het nieuwe matras. Maar liever oordopjes in dan rugpijn of ongezellig apart matras.
Alcohol zorgt ook voor snurken.
De mijne snurkt alleen als ie op zijn rug ligt. Gelukkig ligt ie meestal op zijn buik, als ik een beetje heen en weer hobbel op het matras gaat ie op zijn buik/zij liggen.

Toen ik hem net kende snurkte hij helemaal niet, had ik nog nooit meegemaakt, een vent die niet snurkt. Heb toen meerdere malen per nacht gevoeld of ie nog warm was.......
Goede oordoppen...en anders misschien allebei in een andere kamer gaan slapen? Gebeurt in Amerika steeds vaker, omdat uit onderzoek is bewezen dat beide dan een stuk beter slapen!
Accepteren en verder slapen..

Ik weét het, klinkt onmogelijk, maar ik slaap heerlijk op gesnurk van man. EN nee, hij snurkt niet 'maar een beetje', hij snurkt ook in elke houding (dus van rug op zij schoppen heeft geen zin)
Later is nu
de mijne snurkt ook....

Hij is er heilig van overtuigd dat ie dan nog wakker is en dus niet snurkt, en hij wil ook niet aan hulpmiddelen van de apotheek (pleistertje op je neus, spray) ik heb oordopjes geprobeerd maar dat werkt voor mij niet, ik hoor het nog steeds of ze vallen snachts uit...

Ik leef met je mee, en ik lees mee...

Tot nu toe werkt heel hard in zn zij rammen het beste, maar om dat nou de hele nacht om de 5 min te doen? Ik slapeloze nachten en man de volgende ochtend bont en blauw..
Bezoekje aan een keel en neusarts? Kan ook een lichamelijke oorzaak hebben...mijn zus snurkt vréselijk. Vorig jaar samen een weekje weg, ik deed geen oog dicht en ben ergens anders gaan slapen. Zij is naar de KNO-arts geweest en bleek dus aan de stand van haar kaken te liggen...
Die van mij smakt, kreunt en stopt korte tijdjes met ademen in z'n slaap, heeeeeel irritant, want ik ga liggen wachten tot hij weer uitademt.

Oordoppen werken wel, maar gaan jeuken in m'n oren.

Als ik een beetje beweeg, is hij ook wel weer even stil.

Ik heb zelf het idee dat het erger is sinds hij weer is gaan roken.

Ik zou ook écht niet kunnen slapen naast iemand die heel hard snurkt, lijkt me heel rot, omdat je er allebei weinig aan kan doen. Succes ermee!
[quote]anjapanja schreef op 22 januari 2010 @ 16:12:

de mijne snurkt ook....

Hij is er heilig van overtuigd dat ie dan nog wakker is en dus niet snurkt, en hij wil ook niet aan hulpmiddelen van de apotheek (pleistertje op je neus, spray) ik heb oordopjes geprobeerd maar dat werkt voor mij niet, ik hoor het nog steeds of ze vallen snachts [quote]

Kan je het geluid dan niet opnemen met je telefoon ofzo? Dat zou ik echt heel vervelend vinden, als hij er nog tegenin gaat ook, terwijl het jou je nachtrust kost!!
Volgens mij komt het ook omdat hij dikker is geworden. Hiervoor snurkte hij alleen als hij gedronken had of verkouden was. Geen lekker eten meer voor hem kopen dus.

Ik slaap met 1 oordop, maar dan hoor ik hem nog. 2 oordoppen wil ik niet, omdat ik anders ons dochtertje niet meer hoor denk ik. Misschien is het daarom ook wel dat ik me stoor aan zijn snurken. Je let toch meer op geluid.
Ik prik hem ook de hele tijd in zijn zij. Vindt hij echt heel irritant haha.
Mijn man snurkte ook echt heel verschrikkelijk. Ja, snurkte.

Op een gegeven moment is hij naar de huisarts gegaan omdat we gewoon elke nacht appart sliepen en dat wilden we ook niet.

Is hij doorgestuurd naar KNO-arts en bleek dat hij slaap-apneu heeft. Dit houdt in dat je in je slaap stopt met ademen, omdat je spieren zodanig verslappen dat je luchtweg dichtvalt. Dus hij sliep nooit echt oed, hij schrok elke keer wakker omdat hij 'stikte'. Nu slaapt hij met een 'masker' op om zijn luchtwegen open te houden. En hij snurkt niet meer. Misschien niet zo charmnant maar wat ben ik blij dat we weer gewoon naast elkaar kunnen slapen!!!
Mijn ex snurkte ook verschrikkelijk. En dan bedoel ik ook echt verschrikkelijk, als hij beneden op de bank lag, dan klonk het nog alsof hij naast me lag, zelfs met oordoppen in. Ik werd er ook redelijk wanhopig van moet ik zeggen.

Nadat het uit was gegaan, heeft hij zich trouwens laten opereren. Hij heeft daarna, volgens eigen zeggen, nooit meer gesnurkt.
Snurken is heel irritant, maar ik snap niet helemaal waarom je boos op hem wordt, want hij kan er vrij weinig aan doen op zich.

Vriend snurkt ook en gebruikt snurkspul, wat hij bij Kruidvat koopt. Je sprayt iets achter op je tong en het helpt in ieder geval de eerste uren heel goed.

Overigens is vriend er ook altijd van overtuigt dat hij nog láááááng niet sliep als ik hem weer eens wakkerprik omdat hij snurkt
Peas on earth!
quote:anjapanja schreef op 22 januari 2010 @ 16:12:

de mijne snurkt ook....

Hij is er heilig van overtuigd dat ie dan nog wakker is en dus niet snurkt,..

Die van mij dus ook... en dan kwaad worden als ik vraag waarom hij dan snurkgeluiden maakt als ie nog wakker is..

ik hou zn neus altijd even dicht...

uiteindelijk draait ie zich dan wel om.. en zo niet.. dan laat ik na een tijdje maar weer los, En geef ik hem een por...
Mijn vriend snurkt ook wel... maar gelukkig niet zo erg en lang als die van jullie..

Als hij snurkt dan wiebel ik even, of ik geef hem een por... of een schop en dan is het over... (of ik zeg gewoon een keer: Vriend, je snurkt)

Als ik eenmaal slaap is het geen probleem... al wil hij dan hele bossen omzagen --> daar merk ik niks van...
quote:Franje schreef op 22 januari 2010 @ 16:38:

Ik slaap met 1 oordop, maar dan hoor ik hem nog. 2 oordoppen wil ik niet, omdat ik anders ons dochtertje niet meer hoor denk ik.

Als jij twee oordoppen in doet tegen zijn gesnurk, dan moet hij maar wakker worden en zijn bed uit voor de kinderen, ja toch? Tenminste, zo gaat het bij ons. :-)

Ik heb echte goeie oordoppen laten maken en dat werkt heel goed. Mijn man snurkt heel erg, altijd, in elke houding, alcohol of geen alcohol. Als het echt te erg wordt en door mijn oordoppen heen komt, dan slaap ik in de logeerkamer.
quote:Miesteph schreef op 22 januari 2010 @ 16:07:

Alcohol zorgt ook voor snurken.Daarom heb ik geen snurkende man meer. Hij is nu ex.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
2 operaties, geen huig meer, hoop ellende. Alle anti-snurkmiddelen gebruikt. En het resultaat is dat hij nog steeds vaak op de bank ligt.

Maar nu heb ik gehoord dat de didgeridoo (dat australische muziek instrument) het aller nieuwste wonder middel is, want dit eist zo veel blaas en inademings techniek, dat je s'nachts ook beter ervan slaapt. Ook voor de mensen met apneu.

Wie heeft hier meer van gehoord, of is erverings deskundige??
quote:Jala5 schreef op 28 januari 2010 @ 17:13:

2 operaties, geen huig meer, hoop ellende. Alle anti-snurkmiddelen gebruikt. En het resultaat is dat hij nog steeds vaak op de bank ligt.

Maar nu heb ik gehoord dat de didgeridoo (dat australische muziek instrument) het aller nieuwste wonder middel is, want dit eist zo veel blaas en inademings techniek, dat je s'nachts ook beter ervan slaapt. Ook voor de mensen met apneu.

Wie heeft hier meer van gehoord, of is erverings deskundige??

Begrijp ik dat de operatie niet heeft geholpen? Het schijnt dat ik zelf ook heel erg snurk. Maar ja, dat merk je zelf niet! In ieder geval wordt vriendlief er niet goed van en raakt geirriteerd. Hij weet dat ie niet boos mag worden maar als je nachtrust wordt aangetast...

Ik ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen over operaties. Vriendlief is er van overtuigd dat het bij mij met mijn huig te maken heeft. Ik wil ook wel een oplossing maar een operatie vind ik nogal wat.

Van die didgeridoo heb ik ook wel eens gehoord maar geen ervaringen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven