Gezondheid alle pijlers

Herstel na breuk kuitbeen?

22-08-2014 09:46 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Ik heb vrijdag 15 aug m'n kuitbeen gebroken. Ben 17 aug geopereerd. Heb een plaatje en een stelschroef gekregen. Deze laatste is voor de ontzette verbinding naar 'n scheenbeen.

De schroef moet er over vijf weken weer uit. Schijnt volgens chirurg kleine ingreep te zijn.

Zijn er dames met ervaring ten aanZien van dergelijke breuk? Ik merk dat zolang ik m'n been hoog hou, het goed gaat. Echter als m'n been omlaag is doet het erge pijn! Heb overigens geen gips. Maar mag zes weken niet belasten.

Hoe overloopt het herstel? Wanneer wordt pijn minder? Want dan zou ik wat meer op krukken kunnen en evt met rolstoel.

En hoe gaat het lopen na die zes weken?

Hoop echt zsm te herstellen. Heb een dochter van drie en een actief leven, wordt er niet blij van als ik zes weken alleen maar op bed log met m'n been omhoog.... Zal vast niet zo zijn maar goed, heb nu even een dipje!



Liefs donja
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoe gecompliceerd je breuk is. Dat het nog pijn doet is niet zo gek, ook aan de binnenkant heb je bloeduitstortingen. Ik heb drie keer iets gebroken, twee keer in het gips, niet langer dan drie weken, de laatste keer alleen ingetaped, het waren kleine niet gecompliceerde breuken (enkelbotje en middenvoetsbeentje) dus het zegt verder ook niets.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik gehad. Tis de 6 weken uitzitten. Schroef eruit stelt echt niets voor en je kunt meteen beginnen met belasten daarna. Bij mij is de schroef eind december eruit gegaan en ik stond in februari al weer volop te skien en heb toen zelfs snowboarden geleerd. Bij mij was mn hele enkel aan gort, en ook de onderkant van mn scheenbeen afgebroken.



Zorg dat je weet welke oefeningen je nu al mag doen, zoals voet bewegen of tenen bewegen, zodat de bloeddoorvoer zo goed mogelijk blijft, en ik hoop dat je voet niet te gestrekt staat want dan kort je achillespees in en dan duurt het langer voordat je weer gewoon kunt lopen...



En de pijn, tja dat is denk ik persoonlijk. Pijnstilling? Maar het is nog erg recent dus neem je rust.



Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven