Het ultieme middel tegen snurken
dinsdag 25 augustus 2009 om 23:20
Daar ben ik naar op zoek!
PP heeft altijd al gesnurkt, dus sinds 10 jaar draag ik custom made oordoppen. Ze zijn behoorlijk duur, maar hebben me al 10 jaar een fijne nachtrust bezorgd.
De laatste tijd snurkt hij er echter doorheen. Dat is foute boel! Ik wil zowiezo een setje nieuwe doppen laten maken, want ik denk dat ik deze (3de paar alweer) versleten heb.
Maar just in case dat dat niet helpt... wie heeft voor mij De! Ultieme! Snurk! Tip!?
PP heeft altijd al gesnurkt, dus sinds 10 jaar draag ik custom made oordoppen. Ze zijn behoorlijk duur, maar hebben me al 10 jaar een fijne nachtrust bezorgd.
De laatste tijd snurkt hij er echter doorheen. Dat is foute boel! Ik wil zowiezo een setje nieuwe doppen laten maken, want ik denk dat ik deze (3de paar alweer) versleten heb.
Maar just in case dat dat niet helpt... wie heeft voor mij De! Ultieme! Snurk! Tip!?
dinsdag 25 augustus 2009 om 23:31
dinsdag 25 augustus 2009 om 23:36
O wat jammer, ik hoopte dat iemand hier de tip had voor het ultieme middel.
Ik word er echt helemaal gestoord van, heb 's nachts bijna moordneigingen. Vaak gaat een van ons ergens anders liggen.
Die oordoppen heb ik ook, kan bij Schooneveld geloof ik.
Helaas heb ik ook nog eens rare oren/oorpijn 's nachts en kan ik ze niet verdragen. Ik heb zachte schuimdopjes maar man snurkt daar ook graag doorheen.
Zelfs in logeerkamer doe ik nog die doppen in.
Hij heeft inmiddels (weer) een afspraak bij de dokter.
Sorry geen tips maar moest het kennelijk even van me afschrijven.
Ik word er echt helemaal gestoord van, heb 's nachts bijna moordneigingen. Vaak gaat een van ons ergens anders liggen.
Die oordoppen heb ik ook, kan bij Schooneveld geloof ik.
Helaas heb ik ook nog eens rare oren/oorpijn 's nachts en kan ik ze niet verdragen. Ik heb zachte schuimdopjes maar man snurkt daar ook graag doorheen.
Zelfs in logeerkamer doe ik nog die doppen in.
Hij heeft inmiddels (weer) een afspraak bij de dokter.
Sorry geen tips maar moest het kennelijk even van me afschrijven.
dinsdag 25 augustus 2009 om 23:51
Ehm, klinkt heel gek misschien maar las in de krant (Dagblad van het Noorden) dat er een nieuw, maar heel goed werkend middel is tegen snurken...Let op: didgeridoo spelen (schijnt ook te werken op een pvc-buis) Even uit mijn hoofd was het iets dat mensen die snurken een verslapde tong en keelspier? hebben en die door dit instrument te bespelen worden versterkt en zo het snurken overgaat.
Misschien iets om op te zoeken op google?
Misschien iets om op te zoeken op google?
dinsdag 25 augustus 2009 om 23:53

woensdag 26 augustus 2009 om 00:02
woensdag 26 augustus 2009 om 00:06
woensdag 26 augustus 2009 om 00:08
Okay, artikel gevonden, korte samenvatting van interview met longarts Yvonne Berk:
Waardoor helpt het?
Je ademt circulair: uitademen via een reservoir in de mondholte en gelijktijdig uitademen via de neus. Je gebruikt keel- en tongspieren. Die zijn bij snurkers meestal slap.
Een trompet helpt niet?
(Wordt geen duidelijk antwoord gegeven, maar blijkbaar niet)
Moet je muzikaal zijn?
Nee, wel doorzettingsvermogen. 5, 6 dagen per week een half uur tot een uur, maar door lage frequentie hebben buren daar geen last van.
PVC-pijpen zijn ook te gebruiken, gaat om de techniek.
Nou ja, je kunt voor meer informatie terecht bij het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis te Nijmegen, daar gebruiken ze deze methode.
Succes!
Waardoor helpt het?
Je ademt circulair: uitademen via een reservoir in de mondholte en gelijktijdig uitademen via de neus. Je gebruikt keel- en tongspieren. Die zijn bij snurkers meestal slap.
Een trompet helpt niet?
(Wordt geen duidelijk antwoord gegeven, maar blijkbaar niet)
Moet je muzikaal zijn?
Nee, wel doorzettingsvermogen. 5, 6 dagen per week een half uur tot een uur, maar door lage frequentie hebben buren daar geen last van.
PVC-pijpen zijn ook te gebruiken, gaat om de techniek.
Nou ja, je kunt voor meer informatie terecht bij het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis te Nijmegen, daar gebruiken ze deze methode.
Succes!
woensdag 26 augustus 2009 om 00:24
Mijn moeder snurkte enorm en die is op een gegeven moment speciale pleisters ervoor gaan gebruiken. Dit hielp enorm goed.
Weet wel dat die erg duur waren dus wellicht niet de meest beste oplossing voor elke nacht. Maar misschien voor 1 nacht lekker samen doorslapen?
Weet wel dat die erg duur waren dus wellicht niet de meest beste oplossing voor elke nacht. Maar misschien voor 1 nacht lekker samen doorslapen?
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
woensdag 26 augustus 2009 om 01:46
mijn man snurkt veel en luid,z,n zus is al 2x geopereerd tegen snurken ze slaapt nog steeds luid.
we hebben alles al gedaan maar niets hielp,dus wat doe ik nu?
ik ben zelf maar gaan snurken we houden vaak een duet en nu wordt hij wakker van mij en slaapt soms in de logeer.
eindelijk gerechtigheid.
de tip van het zh ga ik nakijken wie weet hebben we er iets aan.
we hebben alles al gedaan maar niets hielp,dus wat doe ik nu?
ik ben zelf maar gaan snurken we houden vaak een duet en nu wordt hij wakker van mij en slaapt soms in de logeer.
eindelijk gerechtigheid.
de tip van het zh ga ik nakijken wie weet hebben we er iets aan.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
woensdag 26 augustus 2009 om 06:12
Mijn zus snurkt enórm!! We waren vorig jaar samen een week naar mijn dochter en ik ben na 1 nacht op een andere kamer gaan slapen....
Zij is nu onder behandeling in het ziekenhuis (kaakchirurg) en het schijnt de stand van haar (onder) kaak te zijn, die dit veroorzaakt.
Ook een vriendin van me snurkt zó erg, dat ook zij apart slapen. Nu heeft ze een ander kussen gekocht (vrij duur, 50 euro), maar het helpt wel...
Zij is nu onder behandeling in het ziekenhuis (kaakchirurg) en het schijnt de stand van haar (onder) kaak te zijn, die dit veroorzaakt.
Ook een vriendin van me snurkt zó erg, dat ook zij apart slapen. Nu heeft ze een ander kussen gekocht (vrij duur, 50 euro), maar het helpt wel...
woensdag 26 augustus 2009 om 06:20
Ik ben er ook zo een, snurk er lekker op los aangezien ik apneu heb. Deels is overgewicht en daar ben in zeer van bewust. Heb nu een hond dus loop wat vaker een rondje of zelfs een flinke wandeling.
Een speciale kussen en/of siliconen gebit in mijn mond heeft mij nooit geholpen.
De arts hier in de States wil mij eerst in een slaaponderzoek hebben, zodat mijn C-pad machine grotendeels wordt vergoed.
Heb met diverse deskundige gepraat en het schijnt dat dit apparaat de enige oplossing is. Een mondkapje op die lucht neus/mond blaast.
Een speciale kussen en/of siliconen gebit in mijn mond heeft mij nooit geholpen.
De arts hier in de States wil mij eerst in een slaaponderzoek hebben, zodat mijn C-pad machine grotendeels wordt vergoed.
Heb met diverse deskundige gepraat en het schijnt dat dit apparaat de enige oplossing is. Een mondkapje op die lucht neus/mond blaast.
woensdag 26 augustus 2009 om 07:23
quote:Miesteph schreef op 25 augustus 2009 @ 23:51:
Ehm, klinkt heel gek misschien maar las in de krant (Dagblad van het Noorden) dat er een nieuw, maar heel goed werkend middel is tegen snurken...Let op: didgeridoo spelen (schijnt ook te werken op een pvc-buis) Even uit mijn hoofd was het iets dat mensen die snurken een verslapde tong en keelspier? hebben en die door dit instrument te bespelen worden versterkt en zo het snurken overgaat.
Misschien iets om op te zoeken op google?Dit geldt met name voor mensen met slaapapneu. Door het circular breathing wat je bij didgeridoo spelen doet, leer je regelmatiger ademhalen en staat je ademhaling dus niet opeens stil zoals bij slaapapneu het geval is. Mijn man speelt al 15 jaar didgeridoo en heeft mensen met slaapapneu hierdoor geholpen (hij geeft er les in), maar helaas: hij snurkt zelf nog evenveel en ook nog eens keihard, dus ik lees hier ook lekker mee naar de gouden tip!!!!
Misschien iets om op te zoeken op google?Dit geldt met name voor mensen met slaapapneu. Door het circular breathing wat je bij didgeridoo spelen doet, leer je regelmatiger ademhalen en staat je ademhaling dus niet opeens stil zoals bij slaapapneu het geval is. Mijn man speelt al 15 jaar didgeridoo en heeft mensen met slaapapneu hierdoor geholpen (hij geeft er les in), maar helaas: hij snurkt zelf nog evenveel en ook nog eens keihard, dus ik lees hier ook lekker mee naar de gouden tip!!!!
woensdag 26 augustus 2009 om 07:40
woensdag 26 augustus 2009 om 08:07
Mijn man heeft ook slaapapneu en moet nu met zo'n masker op slapen. Heel vervelend voor hem, ziet er ook niet uit, maar je hoort geen gesnurk meer. Nou vond ik het snurken dus géén probleem, ik slaap er heerlijk op. En mijn man snurkt ook hard en in alle standen (dus niet alleen liggend op de rug)
Mocht je man wél alleen snurken als hij op z'n rug ligt, dan is het nog mogelijk een soort band aan te schaffen, waarmee het beroemde tennisballetje op de pyjama nagebootst wordt.
Mocht je man wél alleen snurken als hij op z'n rug ligt, dan is het nog mogelijk een soort band aan te schaffen, waarmee het beroemde tennisballetje op de pyjama nagebootst wordt.
Later is nu

woensdag 26 augustus 2009 om 08:11
Meisje-Klein snurkt niet meer - en ze kon behoorlijk geluid produceren - sinds haar neusamandelen eruit zijn.
Kweenie of PP daar zin in heeft...
Bij Lief hielp:
- afvallen
- minder alcohol
- een tijdje gingen 'breatheright' neuspleisters ook goed, en toen hij daar mee stopte hield het effect een tijdje aan.
Maar afvallen en geen alcohol usually does the trick. Stoppen met roken schiijnt ook geweldig te werken, maar dat heeft ie nog niet geprobeerd.
Kweenie of PP daar zin in heeft...
Bij Lief hielp:
- afvallen
- minder alcohol
- een tijdje gingen 'breatheright' neuspleisters ook goed, en toen hij daar mee stopte hield het effect een tijdje aan.
Maar afvallen en geen alcohol usually does the trick. Stoppen met roken schiijnt ook geweldig te werken, maar dat heeft ie nog niet geprobeerd.