Gezondheid alle pijlers

Hoe voelt nierbekkenontsteking?

24-10-2014 18:22 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Sinds maandag last van een blaasontsteking, tijdje terug ook gehad en hoefde geen AB want het ging weg met veel plassen en drinken. Nu dus weer sinds maandag braaf drinken en plassen en het is bijna weg. Maar nu heb ik sinds een uur of 4 een naar gevoel in mijn zij die uitstraalt naar rug en buik. Sinds een uur is het veel erger en twijfel ik of het niet misschien een nierbekkenontsteking is? Geen idee of dit het is want ik heb het nooit eerder gehad. En zo ja, ik ben niet aan het doodgaan (nog), kan dit wachten tot maandag of moet ik als het vandaag niet afneemt de huisartsenpost even bellen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de HAP even bellen in dit geval.
Alle reacties Link kopieren
Als je koorts hebt/krijgt kun je zeker even bellen met de hap. Je krijgt toch eerst een assistente aan de lijn.



Ik heb het vaker gehad, ik vind het heel wisselend. De ene keer wilde ik serieus met mijn hoofd tegen de muur slaan van de pijn, de andere keer had ik alleen bij bewegen steken en hele hoge koorts.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Bij mij voelde het alsof er iemand met een bijl in mijn lichaam aan het hakken was. Ik geloof dat ik nooit iets pijnlijkers heb meegemaakt.



Een vriendin van mij heeft het laatst ook gehad, maar zij had dat hakgevoel niet. Wel voelde ze die uitstralende pijn waar jij het over hebt. En ze had gigantische koortsen. Dat had ik ook trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Koettie,



Ik heb een tijdje geleden nierbekkenontsteking gehad en ik raad je toch wel aan zo snel mogelijk AB te krijgen.

Bij mij was de situatie hetzelfde.. na veel water/zuur drinken leek het een stuk beter te gaan maar na een paar dagen opeens pijn in mijn onderrug wat leek op rugpijn. 's Nachts enorm veel pijn gehad.

Ik had de eerste dag nog geen koorts, dat kwam pas na de 2e nacht.
Alle reacties Link kopieren
vreelijk veel pijn, zweten als een otter.

nadat ik vaker nierbekkenontstekingen had gehad werd de pijn minder en voelde ik me vreselijk depri en ellendig.



ik heb het chronisch gehad.
wij slapen nooit.
bij een heftige blaasonsteking heb ik last van onderrug en buik, bij een nierbekken onsteking heb ik zo'n pijn dat ik niet meer kan lopen, plas ik bloed, heb ik koorts en moet ik overgeven, maar ik kan het verkeerd hebben, heb het pas 2 keer gehad
Alle reacties Link kopieren
Bij mij begint het met een blaasontsteking idd en vervolgens een zeurderige soms kloppende pijn in m'n rug, zeg maar net onder je bh bandje. Als het doorzet doet het zeer ook als je daar drukt of bv de rugleuning hebt. Aan de voorkant heb ik eigenlijk geen last. Ik zou het zelf vanavond even aankijken, maar als het aanhoudt morgenochtend toch even bellen, nierbekkenontstekingen moet je echt niet verwaarlozen! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
ik had trouwens ook bruine , stinkende urine.

voordat ze achter die nierbekkenontstekingen kwamen ben ik onderzocht op malaria.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Nou hing net kokhalsend boven de wc opeens. Ik ga nu bellen!
Alle reacties Link kopieren
Alsof je een nierstoot krijgt en dat aan één stuk door. Heel pijnlijk. Beterschap!
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker, 6 minuten geleden

Alsof je een nierstoot krijgt

Een Claudio'tje



Ik had geen (of geen last van) een blaasontsteking, maar wel erg veel pijn van een NBO. Ik heb geen kinderen, maar liep wel de pijn weg te puffen. Liggen, zitten, staan, lopen.. Alles deed pijn. Gelukkig deed de Antibiotica snel zijn werk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
ik

sterkte!!
Bellen Koettie. En laat je niet afschepen.



Ik heb toen ook de HAP huilend en wanhopig gebeld en kan er met terugwerkende kracht nog boos om worden. Aan de lijn kreeg ik een verveelde, belerende trut. Ze vond dat ik me aanstelde, bleek uit haar intonatie. Ik moest maar een paracetamol nemen. Ik belde om vier uur 's nachts. Het waren mijn mijn darmen zei ze. Ik moest meer vézels eten. Tot op de dag van vandaag kan ik nog een bom op dat mens gooien. Met d'r vezels.



Nu zou ik me dat nooit meer laten gebeuren, maar toen wel. Twee dagen later (de tussenliggende dag was ik zo'n beetje dood) toch even langs de buurvrouw gegaan toen ik me 'beter' voelde: 42 graden koorts had ik. Ik moest gelijk de dokter weer bellen van buurvrouw Baukje. Ik was 18 en een weekje alleen thuis.



Sorry hoor, voor deze onderbreking. Ik moest het even kwijt. Misschien toch die bom eens gooien, het laat me niet los
Alle reacties Link kopieren
o
Alle reacties Link kopieren
Haal na de antibioticakuur altijd een probioticakuur bij de apotheek. Yakult en dat soort shit werkt niet.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Voelt alsof een steen met scherpe punten in je rug ligt te wroeten.

En koorts, men...wat een pijn.



Na één dag blaasontsteking die volgens de huisarts niet in de urine te zien was, ben ik stug door blijven lopen. Met als gevolg dat ik na een week met spoed ben opgenomen en een week in het ziekenhuis heb gelegen. Ik moest aan het infuus met antibiotica en volledig plat Wees voorzichtig hiermee.



En wat her gezegd wordt, neem probiotica. Ik kreeg na die tijd een hardnekkige schimmelinfectie cadeau
Alle reacties Link kopieren
Werd serieus genomen en zit nu in de wachtkamer. Ofnouja, ijsbeer want zitten doet meer zeer. Thanks voor alle lieve snelle reacties!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
goed zo!
Alle reacties Link kopieren
Voelt alsof iemand je in je zij steekt met een mes. Continu. Ik zou zsm contact opnemen met hap en aangeven dat het niet gaat, ik heb een nacht en een ochtend gewacht toen (wist niet eens dat ik blaasontsteking had, dus ook niet wat dit was), en heb uiteindelijk een week in het ziekenhuis gelegen aan de zware morfine en een half jaar antibiotica gehad en moeten herstellen. De nierbekkenontsteking was overgeslagen op m'n nieren en had een zware infectie. Dat wens ik niemand toe!
Klinkt echt als mijn ervaring met een nierbekontsteking. Sterkte TO, ik vond het behoorlijk pijnlijk!

Laat je weten wat de dokter zei?
Alle reacties Link kopieren
Veel beterschap TO, fijn dat je gelijk mocht langskomen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik was gigantisch mosterd. Heel veel succes en beterschap TO!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ravati schreef op 24 oktober 2014 @ 19:56:

Ik was gigantisch mosterd. Heel veel succes en beterschap TO!nou ja, de gevolgen kunnen zeer ernstig zijn. toch ook goed om die van jou te horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven