Gezondheid alle pijlers

Ik heb genitale herpes!

23-09-2014 22:43 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve lezers,



Ik weet nu ongeveer 7 maanden dat ik herpes genitalis heb.

Ik weet nog steeds niet van welke van mijn exen ik het heb gehad.

7 maanden geleden kreeg ik opeens een uitbraak (een hele pijnlijke blaasje bij mijn schaamlip en hevige spierpijn) en toen zei mijn huisarts dat ik besmet was. Ik was in die tijd vrijgezel en had geen seks dus ik kon het niet helemaal plaatsen. Ik heb toen in totaal 4 sekspartners gehad en bij elke relatie deed ik een soa test en was ik elke keer "schoon". Blijkbaar werd ik niet op herpes getest en daardoor kan ik nu niet weten van wie ik het heb. Ik heb begrepen als je besmet wordt dat je heel snel daarna een uitbraak krijgt maar ik heb nu ook vaker gelezen dat het pas veel later kan komen wat mijn geval is.



Ik heb in 7 maanden maar 1 uitbraak (eerste en de laatste tot nu toe) gehad en verder heb ik er gelukkig geen last van.

Ik zit er wel heel erg mee. Ik ben bang om een nieuwe relatie te beginnen omdat ik mij heel erg schaam om het te vertellen aan iemand. Alleen ik en mijn huisarts weten het, ik durf het niet eens aan mijn beste vriendin of mijn moeder te vertellen.



Ik wou graag weten of er meer mensen zijn die het ook hebben waarmee ik kan praten aangezien ik niemand heb om erover te hebben.



groetjes Lois
anoniem_207877 wijzigde dit bericht op 23-09-2014 22:53
Reden: fout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Weinig verstandig van, maar wat ik wel weet is dat je een AANval hebt, geen UITval.
Alle reacties Link kopieren
Nou 't voordeel is, als je een nieuwe relatie hebt, dan duurt het altijd even voordat je met elkaar vrijt (zeker onveilig) dus dat is dan meteen een goede test. En als je zomaar met iemand vrijt mag ik toch aannemen dat je het voortaan altijd veilig doet ?
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik het niet, maar kan me goed voorstellen dat je het moeilijk vindt om over te praten. Op het hebben van een SOA rust toch nog steeds een taboe lijkt wel.

Maar je kunt er niets aan doen, hebt je voor iedere relatie laten testen. En ik neem aan je toenmalige partners dus ook. En herpes wordt volgens mij niet op getest omdat dit latent aanwezig kan zijn zonder dat er een uitbraak is.

Misschien toch goed een goede vriendin waarvan je weet dat ze niet verder vertelt in vertrouwen te nemen. Je zit hiermee en je verhaal en gevoelens van onzekerheid kunnen delen kan een opluchting zijn.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
ik had het ook van een ex vriendje.

verschrikkelijk.. kon er echt van wakker liggen.

het was mijn 2de sex partner en voelde me gelijk een slet (onzin natuurlijk en ben ik zeker niet)



het proberen weg te halen was hell !

en heb omdat dokters goedje zo verschrikkelijk was (na week mee gestopt) ieder wonder middel bijna geprobeerd van het internet. niets hielp



uiteindelijk had ik heel erg veel geluk en is het na een maand allemaal vanzelf verdwenen en niet meer terug gekomen.



ik begrijp ook dat je het moeilijk vind om aan je volgende partner te vertellen.

ik heb dat zelf erg snel verteld want dan was ik er maar vanaf.. mijn vriend deed er Gelukkig heel erg lief over maar had wel "wurg neigingen" naar ex.



4 jaar later nogsteeds niks..

hopelijk kom jij er ook snel "vanaf"
A woman with class is timeless
Alle reacties Link kopieren
quote:meelezer1984 schreef op 23 september 2014 @ 22:48:

Nou 't voordeel is, als je een nieuwe relatie hebt, dan duurt het altijd even voordat je met elkaar vrijt (zeker onveilig) dus dat is dan meteen een goede test. En als je zomaar met iemand vrijt mag ik toch aannemen dat je het voortaan altijd veilig doet ?Herpes kan je prima met condoom oplopen!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
p.s ook ik heb me steeds laten testen en mwt condoom gevreeën.. kutte aan deze soa is alleen dat condooms bijna niet helpen omdat bij de man vaak buiten "condoom gebied" zit
A woman with class is timeless
Alle reacties Link kopieren
@earlgreythee; Ik bedoelde uitbraak, excuses.



@meelezer1984; Ik vrij nooit zomaar met iemand dus dat scheelt. En ik doe het nu alleen met condoom uiteraard. Alsnog ben ik bang dat als ik het vertel dat die persoon dan weg gaat en het aan andere mensen verteld.



@stala ; Bedankt voor je berichtje, ik vind het toch echt moeilijk om erover te praten met iemand die het zelf niet heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:cherry_91 schreef op 23 september 2014 @ 22:55:

p.s ook ik heb me steeds laten testen en mwt condoom gevreeën.. kutte aan deze soa is alleen dat condooms bijna niet helpen omdat bij de man vaak buiten "condoom gebied" zitEh nee. Dat is niet zo. Het zit vaak op de eikel of onder de voorhuid. Dat is toch echt wel het ''condoom gebied''. Ik heb hier ook weleens gelezen dat mensen denken dat een SOA ''door het condoom heen'' gaat, maar ook dat is onzin. Anders zouden er geen condooms zijn , als het toch niet helpt.
Alle reacties Link kopieren
Daarbij, veel mensen zijn drager van het virus maar niet iedereen krijgt een uitbraak. Net zoals met koortslippen. Haast iedereen is daar zelfs mee besmet maar het is een kleinere groep die uitbraken krijgt. Misschien goed om dat in je achterhoofd te houden.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:cherry_91 schreef op 23 september 2014 @ 22:55:

p.s ook ik heb me steeds laten testen en mwt condoom gevreeën.. kutte aan deze soa is alleen dat condooms bijna niet helpen omdat bij de man vaak buiten "condoom gebied" zit



Fijn dat ik niet de enige ben! Bedankt voor je bericht.

Heb je nog steeds seks met een condoom met je vriend als ik vragen mag of doen jullie het ook zonder?
Alle reacties Link kopieren
quote:loisjebrem schreef op 23 september 2014 @ 22:56:

@earlgreythee; Ik bedoelde uitbraak, excuses.



@meelezer1984; Ik vrij nooit zomaar met iemand dus dat scheelt. En ik doe het nu alleen met condoom uiteraard. Alsnog ben ik bang dat als ik het vertel dat die persoon dan weg gaat en het aan andere mensen verteld.



@stala ; Bedankt voor je berichtje, ik vind het toch echt moeilijk om erover te praten met iemand die het zelf niet heeft.Dat iemand bij je weggaat of aan anderen verteld, daar heb je helaas nooit invloed op. Er is een ongeschreven regel van fatsoen dat mensen niet als een relatie over is alle geheimen van hun ex rond vertellen. Maar je kan dit gewoon ontkennen , mocht het gebeuren, want niemand anders dan je arts weet of het waar is of niet. En veel mensen zullen dan denken "oh ze zijn uit elkaar, dit is zo'n kinderachtige roddel''. Dus ik denk dat het zo'n vaart niet loopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:meelezer1984 schreef op 23 september 2014 @ 23:01:

[...]





Dat iemand bij je weggaat of aan anderen verteld, daar heb je helaas nooit invloed op. Er is een ongeschreven regel van fatsoen dat mensen niet als een relatie over is alle geheimen van hun ex rond vertellen. Maar je kan dit gewoon ontkennen , mocht het gebeuren, want niemand anders dan je arts weet of het waar is of niet. En veel mensen zullen dan denken "oh ze zijn uit elkaar, dit is zo'n kinderachtige roddel''. Dus ik denk dat het zo'n vaart niet loopt.Bedankt voor je reactie! Je hebt inderdaad gelijk, voel mij al een stuk beter erover nu ik het zo bekijk
Alle reacties Link kopieren
Van www.huidziekten.nl gehaald. Niemand zegt hier dat soa's door een condoom heengaan. Maar herpes komt wel degelijk met grote regelmaat buiten het condoomgebied voor. Dus niet zo raar gaan kletsen. Lees zelf maar.



Er is geen volledige bescherming tegen besmetting met herpes genitalis. Ook niet als je weet dat je partner geïnfecteerd  is met het virus en je voorzorgsmaatregelen treft. Je kunt bijvoorbeeld een herpesinfectie hebben zonder dat je zelf klachten hebt. Er zijn dan geen blaasjes of rode plekjes, maar je kan wel besmettelijk zijn voor anderen. Je kunt het virus ook ongemerkt overdragen omdat de blaasjes op plaatsen zitten waar je ze niet (goed) kunt zien, bijvoorbeeld op de baarmoedermond of in de anus. Omdat een condoom de geslachtsdelen nooit helemaal bedekt, is besmetting ook mogelijk als de blaasjes buiten de condoomrand zitten. Door zorgvuldig te handelen en beschermd te vrijen, kun je de kans op een herpesinfectie wel sterk verminderen.Er is geen volledige bescherming tegen besmetting met herpes genitalis. Ook niet als je weet dat je partner geïnfecteerd  is met het virus en je voorzorgsmaatregelen treft. Je kunt bijvoorbeeld een herpesinfectie hebben zonder dat je zelf klachten hebt. Er zijn dan geen blaasjes of rode plekjes, maar je kan wel besmettelijk zijn voor anderen. Je kunt het virus ook ongemerkt overdragen omdat de blaasjes op plaatsen zitten waar je ze niet (goed) kunt zien, bijvoorbeeld op de baarmoedermond of in de anus. Omdat een condoom de geslachtsdelen nooit helemaal bedekt, is besmetting ook mogelijk als de blaasjes buiten de condoomrand zitten. Door zorgvuldig te handelen en beschermd te vrijen, kun je de kans op een herpesinfectie wel sterk verminderen.quote:meelezer1984 schreef op 23 september 2014 @ 22:59:

[...]





Eh nee. Dat is niet zo. Het zit vaak op de eikel of onder de voorhuid. Dat is toch echt wel het ''condoom gebied''. Ik heb hier ook weleens gelezen dat mensen denken dat een SOA ''door het condoom heen'' gaat, maar ook dat is onzin. Anders zouden er geen condooms zijn , als het toch niet helpt.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
ik doe het al heel lang niet meer met condooms (3 jaar relatie) maar vriend was wel vorige maand erg bang iets te hebben..



virus gaat nooit helemaal uit je lijf zegt mijn huisarts dus het kan bijvoorbeeld over 10 jaar weer terug komen. kans bij mij is alleen kleiner omdat het vrij snel vanzelf is weggegaan.



bij mijn ex zat het aan het begin van zijn schaamhaar zegmaar..waar condoom dus niet komt..
A woman with class is timeless
Alle reacties Link kopieren
Uit deze website blijkt dat 20-30% van de Nederlandse bevolking herpes genitales heeft.

http://www.vulvapoli.nl/w ... /herpes-genitalis-23.html



Het klinkt wat vreemd dat je dit juist nu krijgt. Maar als ik de term 'recidief' goed begrijp, gaat het om iets dat (ook op andere wijze) pas veel later na de infectie terug kan komen of tevoorschijn kan komen.
Alle reacties Link kopieren
mag ik vragen wat jij voor behandeling hebt gehad TO?



knap trouwens dat je het in 7 maanden aan niemand vertelt.

ik vond het verschrikkelijk en bijna al mijn vriendinnen weten het wel.



je hoeft je er echt niet voor te schamen!
A woman with class is timeless
Alle reacties Link kopieren
Probleem is gewoon ook dat er vaak handwerk over en weer plaatsvindt en je ook zonder zichtbare blaasjes besmettelijk kunt zijn. Condooms beschermen dus. Maar tot in zekere maten.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:cherry_91 schreef op 23 september 2014 @ 23:08:

ik doe het al heel lang niet meer met condooms (3 jaar relatie) maar vriend was wel vorige maand erg bang iets te hebben..



virus gaat nooit helemaal uit je lijf zegt mijn huisarts dus het kan bijvoorbeeld over 10 jaar weer terug komen. kans bij mij is alleen kleiner omdat het vrij snel vanzelf is weggegaan.



bij mijn ex zat het aan het begin van zijn schaamhaar zegmaar..waar condoom dus niet komt..



Ja ik heb ook maar 1 uitbraak gehad en verder helemaal geen last van maar ik heb begrepen dat zelfs als je geen last van hebt dat je toch besmettelijk bent omdat het eenmaal in je zit.



Daarom vind ik het zo vervelend dat ik het moet vertellen terwijl ik er verder helemaal geen last van heb.



Wel fijn om te lezen dat je al zo lang zonder condoom doet en je vriend toch niet hebt besmet. Ik vrees namelijk dat ik mijn toekomstige vriend kan besmetten mocht bij besluit nemen om het zonder condoom te willen doen wetend dat ik herpes heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:cherry_91 schreef op 23 september 2014 @ 23:11:

mag ik vragen wat jij voor behandeling hebt gehad TO?



knap trouwens dat je het in 7 maanden aan niemand vertelt.

ik vond het verschrikkelijk en bijna al mijn vriendinnen weten het wel.



je hoeft je er echt niet voor te schamen!Ik kreeg een antibiotica kuur geloof ik en een zalfje. Blaasje was binnen week weg en sinds toen nooit last gehad.
Alle reacties Link kopieren
Zonder nou vervelend te willen zijn, maar ik snap écht niet dat er zoveel mensen uit een soort gewoonte, laksheid (of onwetendheid ? ) vrijen zonder condoom, ook als ze niet een langere relatie met iemand hebben. Eigenlijk heb je nog ''geluk'' met herpes omdat je dan gewaarschuwd bent en niet opnieuw die fout maakt. Maar stel nou dat het HIV was ? Dan was je verder van huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:stala schreef op 23 september 2014 @ 23:12:

Probleem is gewoon ook dat er vaak handwerk over en weer plaatsvindt en je ook zonder zichtbare blaasjes besmettelijk kunt zijn. Condooms beschermen dus. Maar tot in zekere maten.Ja precies, ik ben zeker besmet door iemand met een onzichtbare blaasje anders had ik echt geen seks gehad met die persoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:meelezer1984 schreef op 23 september 2014 @ 23:15:

Zonder nou vervelend te willen zijn, maar ik snap écht niet dat er zoveel mensen uit een soort gewoonte, laksheid (of onwetendheid ? ) vrijen zonder condoom, ook als ze niet een langere relatie met iemand hebben. Eigenlijk heb je nog ''geluk'' met herpes omdat je dan gewaarschuwd bent en niet opnieuw die fout maakt. Maar stel nou dat het HIV was ? Dan was je verder van huis.



Vrij jij dan altijd met condoom?

Ik heb 4 bedpartners gehad met wie ik allemaal een lange relatie heb gehad en pas na een langere tijd besloot om het zonder condoom te doen. Elke keer als ik en mijn partner besloten om het zonder condoom te doen gingen wij beide een soa test doen anders zou ik het nooit zomaar doen. Ik ben altijd voorzichtig geweest en zo zie je maar..
Alle reacties Link kopieren
kans dat ik mijn vriend een x besmet is er ja.. maar kans is heel erg klein.

daarbij geeft het mij een fijn gevoel dat ik er altijd eerlijk over ben geweest.

enige "positieve" van deze soa is dat het cosmetisch niet erg leuk is maar, je word er niet onvruchtbaar van of iets..



verder klopt het idd dat bijna iedereen het virus in zich heeft.

dus ben ik een keer ongelooflijk beroert dan zou het terug kunnen komen maar nogmaals...kan is heel erg klein en ik voel me absoluut niet stom dat ik zonder condoom vrij!
A woman with class is timeless
Alle reacties Link kopieren
en voor mevrouw "doe het met condoom!"



ik ben op alles getest. jaar geleden nog

ik heb niks

partner niks

dus waarom zou ik?
A woman with class is timeless

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven