Gezondheid alle pijlers

Kind met kraters in het gezicht door de waterpokken

01-09-2014 21:26 14 berichten
Hoi,

Mijn kind zat drie maanden geleden van top tot teen onder de waterpokken. En echt grote waterpokken. Hij heeft in zijn gezicht nu van die lelijke kraters. Ik vind het zo ontzettend jammer van zijn gave gezichtje... hij is pas 5. Ik heb littekencreme gesmeerd maar het lijkt niet geholpen te hebben. Zijn er nog oplossingen nu? of is het aanvaarden?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij heeft voor verschillende littekens Bio Oil enorm goed geholpen. Ook voor een paar littekens van de waterpokken (die ik pas kreeg toen ik volwassen was). Ik weet alleen niet of je dat ook bij kinderen mag gebruiken
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Er zijn van die speciale crèmes (biolin?). Mijn schoonzus smeert nu al een half jaar iedere avond neefje in, pas sinds een maand of twee dat het afneemt. Neefje heeft het ook echt heel erg te pakken gehad. Zelf heb ik er ook nog vier op mijn gezicht, dankzij vele peelings wat minder geworden maar dat is natuurlijk geen optie bij een kind. Het zal wel minder 'diep' worden met de jaren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft er 1 boven haar wenkbrauw die je ziet als je erop let, de rest is weggegaan. Ik hoop dat ze wegtrekken bij je zoontje, zo rot als hun gave bekkie nu al beschadigd is , ze heeft ook een zichtbaar litteken van een kattenkrab op haar wang, vind ik zo zonde!
Lelijke plekjes ná de waterpokken



Misschien staan hier nog goede tips in?
Litteken crème van Biodermal, werkt echt heel goed.
Drie maanden geleden is nog zo kort. Heb zelf heftig waterpokken gehad als kind, Had de waterpokken op mijn 3e gehad. Een jaar later, op mijn eerste schoolfoto meerdere putjes in mijn gezicht had. Een jaar later in groep 2 was het weg. Behalve nog een plekje tussen mijn wenkbrouwen, dat was weg toen ik 18 ofzo was. Sommige heftige puisten in de puberteit herstelden bij mij ook langzaam, ging ook een half jaar overheen. Maar geef het tijd. Zijn huid zal echt op gaan knappen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste zoon was pas 3 maanden oud toen hij de waterpokken kreeg, behoorlijk heftig en vooral in zijn gezicht. Hij is nu 9 jaar en hij heeft nog steeds veel putjes over zijn hele lijf en ook een paar in zijn gezicht. Ik ga er niet vanuit dat die nog weg gaan, eerlijk gezegd. Maar ik vind het niet storend, het hoort gewoon bij hem.
Alle reacties Link kopieren
Zou er echt wat aan te doen zijn aan die diepe kraters? Ik heb de waterpokken ook gehad als kind en nog steeds veel diepe littekens ervan. Met peelings ed gaan ze niet weg. Zijn echt veel te diep. Ben eigenlijk wel benieuwd of ze wel weg waren gegaan als ik er wat als kind aan had laten doen?
Aan die kraters kan je volgens mij niets doen, ik heb er 1 boven mijn wenkbrauw en ik ben nu 27 en toen ik waterpokken had was ik 4...
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft ze 3 jaar geleden had, met z'n 3 en hij heeft er op z'n rug echt flinke littekens aan over gehouden. Smeren met littekencreme heeft helaas niets geholpen
quote:tandpasta schreef op 01 september 2014 @ 22:14:

Zou er echt wat aan te doen zijn aan die diepe kraters? Ik heb de waterpokken ook gehad als kind en nog steeds veel diepe littekens ervan. Met peelings ed gaan ze niet weg. Zijn echt veel te diep. Ben eigenlijk wel benieuwd of ze wel weg waren gegaan als ik er wat als kind aan had laten doen?



Ik heb zelf goede ervaringen met de nertsolie (het is maar een naam trouwens!!) van Mylene. Eigenlijk is dat zo´n thuispartydinges, geen idee of je het spul online kunt bestellen. Het duurt trouwens wel een hele tijd dus niet na twee weken stoppen omdat het niet helpt, reken op zeker een half jaar.



Ik heb zelf door een borstverkleining littekens, maar toen ik eens in het ziekenhuis lag en gewassen werd, waren ze nogal wild en dat is niet fijn. Ze hadden de littekens helemaal niet gezien, zo goed zijn ze weggetrokken. Maar ik heb dus wel heel lang gesmeerd.
Heb ze ook, ben 25. Gaan nooit meer weg. Die van mij zijn ook best ernstig, ik kreeg waterpokken op vakantie en die waren door de hitte geknapt.



Het interesseert me niet zo, maar kan me voorstellen dat je het zonde van zo'n jong gaaf huidje vind.
Alle reacties Link kopieren
7 Unexpected Ways to Get Rid of Chicken Pox Scars ... http://skincare.allwomens ... -rid-of-chicken-pox-scars



Ik vond dit toevallig, mss heb je er wat aan? Dat laser en microdermabrasie nu geen optie is snap ik. Maar de andere tips kunnen mss een optie zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven