Gezondheid alle pijlers

Kraanwater vs fleswater

23-04-2014 22:34 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend kwam vandaag thuis van een zakelijke afspraak en had daar gehoord dat ons kraanwater tegenwoordig niet zo gezond meer is (oa hormonen, medicijnen) en had een lading Spa flesjes mee.



Ik drink minimaal anderhalve liter water per dag en ik vind het eigenlijk een beetje onzin. Of niet?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Onzin.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ach, ik woon op de heuvelrug, d'r stroomt hier puur bronwater uit de kraan.



(Hebben die prutsers het ook even gehad over de natrium toevoegingen in het flessenwater?)
Waar bedoel je met bij ons?



Spa komt uit de grond, net als het water bij ons. Maar in de randstad bv gebruiken ze gebruikt water en ik wil best geloven dat daar resten van het een of ander in zit. Maar blijkbaar niet veel want anders was ons slang aangeraden fleswater te drinken.
Alle reacties Link kopieren
Hee buuv!



Ach ja, dat een flesje Spa 1000x zo duur is maakt vast niet uit. En verder, ons water (en vooral de heuvelrug) is beter dan ooit.

Commercieel gelul.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Water voor een groot deel van de randstad wordt gewonnen uit het IJsselmeer, getransporteerd naar de duinen en daar uitgebreid gefilterd.



Het lijkt me sterk dat het als drinkwater mag dienen als er allerlei stoffen inzitten die niet mogen.



En wijs je je vriend ook even op de vervuiling die plaatsvindt bij het produceren en verwerken van al die plastic flesjes water?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle Jezus:



Prijzen

Hoeveel u voor het water uit de test moet betalen, loopt nogal uiteen. Zo betaalt u voor een flesje mineraalwater bij de kiosk al gauw zo’n ¤ 1,50 a ¤ 2,-. Dit in tegenstelling tot de prijs van een halve liter kraanwater, die kost tussen de ¤ 0,00045 en ¤ 0,00063. Kassa rekende uit dat voor het bedrag van een flesje mineraalwater a ¤ 2,- u minstens 1500 liter water kunt kopen.
Alle reacties Link kopieren
Flesjes water zijn ook belachelijk belastend voor het milieu. Die worden heel Europa doorgereden voor ze hier in de supermarkt belanden.
Hai Fame!
Alle reacties Link kopieren
http://www.water.nl/is_fl ... zonder_dan_kraanwater.htm
Alle reacties Link kopieren
Mooie duurzame fles kopen en gewoon vullen met kraanwater.
Alle reacties Link kopieren
Die zakelijk afspraak was toch niet de producent van Spa he? :D
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Hij eet ook geen vlees? En eet alleen onbespoten groente?
Onzin. Kraanwater is net zo goed als bronwater. Wel vind ik bronwater lekkerder dan kraanwater, dus ik koop wel flesjes water.
Lekkerder?!

In wat voor wereld zijn we beland.

Smaakloos water is zelfs al niet lekker genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 23 april 2014 @ 23:27:

Onzin. Kraanwater is net zo goed als bronwater. Wel vind ik bronwater lekkerder dan kraanwater, dus ik koop wel flesjes water.



Dat ligt aan waar je woont in NL

Ik vond het harde water in Groningen niet zo lekker, in A'dam is het prima
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is de wetgeving voor kraanwater een stuk strenger dan voor bronwater.
Alle reacties Link kopieren
Kraanwater wordt beter gecontroleerd en is van betere kwaliteit dan gebotteld water.



Kraanwater versus bronwater: kwaliteit

Het Nederlandse kraanwater behoort tot de beste ter wereld. Ons kraanwater is aan veel strengere kwaliteitseisen onderworpen dan gebotteld bronwater. Gebotteld mineraal- of bronwater voldoet dus niet altijd aan de drinkwaternormen.



Ons drinkwater wordt op grond van wettelijke voorschriften op 65 stoffen gecontroleerd. De kwaliteitseisen voor flessenwater zijn omschreven in het Warenwetbesluit Verpakte Waters. Hierin staat slechts van 15 stoffen beschreven wat de maximale of minimale hoeveelheid in het water mag zijn.



Medisch microbioloog Rob Klont van het universitair Medisch Centrum Sint Radboud in Nijmegen onderzocht 68 flessen bronwater en mineraalwater. In bijna de helft van het gebottelde water trof hij hoge niveaus van verontreiniging aan door bacteriën, waaronder legionella. Hij concludeert: "Het drinken van bron- en mineraalwater kan schadelijk zijn voor een groep patiënten, van wie het immuunsysteem is aangetast.”



https://www.nudge.nl/nudges/48
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Er is wel degelijk smaakverschil, maar dat is een gevolg van de bron, oppervlaktewater of grondwater. Gelukkig heb ik het lekkerste kraanwater van Nederland, uit dezelfde bron als waar Sourcy vandaan komt, langs de snelweg bij Bunnik. alle water in Nederland voldoet aan de zeer hoge eisen die het rijk aan het water stelt. zonde van je geld, flessenwater!
leef, geniet en eet!
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er maar net aan waar je woont. In deventer zou ik flessenwater nemen, het water is daar zelfs bruin! In amsterdam is het prima te drinken, oost groningen heeft zeer lekker water en in den haag...jak, vies water. Dat er troep in zou zitten geloof ik niet zo behalve deventer dan :D
Ik vind spa ook lekkerder jammer eigenlijk. Koop het ook niet vaak.Het lekkerste water dat ik ooit gedronken heb kwam uit een bron in het regenwoud van Mexico. Vlak bij een Maya nederzetting. Da was overigens gratis . Dus nee, om de prijs gaat het me niet .
Alle reacties Link kopieren
Kraanwater word sterk gepromood in nl. Je hebt in nl gratis watertap punten van join the pipe. Vind ik trouwens een goed initiatief
Alle reacties Link kopieren
En die zakelijke afspraak was met een vertegenwoordiger van een waterbottelaar?

Je vriend laat zich wel snel ompraten naar een afspraak.

Misschien kun je hem eens op gesprek sturen bij een bierbrouwer, brengt hij een lading bier mee naar huis, omdat dat gezonder is dan kraanwater
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
ik mis de fluor
Hier (zuidwest Brabant) smaakt 't kraanwater prima! Er zijn echter ook gebieden waar 't slecht smaakt en dan drink ik liever flesjes. In veel landen zit er chloor in het kraanwater, dan spoel ik er m'n mond nog niet mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven