Gezondheid alle pijlers

Lastig, ziek zijn

05-09-2013 11:37 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik zit even met een dilemma, ik ben al 4 dagen ziek. Griepverschijnselen, koorts-warm/koud-hoofdpijn-overgeven-duizelig etcetera. Flink beroerd dus.

Ma en di heb ik nog gewoon gewerkt maar gisteren en vandaag ging het echt niet meer. Dit ging niet zonder slag of stoot aangezien in zelf vervanging heb moeten regelen om mijn werk over te nemen.

Nou heb ik vanochtend vroeg voor het laatst over gegeven en ik voel me al wel een stuk beter dan gisteren, koorts volgens mij gezakt en kan weer beetje forummen en tv kijken enzo.

Nu dus de kwestie : mijn collega geeft aan dat ze morgen mijn dienst wel wil overnemen (van 8 tot 14) maar dan werkt zij morgen van 8-21.

Helaas kan ik niet op een andere manier vervanging regelen.



Zal ik dus morgen gaan werken of thuis blijven om helemaal aan te sterken? En volgende week op volle kracht weer aan de slag?
Alle reacties Link kopieren
Het is ook best lastig om dit last minute te regelen ivm kindje van collega enzo.
Volgens mij mag je helemaal niet werken zo lang achter elkaar.

Als er iets gebeurd, ben je de pineut. Maar dat is zo in de zorg. Ik weet niet om welke sector dit gaat
Alle reacties Link kopieren
quote:Miekkie schreef op donderdag 05 september 2013 11:40 Volgens mij mag je helemaal niet werken zo lang achter elkaar.

Als er iets gebeurd, ben je de pineut. Maar dat is zo in de zorg. Ik weet niet om welke sector dit gaat Detailhandel
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk erg vervelend voor je werk, maar als je ziek bent, ben je ziek. En het is niet aan jou om vervanging voor jezelf te gaan zoeken, maar aan je werkgever. Tijd voor je werkgever om beter voorbereid te zijn op dit soort situaties.
Raar, ik heb nog nooit gehoord dat je bij ziekte zelf vervanging moet regelen. Dat ziek zijn en je werk jouw probleem is. Ziek is toch ziek? Dat is toch het risico voor de werkgever? Werknemers kunnen toch ziek zijn? Beetje raar. En wat dan als er geen vervanging is? Moet je dan ziek onderweg naar werk en op werk misschien wel de boel bij elkaar kotsen of onwel worden...?
Alle reacties Link kopieren
Ja dit is dus een beetje een lastige kwestie.

Hier ben ik het helemaal mee eens en dinsdag was het dus ook echt niet goed dat ik ben gegaan. Ivm overgeven en dergelijke, was toen al echt ziek.

Ik ben zelf winkelmanager en mijn baas gaf aan dat zij het 'bezettingsprobleem' niet voor mij op kon lossen.



Hierover ga ik later nog wel met haar in gesprek.

Iedereen mag zich ziekmelden en dan is het mijn probleem, prima, hoort bij de job, maar ik kan me dus nooit ziekmelden
Alle reacties Link kopieren
Jou ziek-zijn zou niet lastig moeten zijn, het is je baas die lastig is.



Heeft jouw baas toevallig nog een baas,

Eens kijken wat die ervan vind als jij straks achter de kassa staat te kotsen misschien?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Uitzieken.

En inderdaad, ziek is ziek.

Beterschap verder!
Alle reacties Link kopieren
quote:Cinna schreef op 05 september 2013 @ 11:45:

Het is natuurlijk erg vervelend voor je werk, maar als je ziek bent, ben je ziek. En het is niet aan jou om vervanging voor jezelf te gaan zoeken, maar aan je werkgever. Tijd voor je werkgever om beter voorbereid te zijn op dit soort situaties.

Nou dit dus!



Daarnaast zorgt jouw baas er op deze manier voor dat jij je bezwaard en lastig voelt omdat je ziek bent. Ze moet niet haar probleem jouw probleem maken.



Ik heb eens bij een bedrijf gewerkt waarbij je iedere morgen een berichtje moest sturen of je nog ziek was of niet...... heel irritant!
Het is aan je baas om vervanging te regelen. Lekker thuisblijven dus en het je werkgever laten uitzoeken. Die wordt daar voor betaald.
Lekker. Sta je naast je collega's ook nog klanten op te zadelen met je griep. Laat je baas lekker haar werk doen en ervoor zorgen dat er vervanging komt.
Alle reacties Link kopieren
Wel herkenbaar, gebeurt meer in de detailhandel. En al helemaal als je zoals jij manager van de winkel bent. Je bent gewoon ziek, het is niet anders. Je hebt ook nog eens je best gedaan om vervanging te regelen, ziek eerst even uit en maak je niet teveel zorgen. Dat je collega zo'n lange dag draait dan is wel lullig. Is er niet een ander die de avond of ochtend kan overnemen? Zou ik aan je baas aangeven als ik jou was maar eigenlijk is het op dit moment niet jouw pakkie an.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven