Gezondheid alle pijlers

Moedervlek piercing

23-08-2013 22:34 16 berichten
Ik denk dat dit verhaal raar gaat klinken, maar ik moet echt even advies hebben. Ik weet dat veel mensen gaan zeggen dat dit niet mijn probleem is, maar ik maak me echt zorgen.



Mijn zus heeft al ongeveer 5 jaar een helix piercing (dit is een piercing/oorbel in je oor, helemaal bovenin in je kraakbeen). Sinds ongeveer 2 jaar heeft ze last van een klein vochtbultje bij die piercing. Ze heeft er lang niets mee gedaan maar is vorige maand even langs de piercingshop geweest en die raadde een bepaald middeltje aan. Middeltje werkte even, maar na een tijdje niet meer en nu gaat ze beginnen met een zeezoutspoeling. Ze is ook al een keer naar de dokter geweest voor het bultje, maar die zei, net als de piercer, dat het bultje geen kwaad kon en dat het vaker voorkwam.



Nu heeft mijn zus ook een moedervlek vlak onder de piercing, hij is vrij groot. Ik was altijd bang dat dat door de piercing kwam, maar mijn zus bleef volhouden dat ze die waarschijnlijk al langer heeft (ze weet het niet zeker, want hoe vaak kijk je nou achter je oor?)

Ik heb er nadien nooit meer druk om gemaakt, maar vandaag zag ik opeens een meisje voor mijn staan met dezelfde soort piercing. Ik zag dat zij ook een beetje een vochtbultje had op de piercing en tot mijn schrik zag ik precies dezelfde soort moedervlek eronder! Ik dacht eerst misschien nog dat het een bloeduitstorting was ofzo, maar het leek echt heel veel op wat mijn zus had. Echt goed kon ik het niet zien, want ze liep weg, maar ik schrok toch wel even....



Ik vraag me namelijk af: we weten helemaal niet wat voor effect een piercing heeft over 40 jaar... Zeker als er opeens moedervlekken erbij komen, die er ook nog eens eng eruit zien.. Ze kan natuurlijk de dokter bellen, maar daar is ze laatst nog geweest en ik weet dat ze dat niet wil, maar ik maak me echt zorgen...



Sorry voor het zeurverhaal, maar heeft iemand ervaring? Wat denken jullie hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het eens op een piercing forum vragen, wie weet levert dat je wat op.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Alle reacties Link kopieren
Zoek eens op hoe moedervlekken ontstaan en vraag je dan eens af hoe een piercing moedervlekken kan veroorzaken?
quote:bootje_op_de_golven schreef op 23 augustus 2013 @ 22:39:

Zoek eens op hoe moedervlekken ontstaan en vraag je dan eens af hoe een piercing moedervlekken kan veroorzaken?Stoornissen in de huid, staat er. Ophoping van pigment, etc. Had het beter niet kunnen lezen, staan best vervelende dingen, haha.
Alle reacties Link kopieren
Echt, je moet je niet zo'n zorgen maken. Je bent ongezond veel bezig hiermee.
Alle reacties Link kopieren
Huh, ik heb ook een moedervlek achter mn oor. En geen piercing. Was gewoon toeval joh, maar je niet zo druk
quote:Koettie schreef op 23 augustus 2013 @ 23:00:

Huh, ik heb ook een moedervlek achter mn oor. En geen piercing. Was gewoon toeval joh, maar je niet zo drukDenk je? Het bultje bij de oor zag er ook precies hetzelfde uit, daarom vond ik het zo raar.
het is waarschijnlijk een implantaat, zo kunnen de bewoners van Alpha Promixa Centauri ons volgen
Ik heb overal moedervlekken en maar 1 piercing. In mijn tong. En laat ik nou net geen moedervlekken op mijn tong hebben. Niet zo druk maken dus.

En de huisarts heeft die moedervlek ook wel gezien toen ze er laatst was. Als die het verdacht had gevonden, had hij het ook wel gezegd neem ik aan.
Alle reacties Link kopieren
Een vochfbubbeltje kan vaker voorkomen had ik ook een tijdje. Heb toen veel met unicura zeep gewassen en veel m'n hoofdkussensloop vervangen. Was toen na een tijdje weg. Die moedervlek was vast toeval.
Alle reacties Link kopieren
Je zus krijgt geen kanker of zoiets van haar piercing. Kraakbeenpiercings zijn berucht als het gaat om bultjes, geldt voor tragus- helix- en neuspiercings. Piercen is zo oud als de mensheid en we waren er echt allang mee gestopt als onze oren collectief zouden afvallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 augustus 2013 @ 23:03:

het is waarschijnlijk een implantaat, zo kunnen de bewoners van Alpha Promixa Centauri ons volgen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
partyofalice gewoon een wattenstaafje babyolie 3x per dag.

Geloof me,en dan komt goed!
Is het echt een moedervlek, of gewoon een grote, donkere sproet/pigmentvlek?

Moedervlekken zouden kwaadaardig kunnen zijn/worden, sproeten niet.



Ik denk dat de piercing hoogstens een kleine verkleuring kan veroorzaken, maar als je je zorgen maakt zou je zus de moedervlek kunnen laten testen (nou ja, als ze dat zelf ook nodig vind)
Hier staat trouwens wat informatie over pigmentvlekken: http://www.gezondheidsnet ... /van-sproet-tot-levervlek



Er staat ook dat metalen van invloed kunnen zijn op pigmentvlekker, dus dat zou een verkleuring kunnen verklaren.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg vaak wel een pigmentvlek/moedervlek nadat een wondje geheeld is. Maar dan alleen bij diepere snijwonden. Reactie van de huid, zegt de dokter. Ik heb sowieso veel moedervlekken, mijn pigment hoopt zich blijkbaar makkelijk op.



Als je zus bij de dokter is geweest met dat bultje, dan is er vast naar de moedervlek gekeken.

Geen zorgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven