Gezondheid alle pijlers

Moedervlekje kapot gegaan...naar laten kijken?

30-07-2014 21:26 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk maak ik me druk voor niks, maar... heb een klein moedervlekje dat een paar dagen geleden kapot is gegaan en af en toe wat bloedt. Ik vraag me nu af of ik even langs de huisarts zal gaan om er naar te laten kijken. Ben een beetje bang dat ik me namelijk ontzettend aan stel en dat ik voor 'Jan met de korte achternaam' de huisarts lastig val. Twijfels alom.... wat zouden jullie doen?
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voor je valt...
Ik zou ernaar laten kijken.
Beter een keer teveel dan een keer te weinig, bij twijfel over moedervlekken. Gaan dus!
Dat heb ik ook wel eens gedaan. De huisarts vond dat helemaal niet raar. Overigens stelde hij me gerust. Bij mij kwam het dacht ik ook doordat ik me op die plek had gestoten. Maar ja, het zat op mijn rug dus ik kon het zelf niet zien.
Ik heb het ook wel eens gehad, op mijn rug vind je drie witte plekken waar eerst moedervlekken zaten. Ik heb er nooit specifiek naar laten kijken maar als ik bij de huisarts ben vraag ik wel eens om een controle, aangezien mijn lijf echt vol zit met moedervlekken en ik die op mijn rug niet zelf kan bekijken. Daar doet hij echt nooit moeilijk over.
Alle reacties Link kopieren
Altijd even naar laten kijken.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even laten checken!
Alle reacties Link kopieren
Mijn huisarts vertelde mij dat moedervlekjes die veranderen of waar je ongerust over bent altijd een reden zijn om even langs te komen. Een huisarts kan beoordelen of het onschuldig is of reden heeft om in de gaten te houden of eventueel weg te halen.

Dat is helemaal niet raar of overdreven.

Zij vond het juist goed dat ik gekomen was.
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Zeker naar laten kijken!



Ik heb zelf in november zo'n vlekje gehad wat begon te bloeden, na laten kijken en kon diezelfde dag nog naar de dermatoloog. Uiteindelijk is het weggehaald en het was kwaadaardig, een melanoom dus.



Gelukkig nog dun omdat ik er erg snel bij was, maar ondanks dat het een piepklein plekje was nu toch een litteken van ruim 10 cm lang.
Wat een groot litteken, marjorette. Hebben ze voor de zekerheid flink veel huid eromheen weggehaald?
Alle reacties Link kopieren
Neem het zekere voor het onzekere en ga naar de huisarts! Hij zal het echt niet erg vinden als je hiervoor langskomt. Je moet hier niet mee door blijven lopen zonder dat je weet of het in orde is.
quote:ZaraZara100 schreef op 31 juli 2014 @ 13:18:

Wat een groot litteken, marjorette. Hebben ze voor de zekerheid flink veel huid eromheen weggehaald?



Ja dat wordt in een 2e operatie gedaan. De oorspronkelijke wond van het weghalen van de moedervlek wordt voor de zekerheid rondom nog een stuk weggehaald als blijkt dat het eerst weggehaalde kwaadaardig is. En echt het was een speldeknopje klein plekje wat bloedde.



Uiteindelijk 10 cm lang, 3 cm breed en meer dan 1 cm diep weggehaald. Zit nu echt een deuk in het been, gelukkig kon het nog net bij elkaar getrokken worden voor te hechten maar heeft erg lang nodig gehad dat het niet meer trok.
Alle reacties Link kopieren
Naar laten kijken, altijd!



Liever een keer teveel 'voor niks' dan te laat...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven