Gezondheid alle pijlers

Moet morgen voor de mri uitslag komen,slecht nieuws?

30-07-2014 14:17 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi



Ik ben maandag oor de mri gegaan om te kijken of ik iets mankeer omdat ik al geruime tijd hoofdpijn heb en misselijk en moe ben.



Nu kreeg ik vanmiddag de uitslag van de neuroloog maar ik dacht ze tussen 13-14 zou bellen maar het was van 12-13 en heb haar oproep gemist.Ze had ingesproken ik morgen moest bellen.Ik belde meteen terug maar ze was er niet meer en de assistente zei ik morgenochtend even langs moet om de mri te bespreken.Denk als er niks is dat ook wel telefonische kan??Dus maak me best zorgen...terecht of niet nodig?



Gr Sandra
Alle reacties Link kopieren
Ze geven nooit de uitslag door de telefoon.



Zou je de naam van de arts weg kunnen halen? Prive enzo.
Alle reacties Link kopieren
Uitslag via telefoon vind ik sowieso beetje raar. Het is vaak toch niet alleen de uitslag die je krijgt maar ook hoe nu verder op basis van die uitslag. Zelf nog nooit meegemaakt dat dat per telefoon gaat. Kunnen er zo van afstand natuurlijk verder weinig zinnigs over zeggen. En inderdaad: haal even de naam weg, lijkt me niets toe te voegen in je bericht.
Alle reacties Link kopieren
ok sorry hoor,dacht evt ervaringen van andere daar.Maar weg gehaald.Nee slecht nieuws zeggen ze zowieso niet door de tel.Als het goed zou zijn wel.Maar nu ik haar zelf niet gesproken heb.Met me hernia gaf ze het ook telefonische door.
Dus de arts had ingesproken dat je morgen kon bellen voor de uitslag en de assistente heeft daar nu van gemaakt dat je langs moet komen voor de uitslag? Heb je gevraagd waarom dat is?



Het hoeft niks te zeggen hoor, zoals ririanneke al zegt: er zal toch besproken moeten worden wat er verder moet gebeuren met je klachten.
Alle reacties Link kopieren
Okido,liara ja das waar,maar ben al een zenuwenpees haha,nou nog ff en ik weet het.Toch wel spannend..
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg wel oh das dan geen goed nieuws,ze zei nee hoor maar ze wilt de mri gewoon met je doornemen.De assistente weet niks van mijn uislag af neem ik aan dus tja
Alle reacties Link kopieren
quote:Scamp schreef op 30 juli 2014 @ 14:30:

Ze geven nooit de uitslag door de telefoon.



Zou je de naam van de arts weg kunnen halen? Prive enzo. In de UK wellicht niet.. Maar hier in NL vrij gebruikelijk.. Ik heb de afgelopen 15 jaar diverse uitslagen (allen ziekenhuis, niet huisarts) van verschillende onderzoeken via de telefoon gekregen, zowel positieve als negatieve uitslagen
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij 2 ziekenhuizen geweest in Nederland voor onderzoeken, eentje was een UMC. Bij beide moest ik steeds terug komen voor de uitslagen van de onderzoeken. Eén keer ben ik gebeld omdat het ziekenhuis niet direct naast de deur ligt en het een aanvulling op de al eerdere uitslagen betrof. Vooral negatieve uitslagen zou ik liever niet per telefoon willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk wil ze behandelopties bespreken met je of vervolg onderzoek. Dit kan soms per telefoon, maar soms beter in een persoonlijk gesprek. Dit zegt echter niets over de ernst van je klachten.



Vervelend, maar je zal toch tot morgen moeten wachten om meer te weten te komen.



Een assistente mag de diagnose niet door vertellen. je behandeld arts wel. Dus wanneer jij je eigen neuroloog aan de telefoon had gehad, dan had ze je meer kunnen vertellen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:ririanneke schreef op 30 juli 2014 @ 15:12:

Ik ben bij 2 ziekenhuizen geweest in Nederland voor onderzoeken, eentje was een UMC. Bij beide moest ik steeds terug komen voor de uitslagen van de onderzoeken. Eén keer ben ik gebeld omdat het ziekenhuis niet direct naast de deur ligt en het een aanvulling op de al eerdere uitslagen betrof. Vooral negatieve uitslagen zou ik liever niet per telefoon willen hebben.



Nou, in het UMCU geven ze uitslagen wel telefonisch door hoor. Meerdere keren meegemaakt in het afgelopen half jaar. En daar zaten goede uitslagen en ook hele slechte uitslagen tussen.



Ook in andere ziekenhuizen ben ik er bekend mee dat uitslagen telefonisch worden doorgegeven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nog nooit meegemaakt. Ervaringen bij MCL, LUMC en Diaconessenhuis in Leiden. Maar bij mij werd er bij het LUMC en Diac ook gewoon gezegd: 'Ik wil een MRI, maak meteen maar een vervolgafspraak bij de balie. Dus bij mij stonden er al afspraken om de uitslagen te bespreken. Ik zou me niet te veel zorgen maken (onmogelijk, ik weet het.) en anders voor vandaag lekker wat afleiding zoeken
Alle reacties Link kopieren
Heb dit laatst ook meegemaakt met de uitslag wel of geen kanker. Werd ik gebeld door de assistente dat ik die middag moest komen voor een gesprek. En zij mocht er niets over zeggen. Ik schrok me rot en dacht dat het helemaal mis was.

Aangekomen bij de arts was zij zich van geen kwaad bewust. Ze was er echter van overtuigd dat ze mij die middag zou zien voor de uitslag maar dat bleek dus officieel pas later te zijn en liet me toch komen om snel de uitslag door te geven en op korte termijn vervolgonderzoeken te kunnen plannen.

Heb toen ook besproken hoe het op mij overkwam. Maar die bedoeling hadden zij dus helemaal niet.



Ik wil hiermee zeggen dat je moet proberen niet te gaan invullen. Het kan beide kanten op. Wees blij dat ze de tijd en ruimte voor je nemen! Nog even in spanning zitten en dan heb je hopelijk duidelijkheid.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
dank je wel beer,ik laat het allemaal maar op me af komen...nog effies.Benieuwd of mijn vermoedens juist zijn...zo niet dan inderdaad verder kijken waar de klachen vandaan komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al aardig wat MRI's ondergaan en heb die nog nooit besproken over de telefoon

Veel succes morgen!
Alle reacties Link kopieren
Vele Mri's gehad ,in verschillende ziekenhuizen maar nog nooit meegemaakt dat ik de uitslag door de telefoon kreeg.

En de uitslag al meteen na 2-3 dagen en moeten komen vind ik eerlijk gezegd wel erg snel ,dan eerlijk gezegd lijkt het mij dat er wel degelijk iets te zien is op de MRI .
Alle reacties Link kopieren
quote:chimaera schreef op 30 juli 2014 @ 20:28:

Ik heb al aardig wat MRI's ondergaan en heb die nog nooit besproken over de telefoon

Veel succes morgen!



+1

UMC en Amersfoort trouwens...



TO, ik snap dat je de zenuwen hebt, maar op dit moment kun je er echt gewoon nog helemaal niets van zeggen.

Sterkte.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Succes Hage, ik hoop dat het mee gaat vallen.
Alle reacties Link kopieren
Nou ben geweest en het is allemaal nog heel erg onzeker.Maar er zijn afwijkende witte stofdeeltjes in me hersens gevonden.Ik krijg over 3 maanden weer een mri om te kijken of het het zelfde is of dat het er meer zijn.Ze denkt misschien aan ms.Blijft spannend dus.
He bah, onzeker nog dus. Sterkte de komende maanden!
Ah nee, wat rot. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Tnx!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven