Gezondheid alle pijlers

Noodtandarts en ontsteking.

23-08-2014 07:30 35 berichten
Donderdag was mijn kies afgebroken ( die moest er sowieso al uit) en ik voelde er helemaal niets van. Sinds gisteravond helse pijn gehad, of het nu de afgebroken kies is of die ernaast weet ik niet. Nu komt ook pus uit 1 van die kiezen en mijn wang begint op te zwellen.



Vannacht om 3 uur half jankend de noodtandarts gebeld ( zo'n soort callcenter over waar je terecht kan) en rond 8 uur wordt ik terug gebeld waar ik heen kan komen.



Nu wil ik die kies ( of kiezen) er eigenlijk gewoon uit hebben, heb geen zin in wortelkanaalbehandelingen etc ik wil er gewoon vanaf zijn want heb al meer dan genoeg ellende ermee gehad en eens moet het klaar zijn. Maar nu lees ik op internet dat bij een ontsteking kiezen niet worden getrokken, klopt dit? Want ik wil echt van de pijn af, hoe maakt niet uit als ik er maar vanaf ben.



Leuke is ook nog dat ik zwanger ben en geen pijnstillers mag en aan parachetamol heb ik echt niks ( die zijn nu trouwens toch al op), mag ik wel gewoon anti biotica hiervoor ( dit is niet de eerste keer dat ik dit meemaak, krijg altijd antibiotica)
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig is 08.00 al bijna! Hoop dat je dan ook snel ergens naar toe kan.

Ik ben geen tandarts, dus of er kiezen getrokken worden weet ik niet, maar neem aan dat hij wel iets gaat doen aan de ontsteking (incisie abces, antibiotica voorschrijven).

Sterkte, lijkt me flink beroerd.
Ja dit is idd geen feestje nee. Ik wil alleen maar van die pijn af en het liefste met trekken, dan ben ik er tenminste in 1 keer vanaf en hoef ik niet meerdere keren naar de tandarts te gaan ( ben nogal een schijterd voor de tandarts maar nu wil ik zo graag). Ben ook nog nooit naar een noodtandarts geweest ( vond het altijd te duur) maar nu boeit dat mij echt helemaal niets meer.
Ze hebben nog niet gebeld zit zo naar hun telefoontje uit te kijken.
sterkte! ik heb het een aantal jaar geleden gehad op oudjaarsavond/nieuwjaarsdag. 2x naar een noodtandarts geweest. Maar die wilde de kies er echt niet uitrekken hoor. Ook mijn eigen tandarts wilde het niet doen. Uiteindelijk een wortelkanaal behandeling gehad die echt 100% mee viel.
Nou een wortelkanaal behandeling bij een nood tandarts laat ik echt niet doen, sorry maar dat kost dan iets van 500 euro. En dan moet ik meerderemalen terug komen dus liever gewoon trekken, het zijn toch mijn achterste kiezen maar...



Net gebeld over een kwartiertje kan ik een praktijk bellen voor een afspraak! Moet 200 euro cash meenemen dat vind ik echt veel.
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag je geen pijnstilling?

Toen ik zwanger was, kreeg ik verdoving van de tandarts en pijnstillers van de huisarts (weet niet meer wat het was alleen).

Was allemaal aangepast, de tandartsassistente heeft toen mijn huisarts gebeld.
Alle reacties Link kopieren
Oh. En succes gewenst! Ik hoop dat je vanmiddag pijnvrij bent.
Trekken doen ze niet bij een ontsteking omdat je dan kans hebt dat de ontsteking in je kaak verder door ettert en dat is nog erger.



Je mag antibiotica tijdens je zwangerschap, alleen geen tetracycline want dan krijgt je kleintje van de lelijke zwarte vlekken in zijn melkgebit.

Een verdoving mag je ook, alleen geen citanest!

En qua pijnstilling; in je tweede trimester mogen ook andere pijnstillers dan paracetamol, weet niet hoe ver je bent maar dat kun je vragen!

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet zelf bellen. Ik heb het gehad met een verstandkies en ik was sowieso opgelucht na de behandeling.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Siska dat is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb.

De rede niet waarom een tandarts niet kan trekken is omdat de ontsteking zelf niet goed verdoofd kan worden.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte bij de tandarts!
-
quote:kiki1987 schreef op 23 augustus 2014 @ 08:24:

Nou een wortelkanaal behandeling bij een nood tandarts laat ik echt niet doen, sorry maar dat kost dan iets van 500 euro. En dan moet ik meerderemalen terug komen dus liever gewoon trekken, het zijn toch mijn achterste kiezen maar...



Net gebeld over een kwartiertje kan ik een praktijk bellen voor een afspraak! Moet 200 euro cash meenemen dat vind ik echt veel.



ik was geen 500 euro kwijt......wel veel, maar geen 500 (dacht 200 ofzo) en ik hoefde niet meer terug. 1x en klaar. Was een onwijze opluchting!



Succes.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig gisteren hetzelfde probleem gehad. Ik kon wel gewoon bij mijn eigen tandarts terecht. Ik mocht kiezen, of laten trekken of een wortelkanaalbehandeling. Ondanks dat het ook mijn achterste kies is, heb ik toch voor het laatste gekozen. Ik moet inderdaad 3 keer terug komen en ben aan het eind van het liedje zo'n ¤ 500.- kwijt. De prijs en het aantal keren terugkomen ligt aan of er 1 of 3 kanalen behandeld moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
Vriend had vorig jaar ook heel veel pijn aan zn kies (wortelkanaalbehandeling) en die moest ruim 800 euro betalen! (1x noodtandarts en tweede behandeling bij eigen tandarts). Het was eind van het jaar dus vriend mocht de rekening alvast betalen en zou de factuur dan van de eigen tandarts in januari krijgen dan kon hij mooi zijn tandartsverzekering opschroeven, maar wat een bedragen he. Pfff



Hoop dat het meevalt kiki. Zeker als je zwanger bent heb je daar natuurlijk echt geen zin in dat gedoe aan je lijf en allemaal medicijnen erbij.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
quote:Net gebeld over een kwartiertje kan ik een praktijk bellen voor een afspraak! Moet 200 euro cash meenemen dat vind ik echt veel.

Tja, dan ga je niet en wacht je tot maandag en ga je naar je eigen tandarts.



Maar dit geldt nu opeens niet meer?

quote:. Ben ook nog nooit naar een noodtandarts geweest ( vond het altijd te duur) maar nu boeit dat mij echt helemaal niets meer
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
200 euro vragen ze vaak, heb het een paar keer gehad dat het op factuur ging paar jaar geleden. Moest een tijd geleden ook een behoorlijk bedrag bij de noodtandarts aftikken. Maar als je echt pijn hebt en je hebt een ontsteking red je het nauwelijks tot maandag denk ik. ( ervaringsdeskundige)



Ik ben het met je eens dat het een hoop geld is. Maar ja, anders zul je moeten wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar weken terug ook naar de noodtandarts geweest voor een opeens pijnlijke verstandskies. Ook zwanger, die heeft me wel binnen een paar uur laten helpen door de kaakchirurg. Kies is getrokken. Ik moest de tandarts ook even zelf betalen, dat viel wel mee. Als die een wortelkanaalbehandeling had moeten doen was ik ook 200 kwijt geweest. Wens je veel sterkte en dat ze je vooral snel van de pijn af mogen helpen!
Klinkt erg pijnlijk kiki!



Maar ik begrijp niet waar om tandarts jou zo door laat lopen met al die ontstekingen (ik herinner je andere topic over ontstoken tand vlees en los zittende tanden), naast dat je botten op lossen kan je bloed vergiftiging kijken, levensgevaarlijk.



je kan echt af komen van deze continu ontstekingen (been there :( ) maar dan moet je wel een goede paradontoloog zoeken die de behandeling voor stelt!
Wat mij opvalt, dat je dus cash geld moet meenemen, wat als je dat niet hebt op wat voor een manier dan ook, wordt je dan aan je lot overgelaten??
Autsjj... Ik heb dit een aantal jaar geleden gehad, dag voor de kerst en moest ook naar een noodtandarts. Flinke ontsteking, tandarts wilde daar idd ook niks aandoen.. Kreeg antibiotica mee en moest na de kerst maar terug naar eigen tandarts voor behandeling.

Ondertussen werd de ontsteking een kaakontsteking en zat mijn kaak op slot, kreeg net het topje van mijn pink tussen de tanden.

Vreselijk die pijn, als ik er aan terug denk voel ik het nog zou ik haast zeggen.

Ik had sterke pijnstillers gekregen omdat ik huilend bij de apotheek stond, die werkten maar even helaas. Wat wel voor mij werkte was op een warmwaterkruik gaan liggen met mijn wang. Ik heb dat zo veel gedaan dat ik week later nog de rode afdruk ervan op mijn gezicht had..



Sterkte! Ik hoop dat je behandelt kan worden en straks zonder pijn bent!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zo.maar schreef op 23 augustus 2014 @ 10:15:

Wat mij opvalt, dat je dus cash geld moet meenemen, wat als je dat niet hebt op wat voor een manier dan ook, wordt je dan aan je lot overgelaten??Als je in de winkel geen geld bij je hebt krijg je ook niks.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk ben je al geholpen, niets zo erg als kiespijn.



Zelf een aantal jaar terug acute wortelkanaalbehandeling gehad, bij een noodtandarts. Kostte toen rond de ¤300, moest het contant afrekenen, maar had het binnen 3 dagen terug van de verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Zomaar, dan zul je inderdaad moeten wachten.
Nou ik ben geweest hoor!! Wat een opluchting en wat ben ik nu blij!! Was wel een hele rondreis ben om 9 uur de deur uitgegaan ( kon gelijk komen) en ben nu pas net thuis. Die hele rondreis was mijn eigen schuld..



Het waren niet 2 kiezen die pijn deden, die ene kies was half afgebrokkeld en gespleten dus voor mijn gevoel leken het net 2 kiezen haha. Hij durfde het helaas niet aan om hem te trekken dus ik heb een wortelkanaalbehandeling gehad en wat ben ik er toch gelukkig mee. Pijn is nu nauwelijks nog te voelen ( op een schaal van 1-10 is de pijn 0,5) en heb een doorwijzing voor de kaakchirurg gehad want deze kies kan echt niet meer gered worden.



Toch goed dat ik die 200 euro had meegenomen want ik was 185 euro kwijt maar oh wat ben ik nu toch opgelucht. Heb ook een antibiotica kuurtje gekregen voor de ontsteking en nu dus zo snel mogelijk naar de kaakchirurg toe..



Ik ga mij maandag ook gelijk bij deze tandarts inschrijven, ik ben echt nog nooit bij een tandarts ( en geloof mij dat ik vaak ben geweest!!) zo goed behandeld. Heb echt 0,0 van de behandeling gevoeld en ook in de omgang was het echt de beste tandarts die ik ooit heb gehad. Ben heerlijk verdoofd ( door een tandarts die net wat zwangerder dan mij is haha) en het was gewoon heel erg fijn alsof ik van de hel in de hemel ben beland.



Ik weet niet meer wie het vroeg of wanneer je geen geld hebt niet wordt geholpen en nee idd dan moet je wachten tot je naar je eigen tandarts kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven